Jag ska bor i Shanghai i en termin för att enbart fokusera på kamsport och gymträning. Har rätt bra koll på det mesta där men är det någon som vet hur det är med kostillskott fronten där?
Borde inte kött vara billigt där? Jag menar att komma upp i stora mängder kyckling och annat magert kött lär både vara billigare och godare än att håva i sig tillskott.
Vettefan dock hur det är med kreatin och annat tjafs.
hm okej det var någon som frågade om att starta gym i Kina så var det någon som hade lyckats hitta någon text som några studenter hade skrivit om gymkulturen i Kina. kortfattat så var det ganska dött, man ansåg väl att det var fel och osnygg att vara muskulös, speciellt för kvinnor (inget nytt där egentligen iofs) så man kan nog dra slutsatsen att proteintillskott inte är någon större hit där. Visst finns det säkert gym och så och går nog få tag på tillskott (har för mig att det finns world's någonstansn där) men knappast att det är särskillt vanlgit.
Så om du kan ta med dig så kan det vara en god idé
Borde inte kött vara billigt där? Jag menar att komma upp i stora mängder kyckling och annat magert kött lär både vara billigare och godare än att håva i sig tillskott.
Genomstekt, väl genomstekt.
Nu fick jag lite svar från några BB i kina, förutom samarbete med västländerna har kina inte tekniken att framställa högkvalitets proteinpulver. Därför kör de flesta där med importerade pulver från USA, vilket blir svindyrt i Kina och därför inte så vanlig. Det blir mycket billigare att knäcka 20ägg efter träning än en skopa proteinpulver.