2005-04-19, 08:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
festa under deff
det kan väl inte vara lika farligt att festa under deff som bulk?
jag menar, alkoholen förstör ju mycket när man ska bygga muskler,
men när man deffar ska man ju bara ner i vikt, har jag fel eller är det lika jävligt att festa vid båda tillfällerna?
å säg nu att det inte är så farligt, för jag har blivit singel nu å vill ut å festa igen
ska börja deffa nästa vecka
|
|
|
2005-04-19, 08:17
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Det är nog mer muskelnedbrytande vid energiunderskott. Farligt är det inte, men visst är det resultatsaboterande.
|
|
|
2005-04-19, 09:35
|
|
|
Banned
|
Japp, har märkt det också. Min deff går hur bra som helst, men har nog tappat en del muskler av festande tyvärr och har dragit ned på alkoholen nu.
|
|
|
2005-04-19, 10:56
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Sen får du ta och tänka på att under deff så har du mindre kalorier att röra dig med, slösar du dem på alkohol blir det svårare att få i sig alla byggstenar som kroppen vill ha och ändå stå på energiminus. Och som sagt, alkoholens nedbrytande effekt lär boosta den nedbrytning som redan pågår i dina muskler pga energiunderskott.
Är du singel så får du se till att vara rädd om kroppen  Man kan festa utan alkohol med vet du
2005-04-19, 11:04
|
|
|
Registered User
|
men fast man deffar så ska man ju ha en ätardag.
då kan jag ju använda kalorierna från ölen
|
|
|
2005-04-19, 11:06
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av t-ni
men fast man deffar så ska man ju ha en ätardag.
då kan jag ju använda kalorierna från ölen 
|
Det "ska" man inte. Men om man har det, och lägger dom kalorierna på alkohol, så utnyttjar man ätardagen på absolut sämsta sätt; dvs man använder den till att försämra både resultaten från föregående och kommande dagar, i stället för att utnyttja den till uppladdning och höjande av metabolismen.
Att dricka sig full är alltid värdelöst och destruktivt för kroppen. Alltid.
|
|
|
2005-04-19, 11:42
|
|
|
Endast Bite på kolo
Reg.datum: Aug 2004
|
Om du nu inte tävlingssatsar så borde det väl inte vara nån större katastrof med ett par öl eller några drinkar. Det går ju faktiskt att ha kul utan att supa sig redlös har jag märkt  Nuförtiden brukar jag känna mig spiknykter när jag kommer hem och jag har minst lika kul på det viset.
|
|
|
2005-04-19, 13:10
|
|
|
Registered User
|
när du har alkohol i kroppen lägs fettförbränningen ner, då levern prioriterar att bränna bort alkoholen först,iom att det är ett gift enligt levern. .
|
|
|
2005-04-20, 08:16
|
|
|
Registered User
|
"Att dricka sig full är alltid värdelöst och destruktivt för kroppen. Alltid."
men det är förbannat trevligt!
|
2005-04-20, 08:25
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Behöver man dricka sig full för att antingen vara trevlig eller ha trevligt är det synd om en.
|
|
|
2005-04-20, 09:13
|
|
|
Riktiga män väger över 90
Reg.datum: Mar 2004
|
Många har varken problem med att ha trevlig eller vara social, men ett par glas ibland gör att man känner sig mer avslappnad och dom sociala relationerna förstärks något.
Jag är ingen förespråkare för att supa sig aspackad, men tycker det är fint med en cognac eller en öl i goda vänners lag ibland.
Om jag supit till det ordentligt så kan min träning bli lidande i ett par dagar efteråt, så alkohol är nog inte bra för kroppen på något sätt!
|
2005-04-21, 00:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av t-ni
det kan väl inte vara lika farligt att festa under deff som bulk?
jag menar, alkoholen förstör ju mycket när man ska bygga muskler,
men när man deffar ska man ju bara ner i vikt, har jag fel eller är det lika jävligt att festa vid båda tillfällerna?
å säg nu att det inte är så farligt, för jag har blivit singel nu å vill ut å festa igen
ska börja deffa nästa vecka
|
Undrar hur många som ställt denna fråga?
Har själv festat en hel del under min deff och det har funkat helt ok, dock då misstänker jag att resultatet hade vart bättre om man spolat kröken.
OM du ska festa så tänk på att inte svulla på med en massa bakismat.
|
|
|
2005-04-21, 16:33
|
|
|
Banned
|
Ja nåt av det värste med alkoholen är ju just tendensen att äta mer skräp i kombination. Till exempel chips, jordnötter etc. Och sen fyllemat som pizza, kebab och sen en pizza dagen efter. Skippa käket och drick måttligt så är det inte så farligt.
Givetvis är alkohol nästan alltid skadligt som Grub sade. Visserligen ska ju ett glas rödvin om dagen vara bra. Kanske inte för deffen, men för hjärtat?
|
|
|
2005-04-21, 16:34
|
|
|
GVL Gangstah big ass mofo...wtf lol
Reg.datum: Feb 2004
|
What the FUCK is this shit!!
Festa under deff?!!
Get out of here..LOOSER!
Zone
|
2005-04-21, 16:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
ord och inga visor från zone  men är man seriös så är man.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:35.
|

|