Citat:
Ursprungligen postat av Koolish
Jag är en kille, co har en smal kroppsbyggnad
Jag är vegetarian,men äter fisk
Jag joggar varannan dag ca 30 minuter intensivt
Jag gör mag,bröst,rygg övningar varannan dag
Jag undrar nu, Vad jag ska äta efter träningen?
Vad ska jag äta om jag både vill gå upp i vikt och samtidigt
bygga lite muskler?
Räcker det att göra det jag gör för att uppnå mer muskler?
Har hört att man t.ex ska äta mycket ägg och såser till maten?
Är jätte tacksam för svar! 
|
1. Efter träningen bör du äta protein+kolhydrat i blandningen ca 0.5 gram/kg kroppsvikt respektive ca 1 gram/kg kroppsvikt.
Vassleprotein respektive maltodrextin är de mest använda kosttillskotten pg.a sin enkelhet.
Det går självklart att använda sig av mat istället, tex. potatismos, kyckling,ris osv.
2. Du ska äta ca 1.5 gram protein/kg kroppsvikt/ dag och äta över ditt kaloriintag, behöver du 2000 kcal så kan du ligga på 2-400 kcal överskott för muskelbyggning utan en hel del överflödigt fett.
Du kan inte förvänta dig att du bygger 100% muskler utan att det kommer alltid lite fett på vägen.
3. Varför tränar du bara mag/bröst/rygg?
Varför tränar du inte ben/axlar och resten av kroppen?
Varannan dag går utmärkt att träna men det går inte att säga hur bra du tränar pg.a att jag inte vet hur intensivt och länge du tränar.
Jogging och hård styrketräning brukar inte gå hand i handske så betänk det lite.
Vad är dina mål med träningen?
4. Det där med såser och ägg får du själv bestämma om du vill äta, det är inget måste för att bygga muskler om du förstår mig, det finns flera sorters såser, specificera dig lite.
Du kan äta dina "onyttiga" såser bara du räknar in det i det totala energibehovet.