2006-12-21, 01:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Spegelfråga.
Om man har två speglar där den ena är en vanlig spegel och den andra en spegel av det slaget som är spegel på/från ena sidan men "genomskinlig" från andra sidan (sådana där som finns i "amerikanskavittnesförhörsrumsscener") och placerar dessa med spegelsidorna mot varandra och sedan tittar genom den transparanta spegeln, vad ser man då? Den ena spegelns reflektion av den andra spegelns reflektion av den första spegelns reflektion osv osv, men där dessa reflektioner inte innehåller något? Eller?
(Man kan även leka med tanken att man istället filmar en liten del av mitten den "vanliga" spegeln genom den genomskinliga diton, för att på så sätt undvika att få med golv, tak och dylikt.)
|
2006-12-21, 01:41
|
|
AKA Kapten Klänning
Reg.datum: Feb 2004
|
Vad du ser? Svarta madame!
|
|
|
2006-12-21, 01:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Jag har också en spegelfråga. Hoppas du inte blir sur om jag ställer den i din tråd.
Varför ser jag så grov ut i spegeln på gymmet?
Köper de in speglar som är formade så att man ser bredare ut? Varför gör de det? För att smala människor ska uppleva sig som krampigare, eller för att feta människor ska må sämre?
|
|
|
2006-12-21, 01:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Fagen.. jobbigt bara man tänker på det. Måste testas!
|
|
|
2006-12-21, 02:02
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Vad du ser? Svarta madame!
|
Ja, men då måste man först ha kört anden i glaset, annars visar hon sig inte.
|
2006-12-21, 02:03
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
Jag har också en spegelfråga. Hoppas du inte blir sur om jag ställer den i din tråd.
Varför ser jag så grov ut i spegeln på gymmet?
Köper de in speglar som är formade så att man ser bredare ut? Varför gör de det? För att smala människor ska uppleva sig som krampigare, eller för att feta människor ska må sämre?
|
Sök lite på forumet så kanske du hittar nått. Sök på "pump"...
|
2006-12-21, 02:06
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fagen
Sök lite på forumet så kanske du hittar nått. Sök på "pump"...
|
Good one!
Nej, men ärligt. Ge mig svar! Är det för tjockisarna eller tunnisarna?
|
|
|
2006-12-21, 02:11
|
|
Registered User
|
Citat:
Good one!
Nej, men ärligt. Ge mig svar! Är det för tjockisarna eller tunnisarna?
|
Mot tjockisarna.
|
2006-12-21, 02:18
|
|
°<*///><
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Om man har två speglar där den ena är en vanlig spegel och den andra en spegel av det slaget som är spegel på/från ena sidan men "genomskinlig" från andra sidan (sådana där som finns i "amerikanskavittnesförhörsrumsscener") och placerar dessa med spegelsidorna mot varandra och sedan tittar genom den transparanta spegeln, vad ser man då? Den ena spegelns reflektion av den andra spegelns reflektion av den första spegelns reflektion osv osv, men där dessa reflektioner inte innehåller något? Eller?
(Man kan även leka med tanken att man istället filmar en liten del av mitten den "vanliga" spegeln genom den genomskinliga diton, för att på så sätt undvika att få med golv, tak och dylikt.)
|
Det blir väl antagligen som när man kollar i två vanliga parallella speglar, att man ser "oändligheten" dvs. det blir en svart punkt. Gissar att det beror på att speglarna inte reflekterar 100% av ljuset och att denna oändlighet inträffar på en viss, mer gynnsam punkt först.
|
|
|
2006-12-21, 02:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Mot tjockisarna.
|
Fast det håller ju inte. Gymen vill ju inte att folk ska träna. De vill bara att de ska köpa kort. Ju mer de sen tränar, desto mer sliter de på utrustningen.
|
|
|
2006-12-21, 02:31
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av fothermucker
Det blir väl antagligen som när man kollar i två vanliga parallella speglar, att man ser "oändligheten" dvs. det blir en svart punkt. Gissar att det beror på att speglarna inte reflekterar 100% av ljuset och att denna oändlighet inträffar på en viss, mer gynnsam punkt först.
|
Aha, se där. Intressant. Men hur fungerar det därna med parallella speglar? Hur tittar man då?
|
2006-12-21, 02:32
|
|
Registered User
|
Citat:
Fast det håller ju inte. Gymen vill ju inte att folk ska träna. De vill bara att de ska köpa kort. Ju mer de sen tränar, desto mer sliter de på utrustningen.
|
Helt riktigt. Men det är alltid skönt att sänka andra människors självkänsla.
|
2006-12-21, 02:32
|
|
Mjölkad användare
Reg.datum: Feb 2005
|
För att man ska köpa ett kort, träna en månad, få lite pump och tonus, kolla sig i spegeln och tänka, "Fan jag behöver inte träna mer".
Eller om de nu VILL att man ska träna. Då tänker man när man är hemma, "fan jag är så liten nu (jmfrt med gymets spegel), måste träna mera"
|
|
|
2006-12-21, 02:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2005
|
Alternativt att man kommer till gymmet å tänker "Fan det funkar ju! Jag blir fett snygg" och när man sen tar några veckors paus och kollar sig i spegeln hemma drar den klara slutsatsen; "JAG MÅSTE TILLBAKA"
|
|
|
2006-12-21, 02:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN
För att man ska köpa ett kort, träna en månad, få lite pump och tonus, kolla sig i spegeln och tänka, "Fan jag behöver inte träna mer".
Eller om de nu VILL att man ska träna. Då tänker man när man är hemma, "fan jag är så liten nu (jmfrt med gymets spegel), måste träna mera"
|
Den första funkar ju, men ger mtosatt effekt på tjockisar.
Samma sak med den andra.
Citat:
Ursprungligen postat av jontahontas
Alternativt att man kommer till gymmet å tänker "Fan det funkar ju! Jag blir fett snygg" och när man sen tar några veckors paus och kollar sig i spegeln hemma drar den klara slutsatsen; "JAG MÅSTE TILLBAKA"
|
Och vad tjänar gymmet på att man går och tränar, förutsatt att du inte har klippkort eller betalar per gång. Och vad med tjockisarna. De vill ju inte ta sig tillbaka om de blir fetare där.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.
|

|