Hej. Vill först och främst presentera mig lite innan jag går in på min träning. Jag är en 18årig kille som nu går sista året i gymnasiet i Eskilstuna, El/Data-utbildning. Hela mitt liv har jag sportat mer eller mindre seriöst, med 10 år hockey, 8 år fotboll och 4 år innebandy på nacken. Gymmet har man såklart varit i då och då, men inget regelbundet förrän nu! Det som gjorde att jag tog tag i "hälsan" var att jag efter något år av tungt dataspelande hade gått upp mycket i vikt, och det nådde en punkt då jag mådde dåligt av se mig själv på foton o.s.v.
Mina mål med min träning: Jag måste erkänna att jag är en fåfäng person och jag har komplex för den kropp man faktiskt måste visa ibland. Därför är mina mål två. Att få ner min fettprocent till någonstans där jag inte längre behöver känna mig "mullig", och att därefter börja bygga en alltmer muskulös kropp. När min far var i min ålder byggde han upp sig väldigt mycket, och nådde ett väldigt bra resultat, så hans "historier" fungerar som pepping och bevis för mig att det kan finnas inom mig med

. Kortfattat så vill jag bli nöjd med min kropp och må bra på köpet.
Hur tränar jag? Jag tränar gym fyra gånger i veckan. Som motion lägger jag till 10km cykling varje gympass, plus en 80minuterslektion med diverse fysisk aktivitet (Idrott B).
Mitt gymmande är uppbygt efter den relativt kända Max-OT-guiden.
Vilodagarna tas när de behövs, därför har jag inte låsta veckodagar.
Pass1: Biceps/Triceps
Pass2: Axlar/Underarmar
Pass3: Bröst/Mage
Pass4: Rygg/Traps
Nu undrar ni såklart varför jag inte tränar ben? Därför att mina år av sport har gjort att mina ben ligger bra till muskelmässigt.
Just nu får de sitt genom idrotten och cyklingen. När massan på resten av kroppen når benen kommer jag att lägga in dem på schemat.
Tillvägagångssätt för viktnedgång:
Sedan augusti när jag bestämde mig för att jag skulle bli smalare, så har jag dragit ner mycket på sötsakerna. Jag dricker ingen läsk längre, jag äter mycket sällan skräpmat, och inget godis knappt. Det jag fortfarande har att jobba på är att dricka mindre alkohol och ta mindre portioner när jag äter. Jag gillar att äta mig mätt! Något som drar upp mitt kaloriintag, tyvärr. Jag måste också försöka att röra på mig mer i vardagen än cyklingen och idrottslektionen. Några promenader i rask takt ska jag nog kunna baka in

.
Tillvägagångssätt för muskelutveckling:
Jag gymmar redan nu effektivt och det känns som att det händer lite. Jag vet hur det ligger till med muskelutveckling när man samtidigt försöker gå ner i vikt, men efter att jag uppnått det med vikten känns det som att muskelbyggandet kommer ligga för mig. Gymmandet är nu en naturlig del av min vardag, och ett roligt sådant!
Stats för Hermanssson:
Vikt: 89kg
Längd: 186cm
Biceps: Kommer
Midja: Kommer
Bröst: Kommer
Vader: Kommer
Lår: Kommer