Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-02-21, 12:46   #1
Mr Pink
Mycket Flitig Medlem

Reg.datum: Jan 2003
Billigt ALA

Vart är det billgast att köpa ALA?
Mr Pink är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-21, 12:56   #2
Lokken

Reg.datum: Sep 2002
Kolla in : Templet Tracker
mvh
Lokken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-21, 20:02   #3
Team 666
Registered User

Team 666s avatar

Reg.datum: Feb 2002
Hör med Doktor V på powerboarden. Han har en svinbra deal på g
Team 666 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-22, 13:25   #4
eiselt
Banned

Reg.datum: May 2001
Jag skulle undvika de billigaste sorterna av ALA. Det är just en sådan produkt där kvalitén kan skilja sig ganska mycket. En dålig råvara kan dels innehålla ganska höga halter av kemiska lösningsmedel och dels kan den ALA:et polymeriseras (vilket den kan göras av bl a värme och solljus). Det är bättre att hitta något som är "lagom" billigt.

/ Henrik
eiselt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-22, 14:38   #5
muskelbyggarn
Klen, men Ren

Reg.datum: Jul 2001
Håller med Eiselt på alla punkter!!!

Dessutom skall formen på ALA vara R-ALA, nu har jag förstått att de flesta producenter "bara" har denna form idag, men så var det inte för några år sedan.

Vänl,,,
Tobbe

"People can go out and hear R.E.M. if they want deep lyrics, but at the end of the night
they want to go home and get fucked! That's where AC/DC comes into it."
- Malcolm Young
muskelbyggarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-22, 17:41   #6
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Kollade runt lite efter ALA och hittade det inte på så många ställen. Ngn som kan rekomendera några bra märken på ALA?
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-22, 18:58   #7
Team 666
Registered User

Team 666s avatar

Reg.datum: Feb 2002
Det finns två sidor på kvalitet / pris-myntet:

1 - "Jag köper lite dyrare kvalitetsgrejer från seriösa företag med gott rykte så att jag är säker på att inte bli pålurad nått verkningslöst bluffprepp, det blir billigare i slutändan. "

2 - "jag testar Mads eller doc Vs billiga ala, om det ger samma resultat som de dyrare grejerns så kan jag ju fortsätta med det och tjäna en finfin slant, om det visar sig vara dåligt skippar jag det forsättningsvis".

Fast nu skiter jag i vilket för jag har en jättelik ostbågspåse som väntar på sitt öde... satan... helvete... DEN kommer däremot från ett välkänt företag med fina råvaror, visst, den kostade lite mer än budgetvarianten men på vissa saker tummar man inte på kvalitén, så är det bara..

se ya fuckfaces

/
Team 666 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-22, 22:43   #8
EiseltUK
Registered User

Reg.datum: Jun 2002
Citat:
Originally posted by muskelbyggarn
Håller med Eiselt på alla punkter!!!

Dessutom skall formen på ALA vara R-ALA, nu har jag förstått att de flesta producenter "bara" har denna form idag, men så var det inte för några år sedan.

Vänl,,,
Tobbe
Det är troligen de kinesiska råvarorna som kan ha varierande kvalitet och om tillverkaren inte gör egna analyser så bör man kanske vara lite skeptisk. De kinesiska råvarorna kostar mindre än hälften än vad de stora tillverkarna i Europa och USA kan erbjuda. Problemet är att de företag som väljer de billigaste råvarorna sällan har någon egen ordentlig kvalitetskontroll, utan litar istället på de kinesiska tillverkarna. Det kan ju vara ok, men det kan lika gärna vara S-isomeren och innehålla en massa annat skit från tillverkningen.

Inom råvarumarknaden kan man se tydliga samband mellan pris och kvalitet. I Kina finns det råvaror av olika kvalitet och ju renare och bättre man vill ha det, desto mer kostar det (ganska logiskt). Inom Europa finns det vanligen bara en kvalitet - högsta.
Eftersom de flesta företag som handlar från Kina är ute efter billiga råvaror så har produkter med medelkvalitet blivit en typ av standard där. I de flesta länder använder säkert 9 av 10 tillverkare bara de billigaste råvarorna och därför är råvarumarknaden numera som vilda västern. De söker hela tiden efter allt billigare produkter för att kunna konkurrera. Man kan ju anta att det går ut över kvalitén.

/ Henrik
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:29.