Ja Yucko tänkte starta en journal på den här brädan för att få lite bättre koll på sin träning.
Jag roar mig med att köra basövnings-baserade halvkroppspass ett par gånger i veckan. Försöker hålla en ganska pragmatisk inställning till träningen och inte jiddra på med en massa trams a'la pump i cable crossen och en miljard olika kosttillskott. Oftast kör jag två dar och vilar en, känner jag mig sliten så vilar jag en dag extra bara.
Försöker köra 3-5 reps ena passet och det andra lite högre reps. Antagligen skulle jag vinna väldigt mycket volymmässigt att enbart köra högreps en tid då jag oftast bara kört lågreps, men det är så tråkigt att inte få lyfta tungt så lågrepparna består.
Så mina vänner, och jwzrd, välkommen till Yuckos sandlåda så kör vi:
Knäböj:: 120x3 130x4x5 120x5 Bencurl:: 40x5 50x5 55x5 50x5, 5 Vadpress: 4 set 20 reppare i en hydraulmaskin, så vetti fan vilken vikt det var. Crunches: 3x10
Böjarna var snortunga, precis som sig bör. Sista 5an på 130 tog verkligen knäcken på mig, så sänkte 10 kilo till 120. Tanken var 5x5 på 130 men det hade aldrig gått utan en ny bettskena.
Tycker att det ser ut att vara väldigt få set, iaf basövningsset.
Du har ju bara 3 set knäböj+några set lårcurl för benen.
Nah, inte 3 set. "4x5", dvs 4 set á 5 reps, sen sänkte jag och körde sista på 120. Efter det var benen ganska möra.
På mitt andra benpass i onsdags körde jag 5x5 set rätt tungt i frontböj, en massa set marklyft, raka mark med hantlar och avslutningsvis lite benspark för den goda pumpens skull. Så det blir en balansgång hur mycket man kan pressa sig från pass till pass beroende på hur hårt man kör på det andra passet.
Senast redigerad av Yucko den 2007-09-29 klockan 20:31.
Provade på 90 i bänken för första gången idag, var snortungt men fick upp skiten iaf.
Har sen en månad tillbaka ungf. börjat köra bänk igen, innan dess hade jag ett uppehåll från den i ca 1.5 år, men ska försöka ge den ett seriöst försök nu.