Tja alla!
Har länge gått runt och varit sugen på att börja spela gitarr.
Men med massa skolarbete, hockey, polare osv. så HINNER jag bara inte med att gå på lektioner för att lära mig.
Jag har en gitarr här hemma och plektrum då min mamma spelade när hon var i min ålder (kan dock inget)!
Någon som har någon idé hur man ska kunna lära sig hemifrån?
Böcker osv?
Ingen som vet något internetprogram eller liknande?
Liten varning: Att sätta sig som total nybörjare och börja bläddra igenom internet där ALL information finns kan bli ganska mäktigt. Se till att börja i rätt ändå isf
Det är väl bara att spela lite låtar? Ladda ner Guitar Pro, gå till nån sajt med GP-filer och ladda ner de låtar du gillar. Lyssna, se tabben och/eller noterna, spela, svårare än så är det inte.
Jo men frågan är om man "lär" sig spela gitarr då. Antagligen bättre o börja spela ackord. Nu vet ju inte jag, han kanske vill bli elgitarrist a la Steve Vai. Men kan ju vara bra att lära sig kompa först i vilket fall som helst.
för nåt år sen hade jag ett lär-dig-spela-gitarr-m.h.a.-tabulatur-program
som av nån anledning slutade funka, men jag sparade den låt jag gillade mest.
filändelsen är *.PTB och nej, jag orkar inte fuckinggoogleit heller. JELP!
Tja alla!
Har länge gått runt och varit sugen på att börja spela gitarr.
Men med massa skolarbete, hockey, polare osv. så HINNER jag bara inte med att gå på lektioner för att lära mig.
Jag har en gitarr här hemma och plektrum då min mamma spelade när hon var i min ålder (kan dock inget)!
Någon som har någon idé hur man ska kunna lära sig hemifrån?
Böcker osv?
När jag började så drog jag igenom komplätt 1 och 2 av Jonas Thun, med då medföljande skivor. Tyckte det var pedagogiskt upplagt. Låtarna i boken var väl av blandad kvalitet (rolighetsnivå) men det är väl sånt man får ta i början. Efter det gav jag mig ut på nätet och började leta upp låtar jag gillade och spelade dem, helt enkelt. Tycker Thuns böcker gav en bra grund. Såväl praktisk som teoretisk.
för nåt år sen hade jag ett lär-dig-spela-gitarr-m.h.a.-tabulatur-program
som av nån anledning slutade funka, men jag sparade den låt jag gillade mest.
filändelsen är *.PTB och nej, jag orkar inte fuckinggoogleit heller. JELP!
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.