Hej! Är ny här på forumet, har hittat mycket vettig information och det verkar finnas många duktiga personer här. Så jag skulle gärna behöva lite hjälp med att kolla så jag äter tillräckligt bra, vilket jag har en misstanke om att jag inte gör.
Mitt läge är följande:
Jag är 180 cm lång och väger 79 kg. Har styrketränat 1 år, men hade ett uppehåll på 6 månader och har nu kommit igång igen. Har nu tränat i 3 månader sen uppehållet. Kör på gymmet 3 ggr i veckan och kondition 2 ggr i veckan, går även 2 st morgonpromenader i veckan. Jag vill gå upp upp i muskelmassa men har absolut ingen bodybuilder målsättning. Allmänt vältränad kropp där det syns att man har muskler, ni förstår säkert vad jag menar..
En vanlig gymdag ser ut ungefär såhär:
Frukost: 0,5 liter Oboy, 3-4 mackor (vanlig skogaholmslimpa)
Lunch: Vanlig skolmat, går inte att ändra så mycket där.
Träning: Eftermiddags-träningen så dricker jag Super mass fuel. (Jag kanske ska ha något annat?)
Mellanmål: 17.00-17.00 (1 timme efter träning) så blir det samma som frukost.
Middag: 18.00-19.00 Middag brukar alltid bestå av tex: Blodpudding med bacon, Pasta med köttbullar/Korv, Pannkaka, Potatismos (hemlagat) och falukorv.
Kvällsmål : runt 22.00-23.00 Kan det bli en "frukost" till, är grymt osäker på om jag ska äta här, har hört så mycket olika!?
Jag har inte tänkt att spendera mer pengar på kosttilskott och det kanska ska tilläggas att jag bara tar kosttillskot efter styrketräning och inte på vilodagar eller konditions dagar. Alla tips och trix tas tacksamt emot. Hoppas det inte var nån dum fråga eller så, alla forum har ju sin egen moral på dumma frågor..
MVH Mattias