2005-05-21, 22:10
|
|
Jag är hårdrockare
Reg.datum: Nov 2004
|
Kommentarer på gymmet
Jag antar att alla här nån gång har fått kommentarer på sitt övningsutförande eller dyl. på gymmet. Det finns alltid någon "kunnig" besserwisser som av någon outgrundlig anledning tagit på sig att sprida sina kunskaper till omvärlden. Är det någon som har en extra "rolig" kommentar att berätta om?
Detta hände mig en gång:
Jag hade noga läst "knäböj enligt Allan del 2" (tror att de var den) och gick sedan till gymmet för att utföra "korrekta" benpressar. Det första som händer är att en kvinna i 40års åldern kommer springade till mig o ropar "inte så djupt, inte så djupt, akta knäna!!" jag stannar av mitt i settet och ger henne en tom blick, hon förklarar att jag har benen allt för långt isär och att rörelsen _max_ får vara ca 40cm. Jag frågade vad hon baderade den teorin på men uttryckte också min tacksamhet över att hon inte ville att jag skulle göra illa mig, hon kunde självklart inte svara på frågan utan sa "aja, tänk på vad jag sa iaf." och gick där ifrån...
|
|
|
2005-05-21, 22:23
|
|
Neurologisk uppkopplad Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Fått reda på att jag körde fel, när jag körde latsdrag till bröstet, jag tränade nämligen hela kroppen när jag träna sådär. Gym-instruktör som sa det...
|
|
|
2005-05-21, 22:45
|
|
Mycket Irriterande
|
På mitt skolgym (USA) är det fullt med instruktörer som säger olika saker hela tiden, blir helt galen.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
2005-05-22, 00:07
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne
Fått reda på att jag körde fel, när jag körde latsdrag till bröstet, jag tränade nämligen hela kroppen när jag träna sådär. Gym-instruktör som sa det...
|
Aj aj aj... Att träna hela kroppen är ju verkligen inte bra!
|
|
|
2005-05-22, 00:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Hmm jag fick en rätt så dum kommentar för några veckor sen när jag tränade, först stod killen och kollade på under tiden jag utförde min rörelse, sen frågade han om det är viktigt att man ser snygg ut när man tränar??
Hmm jag förstod inte riktigt först vad han menade men sen antar jag att han syfta på att jag tittade mycket i spegeln när jag körde men va f.. det är ju bara för att se så att jag gör rörelsen rätt, men enligt honom så verkade jag vara där för att se snygg ut,,idiot!!
|
|
|
2005-05-22, 00:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av hanni
Hmm jag fick en rätt så dum kommentar för några veckor sen när jag tränade, först stod killen och kollade på under tiden jag utförde min rörelse, sen frågade han om det är viktigt att man ser snygg ut när man tränar??
Hmm jag förstod inte riktigt först vad han menade men sen antar jag att han syfta på att jag tittade mycket i spegeln när jag körde men va f.. det är ju bara för att se så att jag gör rörelsen rätt, men enligt honom så verkade jag vara där för att se snygg ut,,idiot!! 
|
Hahahaha...Ja jösses vad vissa har problem med hur andra ser ut ! Du skulle ha svarat : Nä men jag är glad som inte ser så ful ut som du endå...
|
|
|
2005-05-22, 00:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Davil
Hahahaha...Ja jösses vad vissa har problem med hur andra ser ut ! Du skulle ha svarat : Nä men jag är glad som inte ser så ful ut som du endå...
|
Haha ja verkligen, dessutom mötte jag honom utanför omklädningsrummet dagen efter, då sa han så här: nämen ska tjejen tränaidag igen?!
Aja om man vill ha kontakt med någon finns de bättre sätt...
Annars så brukar jag bara bli glad om någon som vet vad den pratar om kommer fram och hjälper,eller ger bra tips på utförande mm
|
|
|
2005-05-22, 00:40
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
|
Haha... du skulle ha sagt att det var nog det sämsta raggningsförsök du någonsin bevittnat.
|
2005-05-22, 00:41
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
rolig kommentar har jag ingen,men roligt och pinsamnt scenario har jag nog.
körde bänkpress när det gick förbi 2 taniga killar som sa högt och tydligt när dom gick förbi att jag gjorde fel samt hån skrattade lite tyst...jahopp tänkte man och gick in i nästa rum av gymmet,där ligger då en av dessa taniga killar och kör bänkpress,han vinglar med vikten så man nästan blir rädd att vikterna ska åka av stången samt att han givetvis kör med vikter han ej kan klara av,den andra taniga killen står och peppar på,men det är helt omöjligt för han att få upp stången så den andra killen får hoppa in och hjälpa till med att få upp stången...efter mycket kämpandes så får båda upp stången tillslut....båda 2 tittar tittar sej generat runt omkring i smyg för att se så att ingen såg dom,men där stog jag,med ett hån leende på läpparna,skakandes på huvudet så går jag bort till nästa övning medans killarna står "oberörda" av det som hänt,packar sina grejjor och lämnar gymmet samtidigt som dom tittar bort mot mej som hån flinar ännu mer.....hämnden är så ljuv ibland!
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2005-05-22, 01:00
|
|
Jag är hårdrockare
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Haha ja verkligen, dessutom mötte jag honom utanför omklädningsrummet dagen efter, då sa han så här: nämen ska tjejen tränaidag igen?!
|
Asså, seriöst, jag skulle aldrig kunna ha tagit de där, ja har för hett temprament..
|
|
|
2005-05-22, 01:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny
Asså, seriöst, jag skulle aldrig kunna ha tagit de där, ja har för hett temprament..
|
Jag var inte så jätte trevlig tillbaks, och gav han heller inte så trevliga blickar när han kollade på mig lite skrattande när jag stod på trappen o värmde upp... Men jaja vissa har väl svårt med hur man ska ta kontakt med folk...
|
|
|
2005-05-22, 01:45
|
|
Jag kan en rolig historia.....
Reg.datum: Apr 2005
|
En motionär i 40-årsåldern, ca 65kg - 185cm, har ständigt ngt att förtälja mig om gymträning, i varje pass vi råkar köra samtidigt..
Ständigt oroad över att jag ska skada mig i diverse övningar.. Mindre oroad över att jag kommer att skada honom, nästa gång han avbryter mig mitt i ett set igen..  Jag kör upp mot hans tredubbla vikter, men det tycker han inte behöver vara ett tecken på att min träning kommit längre än hans..
Sist, när jag förklarade utförandet av omvänd pecdec, diskret i ett hörn av gymmet, för min flickvän, för att inte bli störd, kommer mannen farande och påtalar bestämmt att denna övning inte alls handlar om att aktivera axelns baksida, utan att den främst aktiverar "senor"!! Främst då "senor" i underarmarna..
Det här är inte så illa som det låter.. Det är värre..
|
|
|
2005-05-22, 02:19
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Exhale
Jag kör upp mot hans tredubbla vikter,
|
|
|
|
2005-05-22, 09:20
|
|
Registered User
|
Har ingen bra kommentar på lager men hur frestande är det inte ibland att "ge råd" när man ser folk som kör så in i he**ete fel?
Jag gör mitt bästa att skita i andra och vill de köra på så viss är det väl upp till dem. Men, det är inte alltid lätt.
|
|
|
2005-05-22, 09:27
|
|
SL-Kirurg
Reg.datum: Mar 2002
|
Jag har fått höra att jag lyfter som en 12-åring.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:46.
|

|