2006-05-31, 15:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Känns lite som killarna kanske kan komma undan utan bestraffning, men jag är inte någon expert i ämnet så kommer inte svära på det
Bestraffningen är väl enbart böter numera? Dagsböter? Lite surt behöva betala skadestånd på flera miljoner tycker jag, nästan bättre ta ett år fängelse då.
|
|
|
2006-05-31, 17:21
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Problemet som jag ser det är att de uppenbarligen prioriterar att sätta 50 poliser på en razzia mot sådan här verksamhet.. som i realiteten inte ens är klart olaglig. Man undrar hur många arbetstimmar som rättsväsendet lägger ner på enbart detta fall, arbetstimmar som imo faktiskt kunde fördelas på andra mer behövliga fall/saker. Faktiskt.
Men visst - det är väl första steget i att pröva det hela i rätten. Så dom får en vägledande dom.
Hoppas bara inte att det är nån "skjutjärnsåklagare" som tycker att det är roligare att driva stora mål än ta hand om det som "räknas" som fått för sig att kicka igång det hela... :/
|
|
|
2006-05-31, 18:09
|
|
Lamer
Reg.datum: Dec 2005
|
Thanks.Ponten.For.Cleaning.Torrents.Piratebay.Suck s-iND
Nej, men det är maffigt att se att 50 poliser samlas för en sådan sak, hur fan funkar det, när det inte ens går att ha 50 poliser ute på gatorna i städer på helgkvällar...
|
|
|
2006-05-31, 18:17
|
|
Förhudsuppviglare
Reg.datum: May 2004
|
Helt jävla sinnessjukt. De har gripit en nära vän till mig, anakata. Idioter. Men grejen är ju att det inte kommer att bli något av detta. Det är bara fråga om hämnd.
|
|
2006-05-31, 18:20
|
|
.....
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Problemet som jag ser det är att de uppenbarligen prioriterar att sätta 50 poliser på en razzia mot sådan här verksamhet.. som i realiteten inte ens är klart olaglig. Man undrar hur många arbetstimmar som rättsväsendet lägger ner på enbart detta fall, arbetstimmar som imo faktiskt kunde fördelas på andra mer behövliga fall/saker. Faktiskt.
Men visst - det är väl första steget i att pröva det hela i rätten. Så dom får en vägledande dom.
Hoppas bara inte att det är nån "skjutjärnsåklagare" som tycker att det är roligare att driva stora mål än ta hand om det som "räknas" som fått för sig att kicka igång det hela... :/
|
Undrade faktiskt samma sak, hur kan de ha möjlighet att sätta 50 poliser på det. När det finns annan grövre kriminialitet som borde prioteras.
|
|
|
2006-05-31, 18:40
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson
Undrade faktiskt samma sak, hur kan de ha möjlighet att sätta 50 poliser på det. När det finns annan grövre kriminialitet som borde prioteras.
|
It's all 'bout the money, it's all 'bout the dum dum dumdum dum dum.
|
|
|
2006-05-31, 19:06
|
|
Norrländskt tenn!
Reg.datum: Sep 2004
|
Flertalet andra företag har väl också fått sina sidor nerstängda pga detta, alltså de hade sina servrar i samma hall som också beslagtogs. Ska dock bli kul att se om det blir någon fällande dom eller ej, om inte så lär de få arbeta i fred i fortsättningen.
|
|
|
2006-05-31, 19:20
|
|
Norrländskt tenn!
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Enligt källor till SVT har USA utövat påtryckningar mot svenska politiker, som i sin tur uppmanat polisen att agera. The Pirate Bay har uttalat sig trotsigt mot upphovsrättsägare.
|
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...60&lpos=rubrik
Whaat?
Är det konspirationsteorierna som börjar rulla eller kan detta vara sanning?
|
|
|
2006-05-31, 19:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
det är säkert USA:s filmbolag och musikbolag som satt press på svenska regeringen och polisen då det är USA filmer o musik som laddas ner mest från sidan, självklart så har ju svenska filmbolag och svenska musik också tryckt på.
Hoppas det blir en rättegång fort så att man kan slå fast hur olagligt detta är i Sverige, domarna som finns redan är ju rena vinsten för fildelarna då böterna knappt varit något.
Själv så skiter jag helt i om filmbolagen och musikbolagen förlorar pengar på detta för dom har ju tagit överpriser på cd,dvd skivor då det kostar under 1 kr att tillverka dom som dom säljer för 200-300 kr.
|
|
|
2006-05-31, 19:55
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf
Själv så skiter jag helt i om filmbolagen och musikbolagen förlorar pengar på detta för dom har ju tagit överpriser på cd,dvd skivor då det kostar under 1 kr att tillverka dom som dom säljer för 200-300 kr.
|
Det argumentet fungerade ju inte ens för 5 år sedan. Jag vill se dina uträkningar bakom detta priset.
|
|
|
2006-05-31, 19:58
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Är det därför det är så tomt på Kolo idag? För att alla är sysselsatta med att förstöra bevismaterial?
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2006-05-31, 20:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Är det därför det är så tomt på Kolo idag? För att alla är sysselsatta med att förstöra bevismaterial?
|
Njae, det beror väl på att dom inte kan komma hit pga DNSprobs...
http://www.kolozzeum.com/forum funkade inte för mig iaf...
|
|
|
2006-05-31, 20:03
|
|
Banned
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
|
troligt...
pirate bay och swebits är nere... kommer komma tillbaka igen, som torrentbytes gjorde så big deal.
|
|
|
2006-05-31, 20:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf
|
Fan, tror du det är magi som gör att DVDn flyger från pressarna hem till dig eller? dessutom var det ett tag bra tag sen DVD's kostade 200-300 spänn.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:02.
|

|