2006-10-04, 22:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Gå ner 60 kg. :)
Tjenixen!
Är en grabb på 15 år, är 167 cm lång och väger 66 kg. Jag tänkte försöka gå ner 6 kg så att jag väger runt 60 och sedan några kilo mer om det skulle behövas.
Enligt Caloriesperhour.com så skulle det ta mig 3 månader och 3 dagar ungefär, om jag förlorade 500 kcal per dag, stämmer det? Det låter helt okej, då jag räknade ut att det kanske skulle ta 4 månader att nå en perfekt vikt.
Dock har jag planer på att börja köra lite på hemmagymmet vi har ståendes i farsans rum, så egentligen är det ju inte så bra att bara kolla vågen, eftersom man går upp i vikt av att träna.
Säg gärna vad ni tycker! -500 kcal / dag är inte så svårt att kirra, det är väl helt okej?
Mvh
|
|
|
2006-10-04, 22:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
äter du -500kcal/dag så tar det 3 månader, 0.5kg/vecka.
Nej du går inte upp i vikt av att träna, du går upp i vikt av att äta!
|
|
|
2006-10-04, 22:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Intressant rubrik O_O
Ja det låter skitbra
|
|
|
2006-10-05, 06:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av zink
Tjenixen!
Är en grabb på 15 år, är 167 cm lång och väger 66 kg. Jag tänkte försöka gå ner 6 kg så att jag väger runt 60 och sedan några kilo mer om det skulle behövas.
Enligt Caloriesperhour.com så skulle det ta mig 3 månader och 3 dagar ungefär, om jag förlorade 500 kcal per dag, stämmer det? Det låter helt okej, då jag räknade ut att det kanske skulle ta 4 månader att nå en perfekt vikt.
Dock har jag planer på att börja köra lite på hemmagymmet vi har ståendes i farsans rum, så egentligen är det ju inte så bra att bara kolla vågen, eftersom man går upp i vikt av att träna.
Säg gärna vad ni tycker! -500 kcal / dag är inte så svårt att kirra, det är väl helt okej?
Mvh
|
Du får räkna med att du kommer gå ner ett par kilo mycket snabbt i början. Sikta på att gå ner till 58kg så kommer du väl väga mellan 59-61kg med vatten och glykogen i kroppen.
|
|
|
|
2006-10-05, 10:31
|
|
Ordvitz mon frère
Reg.datum: Oct 2002
|
Ett tips, i all välmening, är att inte banta ner dig när du håller på och växer för fullt. Vill du riskera att inte växa mer? Rätt vad det är kanske du lägger på dig 1dm+ på längden och då kommer det automatiskt se bättre ut.
|
|
|
2006-10-05, 10:37
|
|
Fuckar ut!
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Tjenixen!
Mvh
|
Du skall ta mig fan inte dieta, du är i puberteten och växer så det knakar nu, bort med alla tankar om att dieta. OM du tycker att du är "tjock, fet, bla bla skit" så börja träna på ett gym istället, med mer muskler så ser fettet mindre ut.
Säger som Strandbyggarn, säg till om den där gainern funkar ;D. Blev förjävla sugen på att prova den nu. Har gått upp från 57kg till 58kg på ca 4 år. Har star nutritions gainer pro nu. Men den verkar inte hjälpa särskillt mycket.
|
|
|
2006-10-05, 13:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Inzza
Du skall ta mig fan inte dieta, du är i puberteten och växer så det knakar nu, bort med alla tankar om att dieta. OM du tycker att du är "tjock, fet, bla bla skit" så börja träna på ett gym istället, med mer muskler så ser fettet mindre ut.
|
+1
|
|
|
2006-10-05, 13:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
|
+1
Ät ordentlig nyttig mat och träna hårt och ha roligt
|
|
|
2006-10-05, 17:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Citat:
|
Gillar inte ordet "dieta", då jag själv inte tycker att det är som en diet, mer att äta rätt och inte äta för mycket godis, vilket jag tycker bara kan vara positivt.
Ang. rubriken så ska det vara "Gå ner till 60 kg".  Jag tänkte kolla med er, finns det något sätt att få reda på ens ämnesomsättning?
|
|
|
2006-10-06, 17:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Om man har hög/låg ämnesomsättning kan man ta reda på genom ett blodprov (man mäter ett sköldkörtelhormon). Du kan dock inte ta reda på hur din ämnesomsättning ligger till på "en skala".
Nej, sluta fundera så mycket på maten och börja träna istället!
|
|
|
2006-10-06, 18:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
Vafan jag vägde 55 kg och jag var ju för fan anorektiker.. Vad strävar du efter.. Och här står ni och uppmuntrar honom.. Jag har ju gått från 55 till 65kg .. Nu ser jag ut som en människa iallafall.. Innan såg jag ut som ett jävla fängelse offer.
|
|
|
2006-10-06, 18:07
|
|
Rocky Balboa
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av rhotkiw
Vafan jag vägde 55 kg och jag var ju för fan anorektiker.. Vad strävar du efter.. Och här står ni och uppmuntrar honom.. Jag har ju gått från 55 till 65kg .. Nu ser jag ut som en människa iallafall.. Innan såg jag ut som ett jävla fängelse offer.
|
Kommer så jävla många sånna här totalt idiotiska trådar, så vi tröttnar. Ingen idé att säga emot.
Jag har varit en utav dom som gjort en sådan här tråd, så jag vet.
|
|
|
2006-10-06, 19:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Gillar inte ordet "dieta", då jag själv inte tycker att det är som en diet, mer att äta rätt och inte äta för mycket godis, vilket jag tycker bara kan vara positivt. 
|
Du kommer inte rasa 6kg för att du slutar med snasket pöjk!  Däremot så kommer du gå ner lite i vikt om du slutar med godiset och försöker käka nyttigt så mycket som möjligt + gymmar 2-3ggr/vecka.
|
|
|
2006-10-06, 23:18
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av FreCKo
Du kommer inte rasa 6kg för att du slutar med snasket pöjk!  Däremot så kommer du gå ner lite i vikt om du slutar med godiset och försöker käka nyttigt så mycket som möjligt + gymmar 2-3ggr/vecka.
|
Han ska inte gå ner i vikt.
Han är 15 år ung och ska växa både på längden såväl som bredden ett antal år till. Det innebär att han kommer öka i vikt och det är fullt normalt.
|
|
|
2006-10-07, 11:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Han ska inte gå ner i vikt.
Han är 15 år ung och ska växa både på längden såväl som bredden ett antal år till. Det innebär att han kommer öka i vikt och det är fullt normalt.
|
nej men, om han slutar käka godis och gymmar kommer han nog gå ner LITE iaf, sen om han käkar som en 15-åring ska (ALLT och MYCKET) så kommer han inte gå ner i vikt, men däremot växa som bambu.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:33.
|

|