Tjena!
Mats, 28 år gammal i juli ;<
1,77 lång, 110 kilo lätt...
Tänkte jag ska göra ett allvarligt försök att gå ner till 95 kilo samtidigt som jag går upp i muskelmassa...
Började träna igen i maj efter snart 7 års uppehåll från allt idrottande...
har gått upp 4 kilo senaste månaden.. (meningen var att jag skulle gå ner...) men misstänker att en hel del är vätska.
Bakgrund: Fram till 21 års ålder var jag en träningsfreak, innebandy 7 dagar i veckan, som innebandymålis i division 1-2 klass, sprang slingan(2,5km) på under 8 minuter med lätta steg i mål... vägde då 80 kilo, det mesta muskler vatten och ben ;p.
Styrketränade en hel del med, men var mer "fitnesstränad" än biffig för att vara så smidig som möjligt... jag lovar att det är jobbigt att stå i mål .
Tog 65 i bänk som max och var inget djur i gymmet.
Åkte dock på en inflammation i mitt högerknä och det tog mer än ett halvår innan jag kunde stå på det igen... (i målet).
Men då hade jag redan tappat all motivation till att komma tillbaka... åt lika mycket som när jag tränade och gick upp 12 kilo på dom månaderna.. och kondisen tappade jag totalt.
Började lira lite datorspel istället... Unreal Tournament från 99.. och det förbättrade inte direkt min kondis av att sitta och nöta ett spel 4-6 timmar minst per dag. (var arbetslös, less och allmänt omotiverad till allt) ;p
Dom där 30 kilona jag lagt på mig sen 21-års åldern är "vilande" muskler.

Så ni förstår att jag har en hel del jobb framför mig... men är 110% motiverad att komma i form till nästa år... nu snackar vi Juni 2009.
Just nu kör jag efter ett träningsschema en polare lagt upp åt mig för 4 dagars träning i veckan.
Har ökat från 45kg, 8 ggr, 3 sets till 60 kg 8 ggr, 3 sets på lite snart 5 veckor... och ökat från max 65kg till 80 kg i bänkpressen(1 gång).

Och då är det förmodligen min sämsta övning ;<
Bänkar: 80 kg 1 gång max. 75 3ggr, 60*8 3 sets...
Markar: 100 kg, 8 ggr, 3 sets
Benböj: 90 kg, 8 ggr, 3 sets finns mer att ge men knäna grinar illa då ;<
Kör pass på 45 minuter till 60 minuter, med 10 minuters uppvärmning av jogging.. och jag lovar att det är jobbigt med 110 pannor, där 30 kg härligt svallande handtag hänger runt mage och rygg.. har bristningar så det ser ut som jag fött 70 ungar ;<.
Mål innan nyår:
Vikt: 99 kg!

Bänka: 100 kg
Marka: 130-150 kg
Benböj: 110 kg... ( slatterknäna kanske grinar, men jag ska försöka).
Har kort från Januari då jag följde med polaren och gymmade 3 gånger.
Tog dom dom fram, bak och profilen... kommer lägga upp dom sen, när jag tar mina nästa kort 11 Juli, ett halvår senare än dom jag tog då.
Det var meningen att jag skulle börja köra igång i januari.. men polaren lessnade ganska fort... och då la jag ner med.
Men nu j**lar ska det tränas till förbannelse i all ensamhet!! ;D
Wish me luck!

)
Mått kommer senare.