Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-01-16, 01:21   #1
Evelyn88
Registered User

Reg.datum: Apr 2006
Ort: ett ställe som är för litet för att kalla stad men de som bor här envisas med att kalla det en stad, det måste vara ngt fel på dem. jag vet hur en stad ser ut och det här är inte en stad!
Undernärd?

ja jag har en fråga och om ni har läst titeln så kan ni nog gissa vad det är för fråga.
Hur vet man om man är undernärd?

hmmm jag tror jag ställer en fråga till:
Vad har det för effekt på kroppen om man undernärd?
Evelyn88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-16, 06:51   #2
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
De beror på vilka näringsämnen du lider störst brist på, dom kommer leda till bristsjukdomar. Exempel är ju blodbrist vid järnbrist, skörbjugg vid C-vitaminbrist, rakitis vid D-vitaminbist o.s.v.

Är du undernärd lär du känna dej allmänt energilös, ha lätt för att bli förkyld om å om igen, olika sorters problem me magen, att du stannar i växten etc. De finns många otrevliga symptom som undernäring kan leda till och det berot ju som sagt på vilka bistsjukdomar du drabbats av, här i Sverige är hursomhelst undernäring extremt sällsynt. Järnbrist hos kvinnor är väl va jag vet den vanligast förekommande bristen här i landet.

Man kan vara undernärd samtidigt som man är exremt överviktig oxå, om man baserar sin kost på exempelvis mycke alkohol å andra tomma kalorier.

Om man tror sej va undernärd får man väl helt enkelt gå till sjukhuset och undersöka sej, där kan dom se vilka näringsämnen man lider brist på.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:29.