2005-11-12, 12:33
|
|
Banned
Reg.datum: Nov 2005
|
Hästbiff?
Tänkte dra iväg och handla i den lokala Vivobutiken ganska snart, förra veckan hade de hästbiff inne för 70 kronor kilot, såg väldigt mört och fint ut!
Men feg som jag är vågade jag inte köpa något kött, trodde man red på hästar?
Hur smakar hästkött?
Bör jag köpa om det finns vid charken igen?
|
|
|
2005-11-12, 12:39
|
|
Banned
Reg.datum: Sep 2003
|
Jag har bara ätit hästbiff en gång, för flera år sedan.. kommer ihåg att jag tyckte det var extremt gott..
|
|
|
2005-11-12, 12:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Det hästkött jag snakat har varit ganska segt. Kan väl ha varit nån fransyskaliknande del av hästen så hittar du en filé kan den vara annorlunda.
|
|
|
2005-11-12, 13:21
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Hästkött är gott. Ovanlig smak, om man inte är van vid det. En rätt stark smak.
Det är vanligare som pålägg, i skivad, inplastad form, då det heter hamburgerkött.
|
|
|
2005-11-12, 16:32
|
|
Kolos egen surtant
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Restaurang Minerva i Vasastan serverar nätan bara hästkött, det är riktigt gott.
|
|
2005-11-12, 16:54
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Faktum är att vi äter alldeles för lite hästkött i Sverige. Efterfrågan är så liten att många hästar i skickas utomlands, till t.ex. länder i Sydeuropa, där hästkött är betydligt mer eftertraktat. Slaktvärdet är också högre där så många hästar fraktas levande under bedrövliga förhållanden...
Köp hästkött och se om du gillar det!
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2005-11-12, 17:24
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Jag skulle lätt köpa det om det bara fanns där jag bor. Aldrig sett det i någon annan form än som hamburgerkött.
|
|
|
2005-11-12, 18:09
|
|
Neurologisk uppkopplad Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Tag sedan jag åt häst, men senast jag åt det minns jag att jag inte var allt förtjust i det. Det gick ju ner, men ingen favorit.
|
|
|
2005-11-12, 18:14
|
|
Banned
Reg.datum: Jan 2002
Ort: The swept-wing Canada DC-8 streaked down the long runway of Vancouver International Airport, powerful jet engines shrilling to a banshee wail as they braked the giant aircraft.
|
skulle aldrig i mitt liv äta det. råkade köpa något pålägg en gång. såg det var hästkött i det när jag kommit hem. fick slänga hela skiten.
|
|
|
2005-11-12, 18:31
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sve
skulle aldrig i mitt liv äta det. råkade köpa något pålägg en gång. såg det var hästkött i det när jag kommit hem. fick slänga hela skiten.
|
Varför inte?
|
|
|
2005-11-12, 18:34
|
|
Värmdökungen
Reg.datum: Aug 2001
|
Gustafskorv rockar!
|
|
|
2005-11-12, 18:34
|
|
Banned
Ort: The swept-wing Canada DC-8 streaked down the long runway of Vancouver International Airport, powerful jet engines shrilling to a banshee wail as they braked the giant aircraft.
|
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Varför inte?
|
kan bara inte tänka mig att äta häst. Kalla mig blödig men jag äter inte "husdjur".
|
|
|
2005-11-12, 18:39
|
|
Jag kan en rolig historia.....
Reg.datum: Apr 2005
|
Har en kompis från Huston - Texas (inte ranger dock) som var nära att äta hamburgerkött en gång... Han blev helt vit i ansiktet och började nästan spy, kallade mig hedning, son till en hynda osv...
Tror att där hästhållning är lite vanligre ser man med viss skepsism på hästkött...
Dock skulle jag aldrig banga att käka min hund, för han har bitit mig i handen igen den lille fan!
|
|
|
|
2005-11-12, 18:40
|
|
Banned
|
..det påminner mig om folk som inte äter djur som har stora ögon, ja, djur med små ögon går bra. Kommer inte ihåg vad dom kallas nu men,
|
|
|
2005-11-12, 18:41
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
Har en kompis från Huston - Texas (inte ranger dock) som var nära att äta hamburgerkött en gång... Han blev helt vit i ansiktet och började nästan spy, kallade mig hedning, son till en hynda osv...
Tror att där hästhållning är lite vanligre ser man med viss skepsism på hästkött...
Dock skulle jag aldrig banga att käka min hund, för han har bitit mig i handen igen den lille fan! 
|
Ja exakt.
men varför äta hunden? energin det går åt att bereda det lilla kräket tar ju mer än det går att utvinna ur honom.
eller menar du äta honom i ett rent hämnd-perspektiv?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:55.
|

|