Om detta blir en träningsdagbok eller ej vet jag inte. Men jag gillar att snacka träning så då får man väll ta och befinna sig ibland likasinnande.
Gubbe på 35 år med två små barn som älskar kraftsport.
Såg att jag var medlem här 2005 och hade inte skrivit så mycket. Höll då på med friidrott, men tydligen var mina träningspers då böj 180, bänk 145, mark 215.Troligtvis inte tävlingsutförande.
Började träna i sl klubb tidigt 2011 och gjorde 600kg i -93 på första tävlingen.
Dagens pers.
Tävling
Böj 245
Bänk 170
Mark 260
Total 660
jaha, medans magsjuka lägger sig och bilen är på verkstad och tickar pengar, så kan jag redogöra för senaste träningspeioden som ska ligga till grund för första delen av nästa säsong.
Vi kör som alltid samma program i vår klubb. Fördelarna med detta är stora! Peppning, träningsmotivation, möjlighet med pass och roddning är dom bästa.
Vi har kört ett av Sheikos alla träningsprogram.
Ett 8 veckorsprogram med bänk 3ggr i veckan, böj 2ggr i veckan och mark 1-2 ggr i veckan.
Vi har nu kört hälften av detta, och som vanligt kör jag mycket tyngre än programmet säger. Detta har än så länge resulterat i grym bänkform och nytt träningspers i böj (250).
Efter två veckor av vila, magsjuka, resor och helgfirande, så var det dags för årets första pass.
"Dagen efter" i dag, så blev ett pass där orken inte fans.
Men gick upp och kände på lite tyngre lyft just för att det är kul och motiverande och inget annat.
Hur fan kan man riva av ett sånt pass "dagen efter" om man är i din ålder.
Är själv 32 och skulle inte ens kunna träna lätt bänk med betongkeps.
Imponerande!
Jo du Arnold, får inte du en kort energitopp någon gång under dagen efter?
Jag får i alla fall det efter att ha sovit och vilat, då kan jag ge gärnet en kort stund, så det gäller att passa på ;-)
Årets blott andra pass. Forsatt förkyldning och krånglande bil har satt käppar i hjulet.
Somnade på köksgolvet 2 timmar innan passet.
Efter knäböjen var jag helt slut, kändes som jag bara ville lägga mig på golvet och sova. Så någon skit är det kvar i kroppen. Hoppas på att jag kan börja trycka på bättre nästa vecka.
Bänkpress
3x85
3x105
3x120
3x120
3x140
3x145
3x150
3x155
1x160 (kom helt fel, annars hade mist två kommit upp)
Mark
3x125
3x175
3x200
3x230
1x250
Bänk FU
3x85
3x105
3x120
3x135
3x135
6x120
Lääänge sedan jag markade, har en rygg som krånglat hela mitt liv. Så det blir peioder då det är svårt att träna mark. Men håller någon typ av skamgräns på 250.. Kommer fortsätta gå in på 250 på tävlingar, och hoppas att jag ibland kan göra något mer lyft.
Sliten i dag. Vi gick upp till ingångsvikt i böjen. Seg i ryggen efter friidrottstävling i går. Så körde mest mark för att arbeta ur stelheten. Lätt inflamation runt knäna, sliten i bröst och ryggslut. Men det är väll så här man vill ha det antar jag....