Citat:
Ursprungligen postat av Bronkitkorv
Men det är bara ord som slinker ur mej, som tourettes typ eller nåt undertryckt trots som jag aldrig fick leva ut som 3 åring.
|
Om jag vet att du tar illa upp av att kallas "random_word_x" tex Bronkiten, så undviker jag att kalla dig för det, av respekt för person.
Om jag nu vet att du tar illa upp av just det ordet.
Jag minns ett jäkla bra exempel!
En polispolare till mig (inte PeterN1) brukade alltid kalla färgade för negrer/niggers/svarting när vi såg på film/tv me polarna etc.. eller när vi var ute o festade.
MEN... vi trodde dock att han hade någorlunda självkontroll de gånger vi hade färgade bekanta med när vi var ute och festade alt såg på Bio.
Självklart så använde han orden då också vilket skapade en hel del pinsamma tystnader bland polarna
Efter ett antal av dessa incidenter, så såg vi till att inte bjuda honom och de färgade vännerna på samma tillställningar...
En kardinalknasig incident (som jag fick höra om i efterhand då jag inte kunde närvara), var när en annan kompis (som ofta använder dessa uttryck) var med på en fest där också färgade vänner var närvarande.
Utan att gå in på för mycket detaljer, men efter ett par drinkar/shots så spårade den festen ut enbart pga att folk tog illa upp av dessa ord!
Lite onödigt då det var en god väns födelsedagsfest.
Jag visste/anade att detta skulle hända då jag hörde vilka som var bjudna...
Oj, det här bådar ju gott tänkte jag... vilken jävla blanding... Dessa fungerar ju verkligen bra tillsammans
Tråkigt slut på vad som skulle vara en höjdpunkt för en vän.