2006-01-20, 15:14
|
|
nöff nöff, tut tut!
Reg.datum: Dec 2004
|
Tidernas coolaste black metal band
Lejdys and tjänstemän, får be o presentera det hårdaste och coolaste jävla bm bandet som någonsin funnits. Dom heter inget mindre än Bornholm! Sug på den, dom heter Bornholm. Hur fan har dom tänkt? Dom kommer dessutom från Ungern, inte fan är dom danskar som man skulle kunna tro. Hoppas ni förstår det roliga, jag ska personligen starta enmansbandet Gotland!
http://www.obskure.com/fr/kro_model.php?n_kro=3396
|
|
|
2006-01-20, 15:24
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Nåt som var ännu bättre var ju det engelska bandet "Trojan" som ville vara tuffa. När de såg att Motörhead hade slängt på lite tuffa prickar i sitt namn så gjorde de det med. Tröjan.
Koolt va!!!
|
|
|
2006-01-20, 15:35
|
|
Steve is teh shit!
Reg.datum: Jun 2005
|
Istapp är ett annat kul band, dock medvetet skämt är jag säker på, även om dom förnekar det =) Sjunger om "förevigt minusgrader" och "må det aldrig töa" o.s.v. I låten "Snö" inleds ett stycke av Astrid Lindgren:
"Åh vad han hatade den där snön, han hatade den så hett, att all snö i hela lönnerberga och hela småland borde ha kunnat smälta av det. (med lite skakig och sur röst  Men det var visst meningen att världen skulle förgås i snö"... DÄR manglar de igång  Ruskigt härligt.
|
|
|
|
2006-01-20, 15:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av grisbil3n
Lejdys and tjänstemän, får be o presentera det hårdaste och coolaste jävla bm bandet som någonsin funnits. Dom heter inget mindre än Bornholm! Sug på den, dom heter Bornholm. Hur fan har dom tänkt? Dom kommer dessutom från Ungern, inte fan är dom danskar som man skulle kunna tro. Hoppas ni förstår det roliga, jag ska personligen starta enmansbandet Gotland!
http://www.obskure.com/fr/kro_model.php?n_kro=3396
|
Skulle inte förvåna om det redan finns ett band som heter gotland=Gothland eller varför inte gÖthlÄnd
|
|
|
2006-01-20, 16:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
tycker det var lustigare att bandet beskrivs som old school pagan black metal.. oldschool my ass.. hade de haft ens en referens till darkthrone eller graveland så hade jag kunnat köpa oldschool eller pagan köret.
|
2006-01-20, 16:07
|
|
Jag kan en rolig historia.....
Reg.datum: Apr 2005
|
De ville väll att det skulle likt som Burzum eller Bodom eller ngt..
Satanic Salamis hade varit roligare alla gånger eftersom de är från Ungern.
|
|
|
|
2006-01-20, 16:12
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
De ville väll att det skulle likt som Burzum eller Bodom eller ngt..
Satanic Salamis hade varit roligare alla gånger eftersom de är från Ungern. 
|
burzum eller BODOM? nänänä nu är det dags att plugga sin blackmetal-historia :P
|
2006-01-20, 16:15
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Citat:
Ursprungligen postat av nidas
tycker det var lustigare att bandet beskrivs som old school pagan black metal.. oldschool my ass.. hade de haft ens en referens till darkthrone eller graveland så hade jag kunnat köpa oldschool eller pagan köret.
|
Alltså hela bandet är ett jävla skämt (inte ämnat som det dock), kolla in låttitlarna, och bilderna. Skulle ha länkat till hemsidan men den kan ni hitta själva. Jävligt old school, fjäderlätt och melodiskt som bara old school kan vara!
Och varför ta upp ett band som Istapp? Dom är ju som Sportlov, ploj, och jävligt roliga men detta är ju för fan sanslöst. Dom heter Bornholm för i helvete, det är en jävla ö liksom. Jag tycker detta är fasansfullt roligt...
|
|
|
2006-01-20, 16:19
|
|
Registered User
|
de har ju i princip rippat låtnamnen från nutida Graveland, men de verkar ha skippat NSBM stuket tillsvidare iaf.
Dock verkar det vara jävligt trendigt i öststaterna med "pagan"blackmetal. Fast med lite grövre naziundertoner. bara att kolla på graveland, thors hammer med flera.
|
2006-01-20, 16:22
|
|
Slugger
Reg.datum: Aug 2005
|
Off topic: Det finns för övrigt ett band som heter Klart grabben ska ha husvagn med den oförglömliga hiten Kast med liten boll
|
|
|
2006-01-20, 16:22
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Nåt som var ännu bättre var ju det engelska bandet "Trojan" som ville vara tuffa. När de såg att Motörhead hade slängt på lite tuffa prickar i sitt namn så gjorde de det med. Tröjan.
Koolt va!!!
|
Hahaha....det är evil.
|
|
|
2006-01-20, 16:23
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Citat:
de har ju i princip rippat låtnamnen från nutida Graveland, men de verkar ha skippat NSBM stuket tillsvidare iaf.
Dock verkar det vara jävligt trendigt i öststaterna med "pagan"blackmetal. Fast med lite grövre naziundertoner. bara att kolla på graveland, thors hammer med flera.
|
Ja fast Robban i Graveland behärskar ju iaf det engelska språket även om det är cheesigt som fan. Bornholmsgossarna kommer ju med slagdängor som "On the way of the hunting moon". Att banden är NS skiter jag i, finns begåvning där med.
|
|
|
2006-01-20, 16:24
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Karkiainen
Off topic: Det finns för övrigt ett band som heter Klart grabben ska ha husvagn med den oförglömliga hiten Kast med liten boll
|
Ja och dom är förståss thailändare eller dylikt och helt seriösa?
|
|
|
2006-01-20, 16:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av grisbil3n
Ja fast Robban i Graveland behärskar ju iaf det engelska språket även om det är cheesigt som fan. Bornholmsgossarna kommer ju med slagdängor som "On the way of the hunting moon". Att banden är NS skiter jag i, finns begåvning där med.
|
kolla in de tidigaste gravelandskivorna.. engelskan där lämnar rätt mycket att önska även om skivorna i övrigt var helt lysande.
är dock inte lika övertygad att NSBM-scenen är så mycket att hänga i julgranen är ju i princip bara graveland som har något att komma med. resten är skräpband som thors hammer och absurd
|
2006-01-20, 17:16
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Citat:
kolla in de tidigaste gravelandskivorna.. engelskan där lämnar rätt mycket att önska även om skivorna i övrigt var helt lysande.
är dock inte lika övertygad att NSBM-scenen är så mycket att hänga i julgranen är ju i princip bara graveland som har något att komma med. resten är skräpband som thors hammer och absurd 
|
Va en tid sedan jag lyssnade på Graveland, du har säkert rätt hehe. Sigrblot och Nokturnal Mortum är två ypperliga nsbm band för övrigt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:51.
|

|