Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Matlagning & Recept

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-04, 19:14   #1
blekfet2
Banned

blekfet2s avatar

Reg.datum: Jul 2004
hemmagjord glass (mixxer)

Fick mig en sån där "magic bullet", någon som har några bra (snålt på kalorier) recepts på "glass" man kan göra.

Äter till kvällsmål 250g kvarg som jag tänkte att man kanske kunde piffa upp lite granna.

Även recept utan kvarg funkar också

seså ös på med tips!

blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-04, 20:17   #2
emmzan
SL-Kirurg

emmzans avatar

Reg.datum: Mar 2002
OT jag vet *ber om ursäkt*

Är dom däringa apparaterna så bra som dom utges vara? Sitter och dreglar över alla roliga recept dom visar i tv-shop
Gammal 2006-09-04, 20:20   #3
elan
Registered User

elans avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jag har aldrig använt en Magic Bullet men jag har gjort sorbet ibland med min stavmixer, borde väl funka fint.

Skumma upp en skvätt minimjölk med lite sötningsmedel. Häll i frusna bär och mixa. Ät!
elan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-04, 20:25   #4
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Jag har gjort nåt liknande som Elan.
Mixad med banan och blåbär (eller andra frusna bär), sen ställt i frysen en stund=supersmarrigt.
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-04, 20:49   #5
jontahontas
Registered User

jontahontass avatar

Reg.datum: Sep 2005
250 g kvarg
Frysta jordgubbar ~300-400 g (jag har testat andra också men tycker jordbubbar e godast)
Funlight Jordgubb
Lite vatten tills du e nöjd med konsistensen.

Mixa skiten. Det får lite mjuk sorbetkonsistens och är väl direkt till och me direkt hälsosamt

Kan tillägga att jag äter detta jääävligt ofta

Nu när jag ändå är igång med tipsandet:
Frysta jordgubbar kostar ~20 kr för 1kg på Ica, Kvarg och Funlight e ju billigt på LIDL (fast det visste du säkert redan)
jontahontas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-04, 21:54   #6
Lizard
Registered User

Lizards avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av emmzan
OT jag vet *ber om ursäkt*

Är dom däringa apparaterna så bra som dom utges vara? Sitter och dreglar över alla roliga recept dom visar i tv-shop
Välinformerad källa meddelar mig att magic bullet är lika bra som allt annat du köper på TV-shop (fast väldigt liten för att vara en blender). Kolla priset och tänk efter. Ett damsugarmunstycke du hittar på ICA Maxi för 30 spänn som kostar 240 + 75 bagare i frakt. En proffsblender med 2,5hk snurra drar iväg på 5 lök, men då är knivarna både groteskt stora och omslipbara. En alldaglig blender på Home eller Siba får du för under 400 och lägger du det dubbla eller tredubbla får du en riktigt bra Philips. Har du råd, mixar ofta och gillar vackra föremål kan du ta en Kitchen Aid för en tusing till. De sistnämnda saknar alla skålar och byttor du får med en Magic Bullet, men handen på hjärtat, tror du någonsin de kommer att ta lika lite plats väl uppackade som de gör i asken när du köper den? Titta i skåpen och tänk på saken.

Glass gör jag med antingen ASTs XGF eller Optimum's 100% Cassein. Lite mjölk, is eller frusna bär och/eller banan. Swoschar ett par sekunder och fryser den i skålar 5 - 15 minuter. Serveras kall med frukt och riven mandel och kolsvart choklad ovanpå.

Lizard
Gammal 2006-09-04, 22:23   #7
blekfet2
Banned

blekfet2s avatar

Reg.datum: Jul 2004
tack för tipsen.

jag skulle aldrig betala 1500kr för en mixxer, dock så funkar den jävligt bra, slaktar allt du stoppar i den
blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:23.