2011-04-10, 16:22
|
|
Lyft Ät ??? Profit
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Seb74
Din kropp kanske saknar dem utan att du vet om det...
Men var det kcal du menade eller? Olivolja i så fall, eller lite grädde (funkar för mig om jag håller mig till endast ~1dl/dag.
Eller protte, då kan du ju testa med vassle eller annat dyrare pulver (ägg/soja), vetefan vad man dricker annars som proteinkälla.
|
Jo, det är i första hand kalorierna jag vill åt, resten litar jag på att jag får i mig genom maten. Grädde skulle absolut vara ett alternativ om det inte påverkar aknen på samma vis som mjölken.
Har läst runt lite nu och det verkar vara många som upplever att dom får mer akne av vassle så jag känner inte att jag orkar chansa med det just nu.
|
|
|
2011-04-10, 17:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zaqwer
Jo, det är i första hand kalorierna jag vill åt, resten litar jag på att jag får i mig genom maten. Grädde skulle absolut vara ett alternativ om det inte påverkar aknen på samma vis som mjölken.
Har läst runt lite nu och det verkar vara många som upplever att dom får mer akne av vassle så jag känner inte att jag orkar chansa med det just nu.
|
För mig funkar 15-20g vasslepulver, men går jag över det så verkar det bli bekymmer. Annars finns ju dyrare och äckligare varianter med.
Och testa lite grädde vetja, 1dl är inte mycket, men mycket kcal.
|
|
|
2011-04-10, 18:08
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Jag skulle vilja veta hur utvecklingen skett på detta område och ifall ni som gått på isotretinoin kan dricka obegränsat av mjölkprodukter.
Själv har jag levt mjölkfritt under minst ett år med låg GI diet och kan inte påstå att det hjälpte så väldigt mycket vad jag kommer ihåg. Dock överväger jag detta igen då jag fått problem vid styrkeökningar.
|
|
|
2011-11-15, 00:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zaqwer
Blablalba
|
Zaqwer, hur påverkade Roaccutan träningen/hälsan?
Jag undrar även vad man kan ersätta EAA/Vassle i samband med träning med (för att undvika akne) och om det kommer ge någon märkbar effekt i form utav mindre styrke/muskelmassa- ökningar?
Senast redigerad av Alzie den 2011-11-15 klockan 00:18.
|
|
|
2011-11-15, 09:47
|
|
Adam e söt.
Reg.datum: Mar 2004
|
har börjat få extrema utslag vid stress, fått Betapred för akuta fall. nässelutslag kallas de visst.
e väl ingen acne men allergisk reaktion är det ju.
|
|
|
2011-11-15, 10:02
|
|
pilltjam
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Alzie
Zaqwer, hur påverkade Roaccutan träningen/hälsan?
Jag undrar även vad man kan ersätta EAA/Vassle i samband med träning med (för att undvika akne) och om det kommer ge någon märkbar effekt i form utav mindre styrke/muskelmassa- ökningar?
|
Eftersom alla inte får samma biverkningar så kan det svaret vara värdelöst ifall du ska gå på en kur. Men, nästan alla blir torra och får ont i lederna, vilket inte är så skönt när man tränar. För mig försvann alla biverkningar när kuren var slut, men jag har hört att det inte blir så för alla. Tror ändå roa är värt det.
Du kan ju alltid pröva sojaprotein?
|
|
|
2011-11-15, 20:07
|
|
Sup, registered user?
Reg.datum: Sep 2005
|
Testa B5 innan ni testar något annat!
|
2011-11-16, 17:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
För mig har energiintaget större inverkan än vad jag äter.
Högt energiintag=risk för att få finnar.
Negativt energiintag=babyslät hy.
|
verkligen samma för mig. Var dock länge sen jag låg på diet, men saknar hyn jag hade då.
En annan sak... Är det någon som vet/har erfarenhet om vassle efter träning ger mer finnar än EAA/BCAA?
|
|
|
2011-11-16, 17:25
|
|
313,314,315,316,317......
Reg.datum: Jun 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Endorah
verkligen samma för mig. Var dock länge sen jag låg på diet, men saknar hyn jag hade då.
En annan sak... Är det någon som vet/har erfarenhet om vassle efter träning ger mer finnar än EAA/BCAA?
|
Frö mig ger vassle mycket mer akne, medan EAA/BCAA inte ger något mer alls, eller i alla fall inte märkbart. Får finnar av mycket mjölkprodukter.
Drick apelsinjuice i stället för dyrt proteinpulver.
|
|
|
|
2012-03-16, 12:13
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Recent evidence underlines the role of Western diet in the pathogenesis of acne. Acne is absent in populations consuming Palaeolithic diets with low glycaemic load and no consumption of milk or dairy products. Two randomized controlled studies, one of which is presented in this issue of Acta Dermato-Venereologica, have provided evidence for the beneficial therapeutic effects of low glycaemic load diets in acne. Epidemiological evidence confirms that milk consumption has an acne-promoting or acne-aggravating effect. Recent progress in understanding the nutrient-sensitive kinase mammalian target of rapamycin complex 1 (mTORC1) allows a new view of nutrient signalling in acne by both high glycaemic load and increased insulin-, IGF-1-, and leucine signalling due to milk protein consumption. Acne should be regarded as an mTORC1-driven disease of civilization, like obesity, type 2 diabetes and cancer induced by Western diet. Early dietary counselling of teenage acne patients is thus a great opportunity for dermatology, which will not only help to improve acne but may reduce the long-term adverse effects of Western diet on more serious mTORC1-driven diseases of civilization.
|
Acta Derm Venereol. 2012 Mar 15. Diet in Acne: Further Evidence for the Role of Nutrient Signalling in Acne Pathogenesis.
|
|
|
2012-03-16, 23:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Är kvarg lika illa som vanlig mjölk vad gäller akneproblematiken?
|
|
|
2012-10-26, 15:22
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
BACKGROUND:
The role of dietary factors in the pathophysiology of acne vulgaris is highly controversial. Hence, the aim of this study was to determine the association between dietary factors and acne vulgaris among Malaysian young adults.
METHODS:
A case-control study was conducted among 44 acne vulgaris patients and 44 controls aged 18 to 30 years from October 2010 to January 2011. Comprehensive acne severity scale (CASS) was used to determine acne severity. A questionnaire comprising items enquiring into the respondent's family history and dietary patterns was distributed. Subjects were asked to record their food intake on two weekdays and one day on a weekend in a three day food diary. Anthropometric measurements including body weight, height and body fat percentage were taken. Acne severity was assessed by a dermatologist.
RESULTS:
Cases had a significantly higher dietary glycemic load (175 ± 35) compared to controls (122 ± 28) (p < 0.001). The frequency of milk (p < 0.01) and ice-cream (p < 0.01) consumptions was significantly higher in cases compared to controls. Females in the case group had a higher daily energy intake compared to their counterparts in the control group, 1812 ± 331 and 1590 ± 148 kcal respectively (p < 0.05). No significant difference was found in other nutrient intakes, Body Mass Index, and body fat percentage between case and control groups (p > 0.05).
CONCLUSIONS:
Glycemic load diet and frequencies of milk and ice cream intake were positively associated with acne vulgaris.
|
BMC Dermatol. 2012 Aug 16;12:13. High glycemic load diet, milk and ice cream consumption are related to acne vulgaris in Malaysian young adults: a case control study.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3470941/
|
|
|
2012-10-26, 16:10
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
Gäller även dessa råd, om inte fullt ut med till viss mån, för inflammerade hårsäckar? Min dermatolog påstår att jag inte har akne, utan just inflammerade hårsäckar, Inte för att man kan se skillnad utan förstoringsglas..
|
|
|
2012-10-27, 11:44
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av KevinWest
Gäller även dessa råd, om inte fullt ut med till viss mån, för inflammerade hårsäckar? Min dermatolog påstår att jag inte har akne, utan just inflammerade hårsäckar, Inte för att man kan se skillnad utan förstoringsglas..
|
Inte undersökt då acne vulgaris framför allt orsakas av bakterier. Men inflammationshämmande åtgärder skulle i teorin kunna hjälpa så why not give it a try?
|
|
|
2012-10-31, 02:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Om man ska pröva detta är det då såatt man måste sluta med vassle? Och såfall ngra tips på vad man ska ta med sig att äta efter gymmet?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:55.
|

|