Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Blir du glad om påven...
...dör 16 19.51%
...överlever 42 51.22%
Va, vem är påven? 24 29.27%
Antal röster: 82. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-02-25, 20:19   #1
Garnax
Hrafnin Flygur

Garnaxs avatar

Reg.datum: Dec 2003
Påven

Jaha vilka hoppas idioten dör och vilka hoppas han överlever?

Världen blir helt klart en bättre plats utan honom...
Gammal 2005-02-25, 20:20   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Inte för att jag bryr mig om religionen han representerar, men varför skulle jag önska att en annan människa dör?

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 20:21   #3
Garnax
Hrafnin Flygur

Garnaxs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Inte för att jag bryr mig om religionen han representerar, men varför skulle jag önska att en annan människa dör?
För att hans ord påverkar miljoner människor negativt och dom har inte förnuft nog att tänka själva?
Gammal 2005-02-25, 20:21   #4
Hades
-

Hadess avatar

Reg.datum: Nov 2002
Höjden av skadeglädje att bli glad när en annan person dör?
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 20:22   #5
Fartman
Registered User!

Fartmans avatar

Reg.datum: Nov 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Garnax

Jomenvisst, det är inte precis så att dom lägger ner det här med påven, vatikanen, katolismen bara för att påven dör.
Fartman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 20:23   #6
Garnax
Hrafnin Flygur

Garnaxs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fartman
Jomenvisst, det är inte precis så att dom lägger ner det här med påven, vatikanen, katolismen bara för att påven dör.
Nej men det finns även en skala på idioti och har man tur får man en något mer mordern påve som t.ex kan inse att kondom kanske inte är så dumt med tanke på hur situationen med HIV/AIDS ser ut i världen...

Vissa människor måste leva vidare för att förändra världen och vissa måste dö...

Ordföranden i God hates sweden t.ex tillhör kategorin som världen måste bli av med...
Gammal 2005-02-25, 20:25   #7
Jay-Z
Mr Assparade

Jay-Zs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Med tanke på el papas hälsotillstånd, som iofs verkat vara på ruinens brant i 20 år, får vi väl se den vita röken snart.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 20:26   #8
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Säger som Grub, varför skulle jag önska livet ur honom?

Han är ju inte direkt Hitler.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 20:45   #9
JustinCredible
Registered User

JustinCredibles avatar

Reg.datum: Apr 2004
Gubben har ju sett döende ut i 30 år Skulle inte förvåna mig om han segade sig igenom 30 till.

Stämmer det att han blev skjuten och sedan kramade personen som sköt honom?
JustinCredible är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 20:51   #10
Officer
Registered User

Officers avatar

Reg.datum: Sep 2002
Inte för att det spelar någon roll för mig men jag tror HAN mår bättre av att dö snart.. Så mycket sjukdomar som han hållit på och levt igenom.

pope!
Officer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 21:04   #11
Lizard
Registered User

Lizards avatar

Reg.datum: Oct 2004
Garnax, för i h*e.....är du Gud?!
Ska du och några andra sitta i era små inskränkta dataskrubbar och dela ut dödsdomar hipp som happ och avgöra vem som får, och inte får, behålla livet på vår jord?
Hela ditt inlägg är vämjeligt och fyller mig med uppgivenhet att människor som har hela informationssamhället framför fingertopparna reagerar på samma ondskefullt aningslösa vis som forntida despoter, trögtänkta amerikaner och de mullor som bannat Salman Rushdie för sin fråga om Gud finns...Vet hut!

Påven har, till skillnad från den protestantiska kyrkan, valt att vara ordagrann tolk för de ord som står i bibeln. Därmed har han tagit ståndpunkten att ingen tidstypisk trend eller omständighet kan sätta sig över orden som står nedtecknade. Det som står i bibeln är sanningen och allt som strider mot bibeln är lögn, kort sagt. Bibeln hävdar att det är en synd med sex utanför äktenskapet och att skilsmässa är uteslutet - det står så faktiskt. Hans jobb och uppgift är att propagera för vad som står där och inte säga "Äsch, det där är lite omodernt, vi säger så här i stället..." Att det i sin tur leder till att han och den katolska kyrkan uppfattas som konservativ och sexualfientlig har jag all förståelse för, men det ändrar inte det faktum att det inte är intressant för kyrkan. Miljoner människor lever efter den katolska kyrkans tolkning av bibeln, sann eller falsk, och jag känner ingen som känner Gud mer än någon annan och som klart och tydlig säga att det skulle vara något större fel med det.

Den nuvarande påven har ändå reformerat kyrkan och bl a med ett personligt brev instucken i Klagomuren i Jerusalem bett om förlåtelse för kyrkans medlöperi mot judar i nazismens Tyskland och faschismens Italien under kriget. Det finns mer att berätta, men Google är din vän min vän...
Att du, och för all del inte jag, inte har någon gudstro innebär inte att vi vet mer eller har mer rätt. Dessutom innebär inte avsaknad av gud att vi är bättre rustade att dela ut dödsdomar än andra. Påvar inräknade.

Lizard
Gammal 2005-02-25, 21:05   #12
Mccartney
Registered User

Reg.datum: Jul 2004
Man skall nog inte glömma att för många människor är han guds ställföreträdare här på jorden. Man önskar väl inte att någon människa skall dö....

Sedan får man tycka vad som helst om religioner...jag är av den sorten som anser att religioner har oftast ställt till med mer ondska än glädje.....

Men det är min högst personliga åsikt.
Mccartney är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 21:09   #13
bosse_brutal
Registered User

bosse_brutals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Garnax
Jaha vilka hoppas idioten dör och vilka hoppas han överlever?
Citat:
Ursprungligen postat av forumreglerna
Alla typer av personpåhopp eller kränkande inlägg är förbjudet...

han kalla påven för idiot, nu kan ni banna honom så vi kan få tillbaka editfunktionen
Gammal 2005-02-25, 21:11   #14
Megatuttarna
Feed me fast

Megatuttarnas avatar

Reg.datum: Aug 2002
Om man nu skulle börja ta kål på alla idioter vore du den första; tveklöst. Det jag stör mig på är inte att du är emot mina värderingar. Det respekterar jag fullt ut. Det som stör mig så extremt mycket är ditt personliga förhållningssätt. Hur du ser dig som en stor tänkare; i klass med stora filosofer som övertygar människor enbart med sina ord. I ditt fall vaknar du emellertid upp ur dagdrömmandet, tömmer hinken med bajs du nyss skurat upp och fortsätter jobba.

Hela snacket om att folk saknar förnuft och inte är det minsta självständiga i sitt tänkande är ju bara applicerbart på dig i det här fallet. Haha det är ju det som är så jävla komiskt.
Megatuttarna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 21:12   #15
JoelR
Registered User

JoelRs avatar

Reg.datum: Jul 2004
Osmaklig poll.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:40.