Jag VET att jag kan verka tjatig, men jag måste fråga iaf..Har suttit och räknat hela kvällen och dagen och läst osv...
Doktorerna hittar aldrig felet på mig, min ämnesomsättning är periodvis bedrövlig - det är några hormoner (nåt t-nånting?) som ligger lägre än vad de ska (den har även legat högre än normalt en gång de kollade, då hade jag skyhög vilopuls, illamående osv). De har kollat sköldkörtel osv men det verkar inte vara något fel där. Dessutom är levervärdena alat och asat riktigt kassa ibland (levern är som förgiftad/inflammerad).
Det jag märker av det hela är väldigt trötthet,ont/kram under revben när värdena är som sämst - annars mår jag bra.
Nu är det så att jag legat lågt på kcal åtminstone i några år (hade ingen riktigt koll på hur jag åt innan), som lägst runt 1200 kcal, ibland med rejäla ätardagar. När jag äter ordentligt ligger jag runt 2000 kcal men pga uppgång/viktbalans närmar det sig ofta 1500 kcal.
Har nu suttit och räknat ut BMR genom alla metoder jag kan hitta + mätt upp (snörstump och karta!

) hur långt jag går om dagarna och hur mkt jag tränar i genomsnitt. Har räknat lågt men enligt det skulle min energibalanskcal ligga på knappt 4000??? I snitt??

Det kan väl aldrig stämma..
OM det stämmer, kan jag ha sabbat min ämnesomsättning själv? Kan man bete sig så att hormonbalansen rubbas? Sedan läste jag lite om levern, att den kan visa tecken på förgiftning vid svält?
Vore ju extremt pinsamt och dumt om allt strul är självförvållat..
Det här går lixom inte ihop i mitt huvud, tränar ju styrketräning sen ett litet tag och jag tycker mig faktiskt ha fått NÅN liten muskel här och där - om det nu är så kroppen är under svält kan den väl inte lägga på sig sånt el bli starkare? Och jag ser DEFINITVT inte undernärd ut.. ? Snarare välgödd! Skulle överflödet från ätardagar räcka till muskelmassan och hullet eller?
Total förvirring här..