Citat:
Ursprungligen postat av bantarn
eddie vedder har försökt läsa den där. jag får väl en liten bild av hur jag ska gå tillväga men kan inte koppla vilka måltider som är bra för att snabbt förlora vikt. för dom som stog där är ju mer eller mindre husmans kost och det kan knappast vara optimalt.
|
Det "optimala upplägget" existerar inte, men om det finns nånting som ens är i närheten så skulle jag påstå att det är en lugn bantning med tålamod bestående av vanlig mat fast i mindre mängd där du byter ut en del av dom mer energirika sakerna såsom exempelvis feta såser och stora pastaportioner mot mer kalorisnåla grönsaker. Underbart goda och näringsrika grönsaker är broccoli, spenat, paprika, vitkål, blomkål, tomat m.m.
Denna kostomläggning i samband med en träningsform du känner att du trivs med och klarar av att genomföra regelbundet skulle iaf jag klassa som det närmaste du kan komma till ett "optimalt" upplägg.
Precis som
Handcuff säger är det väldigt svårt att lyckas med inställningen att
"jag vill ha resultat igår!". En alldels för hård bantningskur kommer du troligtvis inte må bra av varken psykiskt lr fysiskt och ofta kommer kilona långsamt tillbaka efter en sån kur då det inte innebär nån egentlig konstans livsstilsförändring vilket iaf jag tror är nyckeln till att få en kropp man trivs med.
Lycka till!