Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-07, 11:17   #1
Toel
Registered User

Reg.datum: Aug 2005
Södra sommarstaden - Malmö

God middag.

Jag är lite nyfiken om det är någon här på brädan som känner till något om Södra sommarstaden i Malmö - gamla MAS-lokaler. De har nämligen byggts om till studentlägenheter och en eventuellt flytt planeras.

Hur är området runt omkring? Jag uppskattade själv avståndet till högskolan uppåt 5km, stämmer? Bussförbindelser? Affärer i närheten? Ja, lite sådan matnyttig information hade varit trevlig om ni kunde dela mer er av.
Toel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-07, 11:27   #2
Wennerberg
Ripped to the bone!

Wennerbergs avatar

Reg.datum: Oct 2005
du kansek blir rånad kompis
Gammal 2006-08-07, 21:03   #3
Toel
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Wennerberg
du kansek blir rånad kompis
Du får gärna försöka igen om du vill. Känner du inte till något om södra sommarstaden?
Gammal 2006-08-07, 21:10   #4
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Aldrig hört talas om södra sommarstaden, men om det är mas måste det väl ligga vid övriga mas och isåfall ligger det nära triangeln ( och centrum), möllevången och jättenära pildamsparken (stor, trevlig, utmärkt att springa i).

Vilken av högskolans delar ska du gå på? Jag bor vid möllan (möllevången) och cyklar till högskolan på en kvart. Bussarna får man nog gå lite till därifrån (kommer inte på nån skitnära på rak arm iallafall) men det gör inget för det är ändå nära överallt.

Affärer? Menar du mat- eller övriga affärer? Övriga finns det i centrum och vid mobilia (ganska nära) främst. Mat är kanske triangelns hemköp närmst.

Malmö är bäst, välkommen hit!
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-07, 21:30   #5
Xponent
Registered User

Xponents avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
Aldrig hört talas om södra sommarstaden, men om det är mas måste det väl ligga vid övriga mas och isåfall ligger det nära triangeln ( och centrum), möllevången och jättenära pildamsparken (stor, trevlig, utmärkt att springa i).

Vilken av högskolans delar ska du gå på? Jag bor vid möllan (möllevången) och cyklar till högskolan på en kvart. Bussarna får man nog gå lite till därifrån (kommer inte på nån skitnära på rak arm iallafall) men det gör inget för det är ändå nära överallt.

Affärer? Menar du mat- eller övriga affärer? Övriga finns det i centrum och vid mobilia (ganska nära) främst. Mat är kanske triangelns hemköp närmst.

I mataffärsväg skall man inte glömma bort Lidl som ligger där i området.
Xponent är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-07, 22:00   #6
Toel
Registered User

Citat:
Precis. Mas är uppdelat i två delar om jag förstått det rätt. Det är på den södra delen som studentboendet finns. De har renoverat lokaler som MAS använde sig av tidigare.

Citat:
Lärarhögskolan. Ja, jag räknade med 15-20 min med cykel, låter rimligt då?

Citat:
Både och. Vore ju skönt om det fanns närhet till mataffärer så man slipper cykla långt varje gång man ska handla. Hörde mobilia fanns ja, är det något stort köpcentrum då?

Citat:
Tack
Gammal 2006-08-07, 22:07   #7
Corpobal
Glorified

Corpobals avatar

Reg.datum: May 2005
Du kan börja hänga på möllan med dom andra trendiga, inflyttade ungdomarna. Där kan ni diskutera politik och hur urbana och proletära ni är.
Corpobal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-07, 22:18   #8
Antosh
Registered User

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Toel

Lärarhögskolan. Ja, jag räknade med 15-20 min med cykel, låter rimligt då?

Både och. Vore ju skönt om det fanns närhet till mataffärer så man slipper cykla långt varje gång man ska handla. Hörde mobilia fanns ja, är det något stort köpcentrum då?

Tack
15-20 minuter låter rimligt ja

Och mobilia är ett stort köpcentrum www.mobilia.se finns en stor mataffär där med..ehm, hemköp e de nuförtiden tror jag? va nått år sen jag va där.

Sen är malmö väldigt kompakt så det är aldrig särskilt långt till någonting ..tar väl en timma cykla igenom stan ungefär
Antosh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-08, 05:33   #9
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Ja jag såg nu på nån kartbild att det ligger lite längre bort än jag trodde, så det är närmre mobilia än triangeln och möllan, men som Antosh sa, på en cykel är det inte långt till något i Malmö. 20 min borde det ta till Lärarhögskolan (härifrån ca 15 min från dörr till dörr och från södra sommar... till mig ca 5 min). Promenera borde ta ungefär 40 kanske. Fullt överkomligt iallafall.
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-08, 18:45   #10
Toel
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Antosh
15-20 minuter låter rimligt ja

Och mobilia är ett stort köpcentrum www.mobilia.se finns en stor mataffär där med..ehm, hemköp e de nuförtiden tror jag? va nått år sen jag va där.

Sen är malmö väldigt kompakt så det är aldrig särskilt långt till någonting ..tar väl en timma cykla igenom stan ungefär
Oj, det verkar vara en något större köpcentra än vad jag trodde Kan ju vara gött att ha i närheten...

Citat:
Ja jag såg nu på nån kartbild att det ligger lite längre bort än jag trodde, så det är närmre mobilia än triangeln och möllan, men som Antosh sa, på en cykel är det inte långt till något i Malmö. 20 min borde det ta till Lärarhögskolan (härifrån ca 15 min från dörr till dörr och från södra sommar... till mig ca 5 min). Promenera borde ta ungefär 40 kanske. Fullt överkomligt iallafall.
Tackar för den informationen! Får man se till och införskaffa en bra cykel då.
Gammal 2006-08-08, 19:04   #11
Spiffy
Smalfet med lem

Spiffys avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Tackar för den informationen! Får man se till och införskaffa en bra cykel då.
Och ett bra lås
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-09, 11:23   #12
Toel
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy
Och ett bra lås
Är det verkligen så djevligt? Eftersom jag inte är någon ninja blir jag lite orolig när jag läser "sånt". Sommarstaden verkar dock vara ett rätt lugnt område?
Gammal 2006-08-09, 11:31   #13
Wennerberg
Ripped to the bone!

Wennerbergs avatar

Reg.datum: Oct 2005
måla på dig en fet mustasch och sätt en keps på snedden när du går ut så får du vara ifred
Gammal 2006-08-09, 11:45   #14
Nina L
Honorary Member.

Reg.datum: Feb 2004
Ta inte med för mycket kontanter eller mobil när du går ut på kvällen så är det lugnt. Välkommen!
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-09, 13:03   #15
Me_Myself
Registered User

Me_Myselfs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Är det verkligen så djevligt? Eftersom jag inte är någon ninja blir jag lite orolig när jag läser "sånt". Sommarstaden verkar dock vara ett rätt lugnt område?

Nej det är inget lugnt område men det är ju inte så mycket att oroa sig över. Det är svårt att få lägenhet i Malmö så man får ju vad glad för dem man får om man inte köper bostadsrätt.
Me_Myself är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:49.