Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-16, 08:01   #1
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
Tightare vid större energiintag

Har nu under några dagar legat på 1500 i snitt i intag. Igår var intaget på ungefär 2500 kcal. Till min stora förvåning va magen betydligt tightare och midjan mätte endast 77cm, dessutom hade jag droppat rätt rejält i vikt sen gårdagen. Vad finns det för anledningar till att sånt sker?
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-16, 08:53   #2
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
När du säger "tightare" mage, menar du då att den är smalare och mer rippad eller hårdare om mindre sladdrig om du förtås vad jag menar.

För när jag har överätit kan min mage vara som sten och jag får knappt tag i fett om jag så skulle använda onsett. Doch putar den ut lite mer än vanligt förstås. Jag har en egen kvacksalvarteori om att det är en kombination av mat i magen samt mer glykogen i magmusklerna, alla muskler blir ju större och hårdare av glykogen och magen är inget undantag antar jag.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-16, 09:17   #3
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
När du säger "tightare" mage, menar du då att den är smalare och mer rippad eller hårdare om mindre sladdrig om du förtås vad jag menar.

För när jag har överätit kan min mage vara som sten och jag får knappt tag i fett om jag så skulle använda onsett. Doch putar den ut lite mer än vanligt förstås. Jag har en egen kvacksalvarteori om att det är en kombination av mat i magen samt mer glykogen i magmusklerna, alla muskler blir ju större och hårdare av glykogen och magen är inget undantag antar jag.
Fast nu tror jag vi snackar om dagen efter så det finns nog ingen mat i magen.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-16, 09:22   #4
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Fast nu tror jag vi snackar om dagen efter så det finns nog ingen mat i magen.
Efter en riktigt stor måltid ligger maten kvar i magsäcken många många timmar. Särskilt om det är mycket fett och fibrer o.s.v.

Säger inte att du har fel men det är inte säkert att magsäcken töms över en natt inte.
Gammal 2007-06-16, 10:21   #5
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg

Det "komiska" var ju att den både va hård och smalare Men jag antar att det var glykogenet i magmusklerna som tighta till magen, hoppas nu bara det består
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-16, 11:48   #6
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Det "komiska" var ju att den både va hård och smalare Men jag antar att det var glykogenet i magmusklerna som tighta till magen, hoppas nu bara det består
Ja inte är det otänkbart iaf, 2500kcal borde ju dessutom inte ha inneburit något allmänt kaloriunderskott så då är ju heller inte fettinlagringen större än fettförbränningen. Så att ladda glykogen samtidigt som du inte lagrar extra fettmassa lär ju ge fina resultat, dock "krymper" ju musklerna igen när glykogenet förbrukas och den glykogenbundna vätskan följer med.
Gammal 2007-06-16, 16:08   #7
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Det sas ingenting om ett stort mål mat innan läggdags Jag skulle tro att magen är i varje fall tommare än proppmätt på morgonkvisten.

*Klapa sig nallepjörn*
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:28.