2005-06-14, 19:27
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2004
|
Ännu en misstänkt för anabola steroider.
Hej. Jag har ett hiskeligt problem med acne på rygg och bröst så idag
var jag hos läkaren för att försöka få någon medicin mot acne utskrivet.
Jag fick prata med en läkare som jag tror var runt 40år gammal. Jag fick ta av
mig min tröja för att han skulle ta en titt och avgöra om det var så mycket att medicin behövdes sa han.
Nästan på en gång när jag tagit av mig min tröjja så frågar han om jag tagit något "olaga preparat" så som anabola steroider för att det i sånna fall troligtvis är anledningen till min acne.
Jag säger förstås som det är och förklarar att jag aldrig ens varit i närheten av något sådant. Herregud jag käkar inte ens kreatintillskott, enbart protein.
Han tittar konstigt på mig och jag antar att han inte trodde på mig. tillslut fick jag iaf en medicin utskriven.
Saken är den att, jag är inte ens muskulös. Jag har tränat i ungefär ett år och gått ifrån 54kg till 67kg på 170cm. Jag förstår inte hur han kan tro att jag tar anabola steroider när jag väger 67kg, knappt tar min
egen vikt i bänk och är SMAL. Det hade ju iofs varit förståeligt att han frågar om jag varit ett monster på 100kg deffad men va i helvete.
Får inte dagens läkare lära sig någonting om typ muskelutveckling och sådant? Detta är ju tammefan patetiskt.
|
|
|
2005-06-14, 19:30
|
|
Jensefisken
Reg.datum: Oct 2003
|
han frågade dig, han hade inte gett dig medicin om acneproblemet va pga AAS
iom att du garanterat hade fyllt ryggen med finnar igen då det beror på din kur och inte ngt ungdomsproblem
|
|
|
2005-06-14, 19:40
|
|
Jensefisken
|
kan tillägga att läkaren va mer påläst än du tydligen då han fattar att steroider inte innebär att man blir stor.
|
|
|
2005-06-14, 19:43
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2004
|
Okej :/. Jag antar det. Men jag tycker bara det är konstigt att han ens liksom kan misstänka någonting, att han kommer på iden att fråga.
|
|
|
2005-06-14, 20:05
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ungtuppen
Okej :/. Jag antar det. Men jag tycker bara det är konstigt att han ens liksom kan misstänka någonting, att han kommer på iden att fråga.
|
vore jag läkare skulle jag också ställt en sån fråga.
verkar logiskt för mig iaf?
Steroider är inte = autromatisk 100kg deffad som du vet
|
|
|
2005-06-14, 20:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2002
|
Varför fan ska han inte fråga?
Det är samma sak som när de frågar en om man är berusad eller påverkad av nåt olaga medel när man hamnar på akuten!
|
|
|
2005-06-14, 20:17
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av AnabolicProtein
Det är samma sak som när de frågar en om man är berusad eller påverkad av nåt olaga medel när man hamnar på akuten!
|
Fast då handlar det väl ganska mycket om att det är bra att veta så man inte blandar alkoholen med några olämpliga mediciner?
|
|
|
2005-06-14, 21:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Svantee
Fast då handlar det väl ganska mycket om att det är bra att veta så man inte blandar alkoholen med några olämpliga mediciner?
|
Ja? Detsamma gäller här - tar du anabola så kan acnemedicinen som han kanske ska få inte kommer att verka "optimalt". Och som läkare måste man fråga direkt så fort man misstänker något, man leker inte med hälsan!
|
|
|
2005-06-14, 21:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2002
|
Läkemedel (steroider, anabola steroider, litium, androgener, antiepileptika).
Kemikalier (skäroljor kan ge oljeacne, tjära/psoriasis preparat kan ge follikuliter).
Kosmetika (feta krämer täpper till porer - ”komedogena”).
Mekaniska faktorer (”pillande”, friktion, kläder/ryggsäck).
Klimat (fuktigt/varmt, ”Mallorcaacne”).
Födoämnen (många upplever samband, har dock ej kunnat klarläggas vid studier).
Endokrin påverkan (vanligt med försämring någon vecka innan menstruation).
Alla dessa faktorer påverkar acne, och som läkare vore det oansvarligt att INTE ställa en diagnos och bara skriver ut tetracyklin eller roaccutan som inte är helt biverkningsfri.
|
|
|
2005-06-14, 21:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2003
|
...och dessutom kanske vissa preparat inte passar så bra ihop med sån acnemedicin... finns väl 100 orsaker att fråga.
hjärtmedicin + prepp = ingen bra kombination iaf
|
|
|
2005-06-14, 23:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Testa nån form av "stenåldersdiet" och vips ska du se att finnarna försvinner för alltid. Mediciner har en massa otrevliga bieffekter och dina finnar kommer att komma tillbaka förr eller senare.
|
|
|
2005-06-15, 05:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Klein
Testa nån form av "stenåldersdiet" och vips ska du se att finnarna försvinner för alltid. Mediciner har en massa otrevliga bieffekter och dina finnar kommer att komma tillbaka förr eller senare.
|
Har lär ju iaf inte må så bra av att vara undernärd. Utan potatis och ris och annat mår han väl inte så bra.
//TheLoser
|
|
|
2005-06-15, 06:49
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Kör roaccutan i 9 månader, jobbigt, men gav bra resultat för mig iaf
|
|
|
2005-06-15, 07:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av AnabolicProtein
|
Och detta trots att vederbörande ofta inte är lika snygg som han supit sig till att vara.
|
|
|
2005-06-15, 07:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Kör roaccutan i 9 månader, jobbigt, men gav bra resultat för mig iaf 
|
Är inte det medlet som ger massa psykiska besvär? Typ depressioner och liknande?
//TheLoser
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:05.
|

|