Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-30, 19:24   #1
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Sidospår till: kompisen stöter på min fd tjej!

För att inte föra en intressant tråd av banan så kör vi mitt tänkande i en annan tråd.

Några enkla regler för allas trevnad innan vi startar.
Känsloargument är ok, om man skriver lite mer än "det bara är sÅ!!!"
Man behöver inte varit med om situationen för att få ha åsikter och argumentera.
Ge fan i personangreppen och respektera att folk kan ha en annan åsikt än just du utan att för den sakens skull vara "dumma i huvudet, oskulder, gud vet vad"

Lite bakgrundshistoria, jag har i senare tid haft ett längre sexuellt förhållande med en tjej om har pojkvän på annan ort. Och ja, jag var medveten om det sedan ganska tidigt. Vi hade kul tillsammans, ett rikt och bra sexliv, och jävligt mycket gos mys och trevligt, vi pratade mycket över telefon och hadde en vettig relation.
Min bekantskapskrets delades i två ganska tydliga åsiktshalvor, den ena som tyckte att jag gjorde helt rätt som njöt av henne, och den som tyckte jag gjorde fel som var med en "tagen" tjej. Min åsikt är och har hela tiden varit att det är hon som har gjort fel, det är hon som sviker sin pojkvän, det är hon som är otrogen. Jag ser inte att jag gör något fel, jag känner inte hennes pojkvän, och jag bryr mig än mindre om honom. Jag har inte haft några aspirationer på att bli till sammans med henne, jag vill inte ha en flicka som kan tänka sig vara otrogen.
Jag har inget mot hennes pojkvän, jag var inte svartsjuk för att de hade sex med varandra, jag såg helt enkelt inga problem utan var allmänt nöjd.

Vad anser ni, gör jag fel som njuter av någon annans flickvän? Borde jag ha låtit bli? Jag har ju inte på någotsätt förtrollat henne eller gjort något mot hennes vilja.

Ytterligare ett sidospår, varför blir pojkvännen i situationen alltid förbannad på killen som har sex med hans fickvänn? Det naturliga borde ju vara att bli förbannad på tjejen som sviker? Jag har blivit både mordhotad och måltavla för lite amatörboxning, jag menar, om han skall spöa någon så borde det ju vara tjejen han ska slå? Jag har aldrig varit otrogen mot någon, jag fattar ärlig inte den biten Om jag hade en flickvän som var otrogen mot mig så vore det ju henne jag skulle vara sur på, inte vem hon nu valde att hoppa i säng med.

Sådär, nu har vi en bra start här, släpp loss och argumentera.
Gammal 2006-07-30, 19:27   #2
Valentino
Banned

Valentinos avatar

Reg.datum: May 2006
Jag tycker alla ska få pippa med alla och man ska inte ska behöva bry sig om vad den andre känner. För om ngn blir ledsen så kan han ju ändå påverka det och börja bli positiv. Jag orkar inte ta hänsyn till mina polare för jag måste ju se till mitt behov och mitt liv. Det är ju liksom inte bra att vara negativ.
Valentino är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-30, 19:29   #3
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Valentino
Jag tycker alla ska få pippa med alla och man ska inte ska behöva bry sig om vad den andre känner. För om ngn blir ledsen så kan han ju ändå påverka det och börja bli positiv. Jag orkar inte ta hänsyn till mina polare för jag måste ju se till mitt behov och mitt liv. Det är ju liksom inte bra att vara negativ.
Ahh, men nu är det inte någon polares brud jag var med, läs mitt inlägg igen.
Gammal 2006-07-30, 19:30   #4
Valentino
Banned

Valentinos avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Ahh, men nu är det inte någon polares brud jag var med, läs mitt inlägg igen.

Alla måste ju få ligga med den man vill.
Valentino är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-30, 19:31   #5
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Alla måste ju få ligga med den man vill.
Du kunde iaf ha forumlerat det lite vettigare.

Tss, edit.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-30, 19:33   #6
Tricklev
Spamming user

Tricklevs avatar

Citat:
Lustigt du.

Själv har jag haft en otrogen tjej, sket fullständigt i killen och blev skitarg på tjejen.
Skulle nog kunna ha sex med en upptagen tjej, men självklart aldrig med en polares tjej.

Kort framförda åsikter.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-30, 19:33   #7
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Det är inte fel att ha sex med någon som vill ha sex med dig. Förutsatt är personen är myndig, inte har aids osv Det är inte ditt problem om hon väljer att svika sin snubbe. Det KAN bli ditt problem om snubben inte kan hantera det dock. Men det är upp till dig vilka risker du vill ta.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-30, 19:33   #8
Baha
Way of the ape

Bahas avatar

Reg.datum: Oct 2001
personligen skulle jag inte vilja dela tjej med ngn annan, typ gosa o pippa med henne sen går hon hem till sin kille o allt är bra

svårt för såna personer, som henne i det här fallet alltså. i det här fallet så är det ju tjejen som e otrogen, inte du så.
men skulle själv aldrig va med en sån tjej, såna personer äcklar mig
Baha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-30, 19:35   #9
dynamo
Registered User

dynamos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Rätt eller fel vet jag väl inte.. Det hade nog inte känts rätt för mig, då jag inte lyckats undvika att tänka på grabben som troligtvis kom i kläm. Men det kan ju vara så att de hade en överrenskommelse att träffa andra under tiden (till och med även om du inte vet om det).

Hon kanske ringer sin pojkvän och berättar snuskiga detaljer om det, eller rent spelar in det på film och delar med sig till han och hans polare på oljeplattformen..

Vi kanske får se Mental in action på Pirate bay och DC snart.

Varför man blir förbannad på killen istället för flickvännen.. Kan det ha att göra med att man vill fysiskt avreagera sig och inte vill slå den man (fortfarande) älskar?
Gammal 2006-07-30, 19:37   #10
dynamo
Registered User

dynamos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Baha
såna personer äcklar mig
Glömde nämna det jag också.. +1 på det!
Gammal 2006-07-30, 19:38   #11
elan
Registered User

elans avatar

Reg.datum: Jan 2005
Så länge tjejen har gjort ett aktivt val att ha det så här så är det ju hon som gjort missen. Hon verkar ju uppenbarligen vara väl medveten om vad hon pysslar med eftersom det hållt på under en längre tid.

Om någon vore otrogen mot mig skulle jag bli förbannad på personen i fråga och inte den som han/hon var otrogen med. Och ja, jag har faktiskt varit i den situationen så jag vet hur jag funkar. Han fick en rak höger. Tjejen tror jag inte att jag brydde mig så värst mycket om.
elan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-30, 19:39   #12
Sebbe_H
Registered User

Sebbe_Hs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Hade ju kunnit sätta en upptagen tjej om jag var ledig själv, dock tänker jag inte vara otrogenigen

Hade heller inte haft sex med nån polares brud, som nån skrev i den andra tråden, man rör inte polares tjejer, varken under tiden eller nåra månader efter deras förhållande. Det är som sagt en oskriven regel.
Sebbe_H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-30, 19:40   #13
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Det här med att bli arg på "fel" persson tycks mig rätt vanligt, speciellt på krogen. Det är fler än en gång om man fått arga pojkvänner efter sig när man raggat på en tjej. Om hon flirtar tillbaka, så borde det ju vara henne han blir arg på, men tydligen inte. Varför går man ut tillsammans med en flirtig flickvän om man inte kan tåla att hon gör det? Ter sig märkligt i mina ögon.
Gammal 2006-07-30, 19:44   #14
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Man slår inte tjejer. Begrips!
Gammal 2006-07-30, 19:46   #15
Garnax
Hrafnin Flygur

Garnaxs avatar

Reg.datum: Dec 2003
Du gör inget fel, tjejen står för hela ansvaret i bedömningen om
det är rätt eller fel.

Så enkelt är det, du har inga skyldigheter emot någon kille
du aldrig träffat medans tjejen vars pojkvän detta är
har allt ansvar.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:32.