En snubbe som försökte sno min cykel på stan en gång satte jag och en kompis verbalt på plats, har det nerskrivet här någonstans på Kolo.
När tre pundare gick in i vårt garage och försökte sno våra cyklar så såg mamma dem (ren tur, då hon vaknat och kännt ett behov av att gå på toaletten) och gick in och berättade för pappa vad som höll på att hända.
Samtidigt, på övervåningen, vaknar jag av en konstig känsla och går ner för trappan för att kolla iafall allt är okej i huset. Då ser jag pappa, helt naken, springa ut genom dörren, och jag följer efter, i nästan genomskinliga kalsonger, och ser vad som håller på att hända.
Ute på gatan blir en av snubbarna knock-outad av farsan med vi springer vidare efter de andra två, som springer in i ett område bara tio meter från vårt hus, där de höll på att bygga nya hus. I detta området låg väldigt många stålrör och plankor, och den risken tar man inte mitt i natten, med så mycket att gömma sig bakom som de hade. Så vi gick tillbaka med cyklarna de fått med sig men slängt när de såg att de jagades.
Tyvärr hade killen som vi tror var knock-outad vaknat och sprungit sin väg.
Men alla cyklarna kom tillbaka och killen som fick slaget har nog inte för snygg näsa nu, det var ett jävla slag farsen lyckades få in, trodde aldrig han hade det i sig