Efter allt snack om chromecasts hit och dit var jag ju tvungen att testa hur det funkar med att faktiskt sätta upp en mediaserver. Idag jobbar jag bara med en sisådär organiserad filstruktur i Windows.
Den här tråden kan gott få gälla Plex i allmänhet, men jag börjar med ett par frågor:
Som ett test lade jag till två avsnitt av tv-serien Black Sails igår. Det funkade fint, men samtidigt som jag får fram en liten ikon för mina avsnitt så ploppar det upp en till, automatiskt. (på den mappen jag har lagt till står det nu 5). Varför? Var avaktiverar jag den "smarta funktionen"?
http://i.imgur.com/tziHEQJ.png
Det leder mig till den andra frågan, varför hittar den inte alla filer i mappen? Nu ikväll lade jag till resterande 6 avsnitt för säsongen och namngav också dessa
enligt rekommendationerna. Efter ett gäng uppdateringar så hittar den fortfarande bara 5/8. Samtliga är matroska containers med x.264 encoding.
För att vara en smidig medialösning tycker jag att det är sjukt osmidigt redan.
Bonusfråga: Kan man komma runt den manuella hanteringen när man lånar hem nya filmer och serier på något bra sätt? Finns det färdiga lösningar alltså?