2006-11-26, 17:06
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Det där med pejling..??
Är det sant att dom kan "pejla" om man har TV? hur gör dom då i hyreshus osv? Antar att man inte måste släppa in någon?
Dom e ute efter mig nu igen...
|
|
|
2006-11-26, 17:08
|
|
ett tuff text
Reg.datum: Feb 2005
|
Du vill väl inte ha en snigel i ögat? Tänkte väl det, nu är det bara till att betala!
|
2006-11-26, 17:09
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Förneka, förneka, förneka!
|
|
|
2006-11-26, 17:10
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Jag vet, det e rätt dåligt av mig. Men jag har verkligen inte råd, och TV:n tillhör bruttan som äger lägenheten så ja kan ju knappast göra mig av med den heller..?
|
|
|
2006-11-26, 17:10
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Ja, det är sant:
http://www.radiotjanst.se/Tv_pejling/pejling.htm
Men nej, du behöver inte öppna dörren eller släppa in någon. Radiotjänst är ingen myndighet med polisbefogenheter.
|
|
|
2006-11-26, 17:11
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Förneka, förneka, förneka!
|
Jag förnekade stenhårt på tele, då sa hon typ..."Tror du jag är dum eller? Nu kan du förvänta dig besök, kommer inte bli lätt för dig det här"..med kaxig röst.
Värsta maffiametoderna kör dom med, jag var helt skraj hela kvällen sen.
|
|
|
2006-11-26, 17:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Jag vet, det e rätt dåligt av mig. Men jag har verkligen inte råd, och TV:n tillhör bruttan som äger lägenheten så ja kan ju knappast göra mig av med den heller..?
|
Då är det väl knappast ditt problem, om du inte äger TVn och hyr i andra hand...
|
2006-11-26, 17:14
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Jag förnekade stenhårt på tele, då sa hon typ..."Tror du jag är dum eller? Nu kan du förvänta dig besök, kommer inte bli lätt för dig det här"..med kaxig röst.
|
HAHAH!
"Dra åt helvete jävla fascistkärring" är det bara att säga och lägga på.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2006-11-26, 17:15
|
|
FUUUUUUUUUUUU
Reg.datum: Mar 2005
|
Du behöver inte vara hövlig och prata med dem. Stäng bara dörren.
|
|
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Citat:
Ursprungligen postat av boinnk
Då är det väl knappast ditt problem, om du inte äger TVn och hyr i andra hand...
|
jo tydligen, för ja står ensam på adressen (hon är i hongkong och har skrivit sig hos sina föräldrar så länge) och TVn står här, fastän jag inte äger den.
|
|
|
|
|
Här står det nåt vitsigt...
|
Nu ska vi se om jag minns rätt.Bor du i hyreshus kan dom typ inte pejla, pejlingen är en metod som britterna utvecklade under ww2 för att kunna spåra ubåtar, metoden är att pejla signalen mellan "mottagare" och högtalare, tror den ligger runt 3mhz, bor du ute på landet därimot med flera meter till grannen så ska det dock gå i teorin.
|
|
2006-11-26, 17:17
|
|
FUUUUUUUUUUUU
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av watertouch
Nu ska vi se om jag minns rätt.Bor du i hyreshus kan dom typ inte pejla, pejlingen är en metod som britterna utvecklade under ww2 för att kunna spåra ubåtar, metoden är att pejla signalen mellan "mottagare" och högtalare, tror den ligger runt 3mhz, bor du ute på landet därimot med flera meter till grannen så ska det dock gå i teorin.
|
Källa?
|
|
|
2006-11-26, 17:17
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Hoppas inte dom kommer hit. Vad är det för folk som vill jobba med sånt där egentligen? ringa runt till folk på LÖRDAGSKVÄLLAR och börja fråga massa privata saker...hon va helt rubbad.
|
|
|
2006-11-26, 17:18
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2003
|
Citat:
|
Säg att hon som bor där inte är hemma då? ;D
|
|
|
2006-11-26, 17:18
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
|
Ännu större anledning att inte ge sig. Råkar du öppna när de ringer på är det bara att förneka, säga att du inte vill prata med dem och stänga dörren.
Finns iof fall där radiotjänst hotat folk och förfalskat anmälan om TV-innehav, men du kan ju gissa vilka som ligger illa till om du drar det vidare...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:13.
|

|