Målet är som titeln lyder, att vinna Junior SM i Styrkelyft inom tre år.
För att lyckas kommer det krävas mycket träning, en hel del försök att komma i försmå dräkter och hjälp av mina klubbkamrater/coacher.
LadyInsane/LI
20 år(88)
Klubb: Örebro KK
Coacher: Rambo och Deceiver85
Lör Böj/Mage - Knäböj, Explosiv Mark(Trots att det är böjdag), Good Mornings/RDL, Lårcurls, Brutalbänk, Crunches
- Alla övningar kan skifta beroende på pass.
För er som inte läst mina tidigare journaler och är lite nyfikna; kolla mina threads eller skriv LadyInsane på youtube så dyker det upp ett 20-tal små filmsnuttar.
Crunches med vikt
+2.5kgt - 15, 15, 15
Roterande crunches
+2, 5kg - 5, 5, 5,
Kommentar: Det var ett riktigt kul pass. Har längtat efter att testa min nya Superiordräkt och äntligen fick jag göra det. Fan vad ont det gjorde! Mina lår är för stora och dräkten kom knappt upp. Fick till en härlig blå färg på låren som knappt har släppt ännu.
Film från en av dräktböjarna. Nog kan man se att jag är grymt ovan!
Bra att ha ett långsiktigt mål framför sig att sträva mot! Jag är övertygad om att du kommer lyckas (jag har hört dig vråla på dina filmer och det borde skrämma bort alla motståndare hehehe)
__________________ Jag som föddes för att dö ska leva livet fullt ut
Det är oftast utsidan som tänder en låga,
men det är insidan som håller den brinnande.
Bra att ha ett långsiktigt mål framför sig att sträva mot! Jag är övertygad om att du kommer lyckas (jag har hört dig vråla på dina filmer och det borde skrämma bort alla motståndare hehehe)
Få guld tror jag inte du kommer få något problem med :
Tack Matte! Jag håller med. Ibland måste man städa bort allt gammalt och satsa på nytt!
Hehe, när jag väl är redo, så då jäklar!
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden
Stort lycka till med din nya satsning
Tack Tigern!
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Lycka till!
Varför den höga boxen? Du hade ju passare, varför inte bara känna hur det känns och om du kan hitta djupet?
Tack!
Du har rätt. Tog bort vikit skivan efter det setet och testade en djupare box. Det gick lika bra när jag gick djupare. Hoppas det ska gå bra om några veckor och faktiskt göra riktiga böj
Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin
Jag tycker det är grymt att du vågar sätta upp ett långsiktigt mål OCH flytta journalen till tävlingsdelen. Stort lycka till
Tack ArfPingvin!
Ett långsiktigt mål känns som nyckeln för mig i min träning. Något att sträva mot och satsa på. Om tre år är det mitt sista år som junior (2011) och det är då det verkligen ska smälla. Om jag dock råkar vara rym redan 2010 så klagar jag ju inte.