Är lite kallsvettig, har gett sambon fria händer vad gäller köket..
Grejen är att när vi flyttade ihop (jag hem till honom) så flyttade jag in och hans grejer försvann lite diskret...
Ja, nu tycker väl han - med all rätt- att vi BÅDA bor här (i nya lägenheten) och i vardagsrum och sovrum har vi samsats förvånansvärt bra (=ser ut som om jag hade valt det själv..

).
Vi införde något slags "veto"-system.. om man vill ha det på ett visst sätt kan den andra säga nej, ELLER kontra med en egen pryl...så länge det funkar någorlunda. Hans arsenaltröja (blä..

) mot att jag fick rama in den och hänga den på en undanskymd plats i hallen (passade där färgmässigt iaf). Hans Yoda-affish (urrk urrk blääää - jag hatar affisher så är det bara. Särskilt med stora gloende fantasifigurer) mot att jag fick sätta upp den vid sonens skötplats..
Jag tyckte det där var ganska stora uppoffringar av mig med tanke på hur mkt rysningar de framkallar, men det tycker inte han och nu har han fått köket.. Datorn åkte in dit.. (fast vi har matplatsen i ett annat rum om ni undrar).. Bävar inför resten.
Ska jag ge honom ett presentkort på ett ställe som garanterat har snygga prylar, eller bita i det sura äpplet och lämna fria tyglar?
Förhoppningsvis är det bara en principsak och när inga gardiner kommit upp om någon månad är makten åter min...(jag, kontrollfreak??)