Kosten är lite olika beroende på om det är arbetsdag eller ledig dag. När jag är ledig blir det lite mer småätande och i varje fall två extra mål mat. På en arbetsdag brukar det bli något i stil med:
"Frukost" runt 16:00: Fil och müsli. Om jag hinner eller orkar blir det kanske ett mål lagad mat 30-40 minuter senare.
20:00: Något litet "snack", typ nötter eller liknande, bara för att hålla mig igång lite.
22:30: Här hinner jag äta lite mer. Ibland har jag med mig mat, kanske lite tonfisksallad, men den enklare lösningen blir någon burgare på McDonalds.
01:30: Mammas mat.

Det brukar vara nyttigt käk, helt enkelt.
03:30: Kanske trycker i mig något litet, ett par mackor eller liknande, innan jag börjar jobba igen.
07:00: Det här är innan jag skall sova. Ibland blir det mer av mammas mat, om det finns något över, annars trycker jag gärna i mig en stadig portion keso... eller båda delarna om jag råkar vara ovanligt hungrig.
Eftersom jobbet kan vara lite ansträngande, och jag dessutom är ute mycket i kylan, borde energiförbrukningen ligga mycket högre än vad jag får i mig på dom här dagarna. När jag började deffandet fick jag anstränga mig för att trycka in så mycket mat som möjligt dom här dagarna. Annars kunde jag lätt tappat över 2Kg/arbetsvecka.
Med andra ord så tvivlar jag på att jag äter för mycket dom här dagarna. Ofta blir det också bara en rejäl portion fil & müsli till frukosten. Vid 22:30 kanske jag får klara mig på en skinkmacka, eller något skit ur godisautomaten bara för att få lite socker i blodet.
Alltså, jag vet att det här inte alls är något "optimalt". Det är väl t.om. dåligt. Fast det har funkat hur bra som helst ändå, kilona har runnit av mig och träningen har (oftast) funkat bra. Ja, fram tills nu när kroppen inte vill under 80Kg...
I vilket fall som helst äter jag som sagt bättre när jag är ledig och kan styra mer över kosten. Det brukar framförallt bli mer protein och jag försöker fokusera kolhydrtaterna till efter träningen. Jag hinner träna 2-3ggr under den här perioden.