För att inte föra en intressant tråd av banan så kör vi mitt tänkande i en annan tråd.
Några enkla regler för allas trevnad innan vi startar.
Känsloargument är ok, om man skriver lite mer än "det bara är sÅ!!!"
Man behöver inte varit med om situationen för att få ha åsikter och argumentera.
Ge fan i personangreppen och respektera att folk kan ha en annan åsikt än just du utan att för den sakens skull vara "dumma i huvudet, oskulder, gud vet vad"
Lite bakgrundshistoria, jag har i senare tid haft ett längre sexuellt förhållande med en tjej om har pojkvän på annan ort. Och ja, jag var medveten om det sedan ganska tidigt. Vi hade kul tillsammans, ett rikt och bra sexliv, och jävligt mycket gos mys och trevligt, vi pratade mycket över telefon och hadde en vettig relation.
Min bekantskapskrets delades i två ganska tydliga åsiktshalvor, den ena som tyckte att jag gjorde helt rätt som njöt av henne, och den som tyckte jag gjorde fel som var med en "tagen" tjej. Min åsikt är och har hela tiden varit att det är hon som har gjort fel, det är hon som sviker sin pojkvän, det är hon som är otrogen. Jag ser inte att jag gör något fel, jag känner inte hennes pojkvän, och jag bryr mig än mindre om honom. Jag har inte haft några aspirationer på att bli till sammans med henne, jag vill inte ha en flicka som kan tänka sig vara otrogen.
Jag har inget mot hennes pojkvän, jag var inte svartsjuk för att de hade sex med varandra, jag såg helt enkelt inga problem utan var allmänt nöjd.
Vad anser ni, gör jag fel som njuter av någon annans flickvän? Borde jag ha låtit bli? Jag har ju inte på någotsätt förtrollat henne eller gjort något mot hennes vilja.
Ytterligare ett sidospår, varför blir pojkvännen i situationen alltid förbannad på killen som har sex med hans fickvänn? Det naturliga borde ju vara att bli förbannad på tjejen som sviker? Jag har blivit både mordhotad och måltavla för lite amatörboxning, jag menar, om han skall spöa någon så borde det ju vara tjejen han ska slå? Jag har aldrig varit otrogen mot någon, jag fattar ärlig inte den biten

Om jag hade en flickvän som var otrogen mot mig så vore det ju henne jag skulle vara sur på, inte vem hon nu valde att hoppa i säng med.
Sådär, nu har vi en bra start här, släpp loss och argumentera.