2007-06-18, 15:30
|
|
Banned
Reg.datum: Jun 2007
|
Tja, mat?
Tja, registrerde mig här precis blev tipsad av polaren har tränat i 7 månader snart ökat ganska bra från 67kg till 72 och blivit jävla stark tycker det är så kul att träna kör nästan varje dag *whistle* vet inte riktigt hur jag ska äta bara idag äter jag typ frukost mat och sen blir det oftast mat på kvällen och däremellan kan det bli lite smått och gott tycker jag äter hela tiden fast inte så ofta kanske *whistle*
Äter det mesta men försöker äta mycket protein yoghurt ost keso och sånt jag vill bli sådär sjukt grov som man ser en del på gymet men det tar många år tydligen men jag är beredd att kämpa men behöver hjälp med vad jag ska käka för att bli stor snabbt?
Vill ni veta så fråga bara.
|
|
|
2007-06-18, 15:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Ät vanlig husmanskost, mer "opti" än så behöver du inte sträva efter. Helt vanlig mat med en normal fördelning mellan protein, fett och kolhydrater (t.ex. 25% protein, 30% fett och resten kolhydrater? Bara ett förslag som du såklart kan variera både hit och dit efter behag).
Proteinrik mat bygger dock inte mer muskler än någon annan sorts mat, bara en myt att mer dietärt protein = mer muskelprotein. Så är verkligen inte fallet och ligger du dessutom på ett kaloriöverskott plus att du styrketränar har du ett ganska lågt proteinbehov faktiskt. Mellan 1-1.5 g per kg kroppsvikt om dagen täcker troligtvis behovet av essentiella aminosyror gott och väl om energiintaget är tillräckligt högt totalet sett.
Det är bara att äta en någorlunda varierad kost, försök låta så mycket som möjligt av ditt energiintag bestå av näringsrik och oraffinerad mat men lite "skit" är absolut ingen katastrof det heller.
|
|
|
2007-06-21, 12:12
|
|
Banned
|
Tack för svaret men jag trodde protein var jättevikigt att få i sig massor har precis köpt 4kg megamassgainer för jag tänkte äta mer proteiner jävla skit *whistle*
|
|
|
2007-06-21, 12:21
|
|
Bänkpress
Reg.datum: Dec 2005
|
Tja Nyabörjade *whistle*
Vill du främst bygga muskler så koncentrea dig på kosten *whistle* det är många som slarvar med den och då uteblir resultaten *whistle* protein är viktig, men definitivt inte det enda man behöver få i sig *whistle* men visst, kör på din superduper-200kg-muskler-på-en-kvart-massmegagainers så får vi se resultaten sen, deal? *whistle*
|
|
|
2007-06-21, 12:23
|
|
Banned
|
Haha *whistle* jag läste i ett gammal BK att Roger Zapfe rekomenderade det ni vet han som är gladiator blir han så grov av det så lär ju jag med bli det *whistle*
Nej men seriöst ska jag börja äta mer kost och sköta den många säger att kosten är lika viktig som träningen om man vill bli jättegrov tack för era svar.
|
|
|
2007-06-21, 12:25
|
|
Bänkpress
Reg.datum: Dec 2005
|
Ät mer kost du*whistle*
|
|
|
2007-06-21, 16:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nyabörjad
Nej men seriöst ska jag börja äta mer kost och sköta den många säger att kosten är lika viktig som träningen om man vill bli jättegrov tack för era svar.
|
1/3 mat
1/3 träning
1/3 vila
ja, kosten är viktig.
|
|
|
2007-06-21, 17:34
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Men knappast en tredjedel. Gener kanske är runt 50% av resultaten, men sedan är träningen av mycket större betydelse än kosten. Vilken halvhyggligt sammansatt kost som helst ger resultat, bara det är tillräckligt mycket av den och träningen sköts. Träningen är alltid nummer ett; man kan äta hur bra som helst, men tränar man inte, blir det inga resultat. Däremot kan man äta nästan hur som helst, men ändå få resultat, bara man tränar.
|
|
|
2007-06-21, 17:35
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85
Vill du främst bygga muskler så koncentrea dig på kosten *whistle* det är många som slarvar med den och då uteblir resultaten *whistle* protein är viktig, men definitivt inte det enda man behöver få i sig *whistle* men visst, kör på din superduper-200kg-muskler-på-en-kvart-massmegagainers så får vi se resultaten sen, deal? *whistle*
|
*whistle* hahahaha..
|
|
|
2007-06-21, 18:28
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Men knappast en tredjedel. Gener kanske är runt 50% av resultaten, men sedan är träningen av mycket större betydelse än kosten. Vilken halvhyggligt sammansatt kost som helst ger resultat, bara det är tillräckligt mycket av den och träningen sköts. Träningen är alltid nummer ett; man kan äta hur bra som helst, men tränar man inte, blir det inga resultat. Däremot kan man äta nästan hur som helst, men ändå få resultat, bara man tränar.
|
Hur viktig är sömnen då?
|
|
|
2007-06-21, 18:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av newb123
Hur viktig är sömnen då?
|
Hur ska man kunna svara på det? Den är viktig givetvis, sömnen är överhuvudtaget viktig för en människa oavsett om det är en tränande individ eller ej.
Sen varierar sömnbehovet förstås från person till person.
|
|
|
2007-06-21, 19:29
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
Hur ska man kunna svara på det?
|
Ett svar i stil med svaret att gener ger ca 50% av träningsresultaten.
|
|
|
2007-06-21, 19:31
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Hur skall man kunna ge ett sådant svar? Sömnbehovet är individuellt och med största sannolikhet individuellt påverkande.
Sover man för lite är det klart att det kan hämma träningsresultaten, men av dom uppräknade faktorerna är det i alla fall den minsta.
|
|
|
2007-06-21, 19:37
|
|
Banned User
|
Citat:
men av dom uppräknade faktorerna är det i alla fall den minsta.
|
|
|
|
2007-06-22, 09:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
men sedan är träningen av mycket större betydelse än kosten. Vilken halvhyggligt sammansatt kost som helst ger resultat, bara det är tillräckligt mycket av den och träningen sköts. Träningen är alltid nummer ett; man kan äta hur bra som helst, men tränar man inte, blir det inga resultat. Däremot kan man äta nästan hur som helst, men ändå få resultat, bara man tränar.
|
sant.. om du är nybörjare och vill gå upp i vikt så kan du i stort leva på vilken kost du vill. bara kroppen mår bra av det.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:08.
|

|