Hejsan. Det ska ju ätas 5 mål om dagen sägs det men själv är jag uppväxt enligt 3 måls principen antar jag

iallafall..dessa mål mellan målen så att man håller blodsockernivån jämn och så..
Ska det gå 3 timmar mellan målen eller vad är mest optimalt?
just nu äter jag följande 3 stora mål om dagen
Frukost- fiberberikad havregrynsgröt med lättmjölk och lågkalorie sylt/mos
Lunch - Kycklingfile, fullkornspasta, nötter,sallad
Kvällsmat- Samma som frukost.
Men dessa mål emellan då..vad ska man äta då? räcker det om jag tar 2-3 frukter åt gången tex ett päron en apelsin och en klementin tex eller måste det vara något robustare? duger mackor? vad ska man äta och hur mycket (siktar på 2000 kcal om dagen ungefär) lyckades räkna ut med den där formeln att jag behöver få i mig 2910 kcal eller något..
Och så en annan fråga.
Det sägs ju här o där om att man ska undvika kolhydrater efter kl 1900 (Eller någon tidpunkt).
Men vad kan man äta som inte innehåller några kolhydrater..om man vill ta något litet mättande mål (brukar planera in mitt kvällsmatsmål mellan 18-19)
för kolhydrater finns det väl i allt nästan? behöver verkligen tips på dessa 2 bitar så vore oerhört tacksam för svar och ursäkta om jag drar upp ett ämne som varit på tapeten 200 ggr förut men jag lyckades inte hitta något vettigt med sökfunktionen
tack på förhand!
edit:
räknade ut mitt kcal behov nyss med formeln :
Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)
jag fick det till 2400kcal kan det stämma?
jag är 182 cm lång väger ca 73 kg och är 20 år Jag pluggar så min stressfaktor ligger nog runt 1.3 då jag för närvarande går till skolan och går mellan lektioner och går ut på promenader då och då (ska börja med gym och cardio träning snart dock) men sådär ser det ut i dagsläget..
kan 2400 kcal stämma då? lät lite lite