2005-09-25, 19:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2005
|
Värsta natten i mitt liv..!
Jag och en kompis hade missat våran hem skjusts. klockan var runt 5 på natten, vi hade inga pengar på mobilerna, ingen var vaken.. vi såg en olåst skåpbil med nycklarna i. vi körde iväg men bilen lät så myucket så dom som bodde där vaknade och följde efter. vi körde in på en liten grusväg. plötsligt tog vägen slut vid järnvägen. vi kutade ut i skogen åt varsinna håll. jag kutade å gick å kutade. från klockan 5nånting till 11.. jag kom undan men senare på dagen ringer kompisen och säger att polisen hade tagit honom, dom hade hundar och hittade honom i skogen. kompisen sa vem jag var och polisen kommer nog kontakta mig imorgon. jag undrar vad jag kan få för straff? det vi gjorde var att vi tog en olåst bil (körde inte över hasighetsbegränsingarna) vi bilen i skogen.. Jag körde bilen. Jag har körkort. Men bara sen ett halvår tillbaka så det är prövotid. Tror ni dom tar körkortet ifrån mig? hur mycket böter kan jag få? kompisen skulle troligen få mellan 0-2000kr.. Några tips inför förhören.?
|
|
|
2005-09-25, 19:17
|
|
Jensefisken
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av killenrillen
Jag och en kompis hade missat våran hem skjusts. klockan var runt 5 på natten, vi hade inga pengar på mobilerna, ingen var vaken.. vi såg en olåst skåpbil med nycklarna i. vi körde iväg men bilen lät så myucket så dom som bodde där vaknade och följde efter. vi körde in på en liten grusväg. plötsligt tog vägen slut vid järnvägen. vi kutade ut i skogen åt varsinna håll. jag kutade å gick å kutade. från klockan 5nånting till 11.. jag kom undan men senare på dagen ringer kompisen och säger att polisen hade tagit honom, dom hade hundar och hittade honom i skogen. kompisen sa vem jag var och polisen kommer nog kontakta mig imorgon. jag undrar vad jag kan få för straff? det vi gjorde var att vi tog en olåst bil (körde inte över hasighetsbegränsingarna) vi bilen i skogen.. Jag körde bilen. Jag har körkort. Men bara sen ett halvår tillbaka så det är prövotid. Tror ni dom tar körkortet ifrån mig? hur mycket böter kan jag få? kompisen skulle troligen få mellan 0-2000kr.. Några tips inför förhören.?
|
dagsböter, möjligen att du blir av med lämpet också då ni faktiskt stal en bil.
|
|
|
2005-09-25, 19:20
|
|
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!
Reg.datum: Sep 2005
|
Eftersom kompisen redan har snackat så säg sanningen och bråkar inte.
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
OM ni kan få dem övertygade om att ni tänkt lämna tillbaka den kan ni dömas till egenmäktigt förfarande tror jag.
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av killenrillen
|
Är huvudet dumt får kroppen lida.
Du ska fan inget körkort ha, blir bra om de tar det av dig.
|
|
|
2005-09-25, 19:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lillgrabben
Är huvudet dumt får kroppen lida.
Du ska fan inget körkort ha, blir bra om de tar det av dig.
|
Väl talat.
|
|
|
2005-09-25, 19:31
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Håller med Lillgrabben.
|
|
|
2005-09-25, 19:32
|
|
Vote for Pedro!
Reg.datum: Oct 2003
|
Borde inte du signat upp på ett juristforum eller nått liknande.
Hur kommer man på iden att joina ett träningsforum och posta en sån här fråga?
|
|
|
2005-09-25, 19:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Hoppas att du får böta en massa och att du kan leta efter körkortet i någon sjö någonstans... Det är sådana som dig som man blir galen på... Du har inte tänkt på att du förtjänar straffet (vad det nu blir) då du stal en bil?
Du kan väll åtminstonde stå för vad du har gjort, dvs tala sanning i förhören?
|
|
|
2005-09-25, 19:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
för mig luktar denna tråd troll
|
|
|
2005-09-25, 19:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Varför i helvete postar du den frågan här av alla ställen?
Dessutom är det rätt åt er att ni åkte dit. Det är inget att gnälla för. Ta ditt straff som en man.
|
|
|
2005-09-25, 19:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Jaja, come on guys. Alla har vi gjort något dumt i vår ungdom.
För dig kanske ett indraget körkort och dagsböter låter hemskt. Med lite perspektiv på det hela är denna påföljd ganska lindrig. Tänk om du krockat? Då hade det inte blivit billigt.
Upp med hakan, körkortet kan du ta om och några tusen är ingenting egentligen.
|
|
|
2005-09-25, 19:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av sunkan
för mig luktar denna tråd troll
|
Japp, tycker jag med!
TROLL
|
|
|
2005-09-25, 19:58
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Are you pulling my leg?
För det där låter som om du har plankat från något annat forum bara för att röra om i grytan lite och få reaktioner!!!
|
|
|
2005-09-25, 20:00
|
|
Neurologisk uppkopplad Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Klaga inte, efter att ha drukigt hela kvällen och natten fram tills klockan 0600 på morgonen, så bestämmer vi oss för att åka in till stan (från ljunghusen) för att käka, lagliga som vi är tar vi bussen, vi åker bort enda till Stor torget för att upptäcka att inga matställen har öppet, så vi går enda ner till Möllan och för att komma till Sibylla, tar då ett super meal, men får reda på att fritösen ska rengöras så pommens finns där inga, så jag får mealet utan pommens, 1 krona rabatt för att man inte fick pommens? Wtf?
Sedan när hon matat in hundralappen i kassan så får hon inte växel tillbaka, så hon frågar ifall jag bor i stan, nej säger jag ju då så undrar hon hur länge man är kvar i stan eller ifall man kan komma in sen? Trodde det var ett jäkla skämt, efter en del meck så lyckas hon få ut växeln.
Nä, låga tankar om horbylla nu, hade det inte varit för att jag var så avslagen så hade nog det där förtstört kvällen så mycket att det skulle kunna kvalificeras som värsta natten i mitt liv.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:13.
|

|