2011-02-22, 18:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Nvm.
|
|
|
2011-02-22, 18:39
|
|
Guest
Reg.datum: Mar 2010
|
Har inte läst hela tråden. Men jag har en fråga; skulle en bättre insulinkänslighet resultera i mindre akne? Känns logiskt på något vis..
|
|
|
2011-02-22, 22:03
|
|
Sup, registered user?
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Both, restriction of milk consumption or generation of less insulinotropic milk will have an enormous impact on the prevention of epidemic western diseases like obesity, diabetes mellitus, cancer, neurodegenerative diseases and acne.
|
Wow... Snacka om att dra långtdragna slutsatser av en studie som handlar om acne...
Gillar också frasen "impact on the prevention"... som betyder precis ingenting.
|
2011-02-22, 22:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Långsmal
King Grub, Är du uppväxt med tvåspråkiga föräldrar eller är du bara jävligt bra på engelska?
Själv har jag läst engelska A,B och C på gymnasiet men är nära att få psykbryt varje gång jag försöker förstå mig på dina citat 
|
Det är ju abstraktet, inte King Grubs egna citat om du tror det. Och oavsett om man är bra på engelska går det där inte att förstå om man inte känner till facktermer.
Citat:
Ursprungligen postat av astrodog
Wow... Snacka om att dra långtdragna slutsatser av en studie som handlar om acne...
Gillar också frasen "impact on the prevention"... som betyder precis ingenting.
|
Och det är inte ens studie, mer av en litteraturöversikt. För egen del tar jag Nestlés egna kostråd med en rejäl nypa salt.
Senast redigerad av Eddie Vedder den 2011-02-22 klockan 22:16.
|
|
|
2011-02-23, 10:13
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2009
|
Enligt Dermatologer så påverkar inte det man äter huden.
|
|
|
2011-02-23, 15:42
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
För egen del tar jag Nestlés egna kostråd med en rejäl nypa salt.
|
+1
Verkar vara en hög med bajs, om nån frågar mig. Har aldrig märkt att mjölk skulle påverka min hud negativt.
Och ja, mina egna empiriska belastningsstudier väger tyngre än publicerade studier och översikter
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
Senast redigerad av Slartibartfast den 2011-02-23 klockan 15:43.
|
|
|
2011-02-23, 15:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
+1
Verkar vara en hög med bajs, om nån frågar mig. Har aldrig märkt att mjölk skulle påverka min hud negativt.
Och ja, mina egna empiriska belastningsstudier väger tyngre än publicerade studier och översikter 
|
Hehe, just akne och mjölkprodukter är ju en ganska välbeskriven koppling. Jag tänker inte så mycket på just den här publikationen som Nestlé i allmänhet. Enorma livsmedelskoncerner med mångmiljardomsättning, som pungar ut enorma mängder skräpmat, och som samtidigt har sina egna workshops med massa kostråd gör mig något skeptisk.
Särskilt när företaget i fråga pratar så mycket om kost för barn och unga samtidigt som just barnmat är typ deras främsta egna produkter (dvs de produkter inom koncernen som de facto är just Nestlé och inget annat varumärke i samma koncern).
|
|
|
2011-02-23, 15:55
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Jo, visst visst.
Givet att vissa blommar upp som julgranar om dom tar sig ett glas mjölk. Det kommer man inte ifrån.
Nestlé sätter ju iofs krokben för sina egna chokladdrycksprodukter iom detta mjölkens häxbål
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2011-02-23, 16:51
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Sammanställningen av "epidemiska" sjukdomar var ju ... kreativ. Kändes verkligen relevant att placera akne på samma lista som diabetes eller neurodegenerativa sjukdomar (brukar ju ffa vara Alzheimers man menar här).
|
|
|
2011-02-23, 17:15
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gunfire
Enligt Dermatologer så påverkar inte det man äter huden.
|
det har jag också fått höra flera gånger
|
|
|
2011-02-23, 17:39
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Förlegad kunskap.
|
|
|
2011-04-07, 18:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2009
|
Om man ska testa att utesluta mjölk och vassle från sin kost för att se om man får mindre finnar, hur länge bör man prova innan man kan konstatera att det inte funkar om finnarna ej blir färre? Och bör jag sluta äta kvarg?
|
|
|
2011-04-07, 19:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2010
|
Jag kan lätt konstatera utav egen erfarenhet att mjölk och/eller mjölkprodukter har en sjukt stor inverkan på huden (med 99,9% säkerhet). Huden har för mig varit lika viktig som min träning. Jag har spenderat tusentals kronor på produkter, hudanalys, besök hos akademikliniken och andra fjolliga grejor. Så fort jag insåg att kosten kunde vara en påverkande faktor, då bytte jag ut min kost helt och hållet.
Ibland brukar jag för "skojs skull" testa att dricka mjölk. Gärna i större mängder med protein och/eller gainer. Vad händer då de närmsta 2-3 veckorna?
Jo, aknen/finnarna ploppar tillbaka (med lätt försiktighet). Osten ger samma effekt.
Ett hett tips för den som önskar sig [ett steg närmare] den perfekta huden ; -)
Senast redigerad av Micke1990 den 2011-04-07 klockan 19:09.
|
|
|
2011-04-08, 00:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
För dem som älskar mjölk men har kroniska acnebesvär så finns det en lösning:
Opastöriserad mjölk. Funkar skitbra för mig. Kan hälla i mig litervis dagligen utan att få acne medan pastöriserad mjölk ger mig finnar överallt.
|
|
|
2011-04-08, 06:04
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
Jag skulle vara mycket försiktig med rekommendationer om opastöriserad mjölk.
Speciellt som det inte finns underlag som styrker ATT eller HUR just undvikandet av pastöriseringen skulle påverka.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:16.
|

|