Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-11, 19:23   #1
Nesz
Registered User

Neszs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Nyttigt godis

Tjena är inne på min första deff och det har gått relativt bra under dom två veckor som gått och jag undrar om ni grabbar och tjejer har några bra tips på nyttigt godis? kan inte äta nötter tyvärr
Gammal 2007-02-11, 19:25   #2
GymTT
Registered User

Reg.datum: Nov 2004
Hur ofta hade du tänkt äta de?

allt godis är rätt energitätt.
GymTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-11, 19:53   #3
Nesz
Registered User

Neszs avatar

bara på helgerna framför tven
Gammal 2007-02-11, 19:58   #4
ligne
Registered User

lignes avatar

Reg.datum: Nov 2006
fruktsallad är det bästa godis som finns
ligne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-11, 20:08   #5
lectris
Registered User

lectriss avatar

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Nesz Visa inlägg
Tjena är inne på min första deff och det har gått relativt bra under dom två veckor som gått och jag undrar om ni grabbar och tjejer har några bra tips på nyttigt godis? kan inte äta nötter tyvärr
jag har en pryl jag och killen brukar knåpa ihop på helgen och mumsa på. rätt energitätt, men funkar fint efter ett träningspass. och damn, det är så gott!

ingredienser:
100g cashewnötter
100g hasselnötter (vi brukar dock köra på pistage. funkar lika bra)
200g dadlar
100g russin
1msk kakao (vi skiter i kakaon och kör ner 1dl prottepulver ist..)
riven kokos

blötlägg allt förutom kakon/protte i 2h. vi brukar köra på kokande vatten i ~30 min, är man otålig så är man mixa allt till en gegga, rulla ihop till bollar precis som med chokladbollar, rulla i lite riven kokos. släng in i frysen i en kvart, och vips har du något asgott att knapra på.
lectris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-11, 20:10   #6
lectris
Registered User

lectriss avatar

Reg.datum: Jun 2006
haha! missade att du inte kan äta nötter. bummer. :P finns säkert något man kan ta i stället.. fikon, solrosfrön?
lectris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-11, 20:40   #7
CoolHandLuke
Registered User

CoolHandLukes avatar

Reg.datum: Jan 2007
Tjejjor brukar göra sånna där stavar av grönsaker ibland och doppa dom i nån dipp. Det funkar för grappar också.

Man kan ju göra dippen antingen bulkig eller deffig och
med olika smaker. Typ med yoghurt, gräddfil, surkräm osv av olika fetthalter. Man kan göra guacamole också. Eller med kvarg. Man kan nog ha proteinpulver i också. O kryddor, vitlök osv osv.

Grönsaker funkar väl sånt man kan skära i bitar som går att dippa. Alltså nästan alla. Favoriter brukar väl vara morot, gurka, selleri.

Grina inte. Du behöver grönsaker när du deffar så du får i dig tillräckligt med spårämnen som du missar när du ligger på underskott. Dessutom är det gott när man väl lär sig att tycka om det.
CoolHandLuke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-11, 20:41   #8
skratt
Registered User

Reg.datum: Jul 2006
Rostade kikärtor/sojabönor är sketagott .

Annars som nån skrev : FRUKT! Köp massa spännande frukter och gör en fruktsallad.

Eller nyttiga chokladollar: blanda havregryn, keso mini, liite mosad banan, kakao, lite katrinplommonpurré (sockerfri barnmat..) och ev lite sötnmedel. Mosa allt samman ordentligt! Älskar dom. Experimentera dig fram tills du uppnått önskad smak och konsistens. Rulla ev i kokos.
skratt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-11, 22:42   #9
Nesz
Registered User

Neszs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skratt Visa inlägg
Eller nyttiga chokladollar: blanda havregryn, keso mini, liite mosad banan, kakao, lite katrinplommonpurré (sockerfri barnmat..) och ev lite sötnmedel. Mosa allt samman ordentligt! Älskar dom. Experimentera dig fram tills du uppnått önskad smak och konsistens. Rulla ev i kokos.
Tack! Det ska jag pröva
Gammal 2007-02-12, 01:52   #10
Helena B
Japp, så är det!

Helena Bs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ligne Visa inlägg
fruktsallad är det bästa godis som finns
Ja och helst om man blandar i granatäpple och bär.
Helena B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 02:52   #11
Nilsjohan
Våga vägra text

Nilsjohans avatar

Reg.datum: Dec 2005
Exotic Snacks har rostad majs som är gott, tror att det heter "soft corn"
Nilsjohan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 05:46   #12
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Nesz Visa inlägg
Alla sorters snacks å godis är ju väldigt energirikt, jag tycker de känns lite som att om du redan bestämt dej för att "falla dit". Att sitta framför TV:n å knapra i sej kan få kalorierna å dra iväg ordentligt nästan oavsett va du käkar (om man bortser från typ gurk-och morotsstavar o.s.v. men har du en fet dipp till det så blir de ju samma sak).

Varför inte bara bestämma dej för att undvika såna vanor, för dom är knappast bra på deffen. Allt som man sitter å stoppar i sej utan att direkt fundera över kan lätt dra iväg som sagt, ge inte upp efter två veckor utan ha karaktär så gott du kan annars finns alltid risken att man unnar sej lite här och lite där, lite hit och lite dit o.s.v. sen startar du en tråd om ett tag å "...kan inte förstå varför inte varför ingenting händer?".
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 09:51   #13
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Börja snusa och drick cola light, fan då kan du gå utan mat en vecka.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 10:02   #14
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av skratt Visa inlägg
Rostade kikärtor/sojabönor är sketagott .

Annars som nån skrev : FRUKT! Köp massa spännande frukter och gör en fruktsallad.

När i processen doppar man den?
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 12:54   #15
jaaaaag
Guest

jag är kanske gryyymt okräsen nu men om du verkligen inte vill ha i dej mkt kalorier så kan du vispa upp så många äggvitor du känner för.. jag brukar ta två det blir ganska mycket. Sen har jag i nån smak fun light. Tror att jag brukar använda wild berries eller vad den heter =) sen så smakar du av (jag brukar ha kakao eller kanel i med) sen så in i frysen nån timme. Sen har du något glassliknande iallafall ;D

Sen funkar det med att mixa kesella, frysta bär och nån fun light kanske jordgubb.. blir riktigt gott =)
  Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:01.