2006-05-14, 07:06
|
|
Honorary Member.
Reg.datum: Feb 2004
|
Måste jag springa med pannband eller? (blandade frågor)
Just tillbaka från en morgonspringation. Det är andra gången i modern tid som jag vågar mig på att springa utomhus. En del inte så j-a djupa frågor har uppenbarat sig. De passar en söndagmorgon, kan jag tänka mig.
1. Jag får jävligt ont i huvudet. Det får jag aldrig när jag springer på löpband. Det sabbar hela upplevelsen. Jag tror det har med kalla vindar på tinningarna att göra. Är det nån av er som känner igen det? Måste jag springa med pannband?
2. Jag springer i parken. Vad skall jag göra för att inte bli påsexad mot min vilja? Borde jag ha överfallslarm, ha tänkt ut något slugt, eller kunna karaté? Är det någon idé att försöka göra sig fulare än vad man är, eller är det skitsamma, tro?
3. Var gör ni av nycklarna? Skall det vara nödvändigt att köpa speciella byxor med fickor?
4. Brukar ni äta innan?
|
|
|
2006-05-14, 07:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L
1. Jag får jävligt ont i huvudet. Det får jag aldrig när jag springer på löpband. Det sabbar hela upplevelsen. Jag tror det har med kalla vindar på tinningarna att göra. Är det nån av er som känner igen det? Måste jag springa med pannband?
2. Jag springer i parken. Vad skall jag göra för att inte bli påsexad mot min vilja? Borde jag ha överfallslarm, ha tänkt ut något slugt, eller kunna karaté? Är det någon idé att försöka göra sig fulare än vad man är, eller är det skitsamma, tro?
3. Var gör ni av nycklarna? Skall det vara nödvändigt att köpa speciella byxor med fickor?
4. Brukar ni äta innan?
|
1. Kan det inte vara pga ovana (på något sätt) du får ont i huvudet?
2. Är risken verkligen så stor på sommaren?
3. Ha nycklarna i handen så har du ett vapen om du blir överfallen  Självklart ska du köpa ett par tights, de brukar ha en ficka precis ovanför stjärten.
4. 400 mg koffein och vatten ftw.
|
|
|
2006-05-14, 07:15
|
|
Honorary Member.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
1. Kan det inte vara pga ovana (på något sätt) du får ont i huvudet?
2. Är risken verkligen så stor på sommaren?
3. Ha nycklarna i handen så har du ett vapen om du blir överfallen  Självklart ska du köpa ett par tights, de brukar ha en ficka precis ovanför stjärten.
4. 400 mg koffein och vatten ftw.
|
1. Nej, det är inte möjligt. Då borde jag ha känt av det när jag sprungit inomhus. Det sitter i fortfarande, 25 min efter hemkomst.
2. Det är fler överfallsvåldtäkter på sommaren, vill jag minnas. (Mer folk utomhus, helt enkelt.) Hur stor risken är har jag dock inte en suck om.
3. Hmn... Ett par tights!  Just nu har jag jazzbyxor. Det är tights för personer med feta vader, kan man säga. Hmn... *funderar och känner mig snål*
|
|
|
2006-05-14, 07:19
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
2. Det är fler överfallsvåldtäkter på sommaren, vill jag minnas. (Mer folk utomhus, helt enkelt.) Hur stor risken är har jag dock inte en suck om.
|
Du kan nog räkna med att risken för en överfallsvåldtäkt när du springer på morgonen är extremt liten. De flesta sker på natten, och offret är nästan alltid berusat. (Att du tror att du löper större risk att bli våldtagen för att du är snygg är faktiskt lite osmakligt Nina.)
Hur du helt ska eliminera risken? Stanna inomhus, alltid, dygnet runt, öppna aldrig dörren.
|
|
|
2006-05-14, 07:20
|
|
Registered User
|
Citat:
1. Nej, det är inte möjligt. Då borde jag ha känt av det när jag sprungit inomhus. Det sitter i fortfarande, 25 min efter hemkomst.
3. Hmn... Ett par tights!  Just nu har jag jazzbyxor. Det är tights för personer med feta vader, kan man säga. Hmn... *funderar och känner mig snål*
|
1. Ok, skumt.
2. Ja, men på morgonen?  Om jag får gissa så är det kväll/natt som är risky.
3. Haha, försök inte. Tights är det grymmaste plagget ever, låtsas inte som att du tycker annat
|
|
|
2006-05-14, 07:37
|
|
Honorary Member.
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Du kan nog räkna med att risken för en överfallsvåldtäkt när du springer på morgonen är extremt liten.
|
Det låter bra. Det var min pojkvän som uttryckte sin oro imorse, och jag är rätt lättnojad.
Citat:
Hur du helt ska eliminera risken? Stanna inomhus, alltid, dygnet runt, öppna aldrig dörren.
|
Hmn... Det där påminner mig om något...
Ja just det.  Mitt liv.
Citat:
(Att du tror att du löper större risk att bli våldtagen för att du är snygg är faktiskt lite osmakligt Nina.)
|
Det är lite olikt dig att läsa in saker som inte har skrivits. Är du bakis?
|
|
|
2006-05-14, 07:40
|
|
Honorary Member.
|
Citat:
1. Ok, skumt.
2. Ja, men på morgonen?  Om jag får gissa så är det kväll/natt som är risky.
3. Haha, försök inte. Tights är det grymmaste plagget ever, låtsas inte som att du tycker annat 
|
2. Det har du nog rätt i. Men jag minns ju det där jag läste i tidningarna förra sommaren. Var det inte en 80-åring som blev våldtagen på sin morgonpromenad? Och sen var det en snubbe som låtsades att han hade trillat med cykeln, och den som stannade för att hjälpa honom blev indragen i lämpligt buskage. Jävla media.
3. Jag erkänner, kombinationen tights/stora fötter/stor rumpa är saglik.
|
|
|
2006-05-14, 07:41
|
|
Registered User
|
Citat:
3. Jag erkänner, kombinationen tights/stora fötter/stor rumpa är saglik. 
|
3. Tror du verkligen att någon kommer att kolla på din fot:ass ratio?
|
|
|
2006-05-14, 07:44
|
|
Honorary Member.
|
Citat:
3. Tror du verkligen att någon kommer att kolla på din fot:ass ratio? 
|
Ok, jag tycker att det är det fulaste plagg som någonsin skapas. Sjukt galet fult. Nej, förresten; den cykelbyxan med inbyggd blöja är fulare, men de är på samma nivå. Dock kan jag skita i min fåfänga för en liten stund, det överlever jag. Är det mycket praktiskt eller?
|
|
|
2006-05-14, 07:49
|
|
Registered User
|
Citat:
Ok, jag tycker att det är det fulaste plagg som någonsin skapas. Sjukt galet fult. Nej, förresten; den cykelbyxan med inbyggd blöja är fulare, men de är på samma nivå. Dock kan jag skita i min fåfänga för en liten stund, det överlever jag. Är det mycket praktiskt eller?
|
Det tyckte jag också innan jag hade provat. Har man en gång sprungit i tights så kommer man aldrig vilja byta tillbaka. Du har ju grym kropp också, då är det ännu bättre
|
|
|
2006-05-14, 07:57
|
|
Honorary Member.
|
Citat:
Det tyckte jag också innan jag hade provat. Har man en gång sprungit i tights så kommer man aldrig vilja byta tillbaka. Du har ju grym kropp också, då är det ännu bättre 
|
Hmn... Ja, jag har ju misstänkt att det var något bra med dem, för annars skulle ingen ha dem på sig. Enligt mig gör min kroppsform saken än värre, men skitsamma. Det är ingen modevisning ändå.
|
|
|
2006-05-14, 07:59
|
|
Banned
Reg.datum: Sep 2005
|
När du springer på löpband så går det en liten aning lättare efter som bandet rör sej, det gör inte marken. Det kanske är därför du får huvudvärk. Ovana att springa på hårdare underlag. Eller rädsla för att bli upphånglad mot din vilja av en otäcking skapar spänning i ditt lilla huvud. Förmodligen så kommer du aldrig mer att springa ute igen, problem löst...
|
|
|
2006-05-14, 08:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Hmn... Ja, jag har ju misstänkt att det var något bra med dem, för annars skulle ingen ha dem på sig. Enligt mig gör min kroppsform saken än värre, men skitsamma. Det är ingen modevisning ändå. 
|
Tights är sjukt snygga, bara det är anledning nog att på sig dem.
|
|
|
2006-05-14, 08:07
|
|
Honorary Member.
|
Citat:
[IMG]http://www.tjejmilen.se/race/bilder/uploaded/running_2004_012_C.jpg[./IMG]
|
Hon visar vaderna. Det kan inte jag göra. (Frusen + har vadkomplex) Fram med någon bild på flicka med längre tights.
|
|
|
2006-05-14, 08:08
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:

|
ouuuch, ser jag en sådan där framför mig i elljusspåret så sporrar det iaf mig o öka farten o springa förbi..
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:36.
|

|