Bor numera i lägenhet med sk. vägghängd toalett, någon som vet vad en sådan är tänkt att palla rent viktmässigt. Känns som att chansen att hamna i en hög med porslin och kakel med vatten i nacken är ganska överhängande.
Bor numera i lägenhet med sk. vägghängd toalett, någon som vet vad en sådan är tänkt att palla rent viktmässigt. Känns som att chansen att hamna i en hög med porslin och kakel med vatten i nacken är ganska överhängande.
oj, vad fan är det? Bild? Låter hur skumt som helst. Google annars.
Vet så mycket att de såklart handlar om vilken tp av reglar etc de använder, men kan inte tänka mig att de har byggt för 110kg+ här... Och ja, den "knirrar" lite då och då...
Med tanke på att folk upp till 150 kg inte är helt ovanligt så vore det ju en grav felkonstruktion om den inte klarade uppåt 200 kg.
Å andra sidan... kan man bygga holkar med så smala avloppsrör att de inte fungerar ordentligt så kan man säkert underdimensionera dem i andra avséenden också.
Som redan sagts toaletten klarar nog en hel del, det hela handlar om hur väl infäst den är.
Men jag förstår dig, jag hade varit jävligt orolig om jag haft en sådan