Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-17, 21:19   #1
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Roligt med lite BB i Matten - Uppgift som min systerson skickade till mig

Min systerson läser upp Matte B (Eller A?) över sommaren just nu och han skickade två uppgifter som hade varit med på ett mindre test. Nu är inte siffrorna helt rätt enligt min systerson, men själva konceptet att detta var med på ett matteprov tycker jag är lite kul

1)
I en burk kosttillskott finns 1 kilo kosttillskottspulvet. På 100 gram får den tränande i sig 350 kalorier per dag. Denne kostar 500 kr /kilo.
Bredvid burken ligger kycklingfiléer för den deffande Bodybuildaren, vilka innehåller 100 kalorier per filé. Dessa kostar 80 kr /kilo.

A) Om Jay Cutler måste inta 7000kalorier på en dag, genom endast den här dieten, hur gör han för att komma billigast undan innan han besegrar Coleman ytterligare en gång, då det är 58 dagar kvar till Mr.Olympia?

B) Media tycker inte alltid om kosttillskott och därför sjunker intresset, och likaså priset. Ronnie Coleman tycker detta är väldigt bra, så han får tillfälla att testa något nytt istället för maltodexterin. Hur mycket behöver han lägga på kosttillskott ifall han under fem dagar i veckan förbränner 5000 kalorier/dag och under de två övriga 3500 kalorier om dagen? Han måste ligga på ett underskott av 500 kalorier för att få en hyfsad form.

----------------------

Ja som sagt, bara lite småkul att se på ett matteprov
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 21:20   #2
burkmat
Registered User

burkmats avatar

Reg.datum: May 2006
hehe klockrent,, nån "lärare" som e lite inne i träning verkar det som
burkmat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 21:50   #3
rememberence
Registered User

rememberences avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jag skulle nästan kunna garantera att jag skulle få godkänt i mattekursen b om det var liknande uppgifter.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
rememberence är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 21:51   #4
regus
Regustered Abuser

reguss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Verkar lite väl enkelt för matte B faktiskt.

Första hatern i tråden :/
Konventionell styrketräning
regus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 22:13   #5
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Reg.datum: Jan 2004
Hater nr2 är jag då. Klart det är fejk, en vanlig MatteB-elev har väl ingen aning om vad ett underskott på 500 kalorier innebär...
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 22:50   #6
NiXPhoenix
Banned

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Min systerson läser upp Matte B (Eller A?) över sommaren just nu och han skickade två uppgifter som hade varit med på ett mindre test. Nu är inte siffrorna helt rätt enligt min systerson, men själva konceptet att detta var med på ett matteprov tycker jag är lite kul

1)
I en burk kosttillskott finns 1 kilo kosttillskottspulvet. På 100 gram får den tränande i sig 350 kalorier per dag. Denne kostar 500 kr /kilo.
Bredvid burken ligger kycklingfiléer för den deffande Bodybuildaren, vilka innehåller 100 kalorier per filé. Dessa kostar 80 kr /kilo.

----------------------

)

Säkert att inte varje file väger 100g och innehåller 100 kalorier? Låter lite konstigt med 1kg - 100 kalorier.
NiXPhoenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 23:29   #7
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Alltså, jag får nog understryka att jag fick dem skickade av min systerson som sade att det var uppgifter från hans matte som han läste upp nu under sommaren (Trodde det var B, men han kanske inte klarade A heller), och det hade varit ett sådant test de gör halvvägs in, inte de nationella proven (Hoppas jag vid Gud).

Han kanske hittade på allt, men i så fall var det jävligt random när det var två år sen jag sist talade med honom förutom detta
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:54.