Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-23, 08:07   #1
gladiatorerna1
Banned

Reg.datum: Jul 2002
Jag är så deppig!

Jag är så olyckligt kär! Killen är en riktigt plyer, ingen personlighet eller empati alls. Jag har gjort ALLT för honom i 6 års tid!!! Han har svikit mig!!!!
gladiatorerna1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 08:17   #2
mini_Arnold
Banned User

Reg.datum: Oct 2003
Men hitta en ny då. Och var inte en toffel! Killen ska tråna efter dig o inte tvärtom
mini_Arnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 08:21   #3
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av gladiatorerna1
Jag är så olyckligt kär! Killen är en riktigt plyer, ingen personlighet eller empati alls. Jag har gjort ALLT för honom i 6 års tid!!! Han har svikit mig!!!!
Där har du felet.

Hur kan man bli kär i en person utan personlighet och ingen empati. Hur kan man sedan göra allt för den personen?

Ryck upp dig! Han är ett svin, avbryt och gå vidare, sluta kämpa och göra saker för honom, det hjälper varken dig eller honom.

Fattar verkligen inte hur tjejer kan bli så "ägda" av killar, ser och hör det hela tiden.

Var glad att du kommit på hur det ligger till.

- Visst mitt inlägg är empatilöst, men jag försöker inte sparka på någon som ligger ner, säger bara min kalla sanning.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 09:10   #4
Nina L
Honorary Member.

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Jag är så olyckligt kär!
Vad har hänt? Och förresten; Vad är det som gör att du är kär i honom?
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 10:35   #5
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Hehe, hur man lyckas man vara tillsammans med en person i 6 år utan att upptäcka sådana personlighetsdefekter? Du måste vara otroligt blind och naiv eller något.
Gammal 2005-11-23, 10:42   #6
Nina L
Honorary Member.

Citat:
Ursprungligen postat av The Draf
För att han är snygg och/eller är otroligt bra i sängen? Det är väl det enda som finns kvar eftersom han inte har någon personlighet.
Nix, pix. Nu tänker du som en kille. Tjejer är faktiskt ofta kära i kompletta idioter med få försonande karaktärsdrag. Min erfarenhet av X antal tjejkompisar och givetvis egna misstag är att det har med egen självkänsla att göra, samt en viss fixering på killen. Det finns bara HAN. Varför? Vet inte, men det finns bara HAN. Dessutom är vi människor så funtade att vi gärna tror det vi vill tro.

6 år är länge, men det är i alla fall kortare än 7 år.
Gammal 2005-11-23, 10:45   #7
petersson
Matematisk Styrkelyftare

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Lätt
...Tjejer är faktiskt ofta kära i kompletta idioter med få försonande karaktärsdrag. Min erfarenhet av X antal tjejkompisar och givetvis egna misstag är att det har med egen självkänsla att göra, samt en viss fixering på killen. Det finns bara HAN. Varför? Vet inte, men det finns bara HAN. Dessutom är vi människor så funtade att vi gärna tror det vi vill tro...
Det där känner man igen
petersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 10:46   #8
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Trist att höra glad1, något vi kan göra?
Gammal 2005-11-23, 11:01   #9
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Citat:
Nix, pix. Nu tänker du som en kille. Tjejer är faktiskt ofta kära i kompletta idioter med få försonande karaktärsdrag. Min erfarenhet av X antal tjejkompisar och givetvis egna misstag är att det har med egen självkänsla att göra, samt en viss fixering på killen. Det finns bara HAN. Varför? Vet inte, men det finns bara HAN. Dessutom är vi människor så funtade att vi gärna tror det vi vill tro.

6 år är länge, men det är i alla fall kortare än 7 år.
Skönt att du skrev det där så jag slipper säga det och åka dit för att vara idiot. Menar alltså att jag håller med dig, men hade inte kunnat skriva det där först utan vissa personer hade hoppat på mig...

edit: när jag skrivit liknande förrut så har jag enligt folk umgåts med konstiga tjejer, och de minsan inte har några tjejkompisar som beter sig så, osv...
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
Gammal 2005-11-23, 11:11   #10
Nina L
Honorary Member.

Citat:
Ursprungligen postat av High1ander
Skönt att du skrev det där så jag slipper säga det och åka dit för att vara idiot. Menar alltså att jag håller med dig, men hade inte kunnat skriva det där först utan vissa personer hade hoppat på mig...

edit: när jag skrivit liknande förrut så har jag enligt folk umgåts med konstiga tjejer, och de minsan inte har några tjejkompisar som beter sig så, osv...
Du kan få låna min avatar i en vecka. Det hjälper.

Skämt å sido så är det på det sättet att bara Du själv får klaga på Dina föräldrar. Ingen annan får säga något illa om dem. Samma grej med könsskillnader. Jag är tjej, så det är lättare för mig att säga sånt. Jag tillhör "familjen". Men vad vet jag. Det kanske är någon som tycker att det var korkat skrivet av mig. Helt säker är man ju inte..
Gammal 2005-11-23, 11:20   #11
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Citat:
Du kan få låna min avatar i en vecka. Det hjälper.

Skämt å sido så är det på det sättet att bara Du själv får klaga på Dina föräldrar. Ingen annan får säga något illa om dem. Samma grej med könsskillnader. Jag är tjej, så det är lättare för mig att säga sånt. Jag tillhör "familjen". Men vad vet jag. Det kanske är någon som tycker att det var korkat skrivet av mig. Helt säker är man ju inte..
Ja, säger jag att tjejer ofta dras till "dåliga killar" så är jag:
A: Avundsjuk på "dåliga killar"
B: Snackar skit om tjejer och har ingen aning om vad de dras till
C: Osv...

Min bästa tjejkompis har i 5 fall av 6 fallit för players, eller killar som bara varit "bad".
Har massa andra tjejkompisar som haft dåliga relationer och "älskat" personen utan att kunna förklara det mer än "när han är snäll så är han så gullig"-tjafset.

En ny tjejkompis (vill inte lämna för mycket detaljer) har blivit totalt jävla deprimerad av dels en kille som bara utnyttja henne, vilket gjort att hon måste sluta med skolan.

Enligt en brittisk studie så är det att tjejer ser så många sagor och filmer om kärlek som övervinner allt. Så de växer upp och tror att "om deras kärlek är tillräckligt stark så ändrar sig killen". En kille som har en tjej som gör precis som han vill, och ju mer skitigt han behandlar sin tjej ju mer kommer hon försöka få honom att bry sig, inte fan kommer han att ändra sig.

Som du säger, det är tjejers självkänsla skiten ligger i.

Det är ju också detta det finns en massa "raggningsteorier" på osv. att man ska dissa tjejen från början...
Gammal 2005-11-23, 11:30   #12
Nina L
Honorary Member.

Citat:
Ja, säger jag att tjejer ofta dras till "dåliga killar" så är jag:
A: Avundsjuk på "dåliga killar"
B: Snackar skit om tjejer och har ingen aning om vad de dras till
C: Osv...

Min bästa tjejkompis har i 5 fall av 6 fallit för players, eller killar som bara varit "bad".
Har massa andra tjejkompisar som haft dåliga relationer och "älskat" personen utan att kunna förklara det mer än "när han är snäll så är han så gullig"-tjafset.

En ny tjejkompis (vill inte lämna för mycket detaljer) har blivit totalt jävla deprimerad av dels en kille som bara utnyttja henne, vilket gjort att hon måste sluta med skolan.

Enligt en brittisk studie så är det att tjejer ser så många sagor och filmer om kärlek som övervinner allt. Så de växer upp och tror att "om deras kärlek är tillräckligt stark så ändrar sig killen". En kille som har en tjej som gör precis som han vill, och ju mer skitigt han behandlar sin tjej ju mer kommer hon försöka få honom att bry sig, inte fan kommer han att ändra sig.

Som du säger, det är tjejers självkänsla skiten ligger i.

Det är ju också detta det finns en massa "raggningsteorier" på osv. att man ska dissa tjejen från början...
He, he. Ja, du är bara avundsjuk. Den är alltid lika bra. Kanske något man skulle börja använda själv. Det sabbar hela diskussionen.

Jag vet inte om jag tror på den brittiska studien. Jag skulle snarare tro att det har med våra hormoner att göra. Vi är lite mer omhändertagande. Sen är det självkänslan och den inre styrkan som avgör om det blir någon relation med en sådan kille, och hur lång den i så fall blir. Det är inte helt lätt att vara tjej heller, med tanke på hur många killar det finns som aktivt försöker lura tjejer. Själv förstår jag inte vad killarna får ut av en sådan relation. Det ligger väl någon osäkerhet bakom det också.
Gammal 2005-11-23, 11:33   #13
gladiatorerna1
Banned

Citat:
Där har du felet.

Hur kan man bli kär i en person utan personlighet och ingen empati. Hur kan man sedan göra allt för den personen?

Ryck upp dig! Han är ett svin, avbryt och gå vidare, sluta kämpa och göra saker för honom, det hjälper varken dig eller honom.

Fattar verkligen inte hur tjejer kan bli så "ägda" av killar, ser och hör det hela tiden.

Var glad att du kommit på hur det ligger till.

- Visst mitt inlägg är empatilöst, men jag försöker inte sparka på någon som ligger ner, säger bara min kalla sanning.

Jag vill först och främst tacka alla som svarat hitills. Har inte kunnat svara förrän nu för att jag har arbetat.

Jag älskar den person han var förrut. Han var så fin. Nu har han storhetsvansinne. Han är kär i sig själv. Men jag kan inte leva utan honom! Han betyder allt för mig!
Gammal 2005-11-23, 11:38   #14
gladiatorerna1
Banned

Citat:
Vad har hänt? Och förresten; Vad är det som gör att du är kär i honom?
Han antydde att jag ska träffa någon annan! Han vill ha kvar kakan memn samtidigt äta upp den! Jag avgudar honom! Jag är så ledsen och deppig! Han har själv sagt att han aldrig träffat någon som älskar honom lika mycket som jag!
Gammal 2005-11-23, 11:40   #15
gladiatorerna1
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Hehe, hur man lyckas man vara tillsammans med en person i 6 år utan att upptäcka sådana personlighetsdefekter? Du måste vara otroligt blind och naiv eller något.

Jag har märkt av det de senaste åren då han började träffa andra tjejer. Mitt psyke och självförtroende har försämrats avsevärt!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:57.