2006-01-20, 19:38
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2003
|
j-la skitland, igen
Nyheterna, om försäkringskassan och att man har rätt att få en rehabiliteringsplan framtagen om man har varit sjukskriven en längre tid. Jäkla trams, visst, försök bota något som inte finns. Problemet är väl inte att alla är så sjuka och aldrig tillfrisknar, problemet är ju att man sjukskriver, förtidspensionerar, anordnar "åtgärdsprogram" och annan dynga för folk bara för att få bort dem från statistiken. Jävla trams, igen.
Ofta de kan laga det den vägen, få ut folk i arbete istället. Skitland.
|
|
|
2006-01-20, 19:39
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Nyheterna, om försäkringskassan och att man har rätt att få en rehabiliteringsplan framtagen om man har varit sjukskriven en längre tid. Jäkla trams, visst, försök bota något som inte finns. Problemet är väl inte att alla är så sjuka och aldrig tillfrisknar, problemet är ju att man sjukskriver, förtidspensionerar, anordnar "åtgärdsprogram" och annan dynga för folk bara för att få bort dem från statistiken. Jävla trams, igen.
Ofta de kan laga det den vägen, få ut folk i arbete istället. Skitland.
|
Börjar du jobba på måndag?
|
|
|
2006-01-20, 19:49
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Ville de inte sjukskriva dig?
allan
|
|
|
2006-01-20, 20:04
|
|
Besserwisser
Reg.datum: Aug 2004
|
Tar du inga bidrag alls ali? Du hoppade upp ett steg på min respektlista då. Bidragsmjölkare är det värsta som finns.
|
|
|
2006-01-20, 20:07
|
|
El Presidente
Reg.datum: Mar 2004
|
Man kan inte bli sjukskriven p.g.a av en orsak som att man inte får ligga.Så sluta va arg.
|
|
|
2006-01-20, 20:14
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
Reg.datum: Jan 2004
|
Svensk sjukvård är grym. Helt ärligt, det är det sista man kan gnälla på.
Inser att detta t o m är på snudd till off-topic. Men det är väl bättre med åtgärdsprogram än att enbart låta de gå hemma?
|
|
|
2006-01-20, 20:21
|
|
Mycket Irriterande
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av J.Saarela
Man kan inte bli sjukskriven p.g.a av en orsak som att man inte får ligga.Så sluta va arg.
|
Ohhh!!!! Thats gotta hurt!
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
2006-01-20, 20:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Ja, vi borde sannerligen införa en ättestupa för alla sjukskrivna, släng ner dom från en brant klippa vettja! Nu ska utbrända ensamstående undersköterskor och missbrukare uppväxta i missbrukarhem klämmas åt, på dom bara! Nackdelen är att det inte längre går att pressa in dom i statistiken för arbetslösa om dom är döda. För att fortsätta smutskasta den sittande regeringen med kvasistatistik löser vi det med att slänga in alla som studerar eller har delvis offentligt finansierade jobb i arbetslöshetsstatistiken istället. Klappat och klart!
|
|
|
2006-01-20, 22:51
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Börjar du jobba på måndag?
|
Nej
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Ville de inte sjukskriva dig?
|
Tvärtom jag menar, skulle säkert inte vara några som helst problem om jag ville det.
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
Tar du inga bidrag alls ali? Du hoppade upp ett steg på min respektlista då. Bidragsmjölkare är det värsta som finns.
|
Jo, klart jag gör. Hur skulle jag annars överleva?
Citat:
Ursprungligen postat av J.Saarela
|
Bwah, ni missuppfattar ju allihop.
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist
Svensk sjukvård är grym. Helt ärligt, det är det sista man kan gnälla på.
Inser att detta t o m är på snudd till off-topic. Men det är väl bättre med åtgärdsprogram än att enbart låta de gå hemma?
|
Jag går ju hemma, saken med åtgärder är ju att det oftast bara är trams a la vuxendagis för att hålla folk borta från statistiken.
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander
Ohhh!!!! Thats gotta hurt!
|
Inte särskilt, men dina skabb kliar kanske lite.
Citat:
Ursprungligen postat av Kimo
Ja, vi borde sannerligen införa en ättestupa för alla sjukskrivna, släng ner dom från en brant klippa vettja! Nu ska utbrända ensamstående undersköterskor och missbrukare uppväxta i missbrukarhem klämmas åt, på dom bara! Nackdelen är att det inte längre går att pressa in dom i statistiken för arbetslösa om dom är döda. För att fortsätta smutskasta den sittande regeringen med kvasistatistik löser vi det med att slänga in alla som studerar eller har delvis offentligt finansierade jobb i arbetslöshetsstatistiken istället. Klappat och klart!
|
Nackdelen?
Klart "delvis finansierade jobb" skall räknas med också, det tycker jag också är lite knep, skulle ju/kommer ju inte kännas som att det är på riktigt om ams betalar en del av min lön.
Du var mer rätt än resten men även du missuppfattar. Det jag tyckte var efterblivet är att de skall försöka rätta till de som blir sjukskrivna fast de inte behöver vara det, när problemet egentligen är att man sjukskriver folk bara för att göra något, typ.
|
|
|
2006-01-20, 23:00
|
|
Går i vanliga skor.....
|
Citat:
Du var mer rätt än resten men även du missuppfattar. Det jag tyckte var efterblivet är att de skall försöka rätta till de som blir sjukskrivna fast de inte behöver vara det, när problemet egentligen är att man sjukskriver folk bara för att göra något, typ.
|
Du kanske kunde formulera om den meningen så man begriper vad du menar. Jag antar att du hakar upp dig på det som kallas "slentrianmässig sjukskrivning", och att man istället skulle satsa mer på förebyggande vård, rejäla utredningar och efterbehandling. Är det så du menar är jag med - men du förenklar processen så mycket att det blir oseriöst.
allan
|
|
|
2006-01-20, 23:03
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Du kanske kunde formulera om den meningen så man begriper vad du menar. Jag antar att du hakar upp dig på det som kallas "slentrianmässig sjukskrivning", och att man istället skulle satsa mer på förebyggande vård, rejäla utredningar och efterbehandling. Är det så du menar är jag med - men du förenklar processen så mycket att det blir oseriöst.
allan
|
Nej, det var ju att de skulle börja göra mer utredningar, eftersom de tyckte att så många var sjukskrivna.
Det jag menade var att det sjukskrivs folk för att de inte skall "vara arbetslösa". Det är väl mest därför så många är sjukskrivna? Att då börja med utredningar o smäck är ju att börja i fel ände, det är ju inte där problemet skapas.
|
|
|
2006-01-20, 23:03
|
|
hehe lol
Reg.datum: Nov 2004
|
Hmpf jag går i skolan och bor hemma........... men man får uppfattningen om att man kan gå till en läkare av någon typ och säga "Jag är trött på dagarna och orkar inte jobba" och sen får man stämpeln utbränd.
|
|
|
2006-01-20, 23:04
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Erik__
Hmpf jag går i skolan och bor hemma........... men man får uppfattningen om att man kan gå till en läkare av någon typ och säga "Jag är trött på dagarna och orkar inte jobba" och sen får man stämpeln utbränd.
|
Eventuellt kan du ju det, och då behövs det ju ingen utredning för att kolla upp så att du verkligen ÄR utbränd, folk som är sjukskrivna borde ju inte ifrågasättas osv, problemet är ju ATT du kan det eftersom det är så pass vanligt o enkelt o ..
|
|
|
2006-01-20, 23:08
|
|
Går i vanliga skor.....
|
Citat:
Nej, det var ju att de skulle börja göra mer utredningar, eftersom de tyckte att så många var sjukskrivna.
Det jag menade var att det sjukskrivs folk för att de inte skall "vara arbetslösa". Det är väl mest därför så många är sjukskrivna? Att då börja med utredningar o smäck är ju att börja i fel ände, det är ju inte där problemet skapas.
|
Jag tror inte att folk sjukskrivs istället för att klassas som arbetslösa. Var har du fått det ifrån?
allan
|
|
|
2006-01-20, 23:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Skaffa ett jobb och sluta gnäll.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:55.
|

|