Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-02-15, 18:07   #1
Oatmeal
Registered User

Oatmeals avatar

Reg.datum: Dec 2004
Gå ner några kilon.

Är ganska less på min vikt och skulle mer än gärna gå ner några kilon. Jag har läst igenom lite och försökt lära mig lite mer men tänkte fråga utifall att jag förstått fel.

Jag är 192 cm lång
Väger mellan 99-101 kg (morgon- och kvälls-vikt)
Har inte tränat så jättelänge på gym, har hållt på med innebandy och sådant förut.
Tränar 5 ggr i veckan, mån-fre. Oftast, kan bli att någon dag blir för mycket att göra och då brukar jag köra dubbla pass dagen efter, dock blir dessa inte 3 timmar utan runt 2. Energin är väl inte den bästa efter ett sådant pass.

Min tänkta vikt är mellan 85 och 90 kg.

Och en vanlig dag ser ut som följer, jag stiger upp mellan 8-9 oftast, äter lite frukost bestående av Havregrynsgröt eller mackor och mjölk, beroende på hur trött jag är. Sedan så är det skola eller liknande och där äter jag lunch runt kl 11. Jag går i skola till ca 14-15.00 och sedan tränat jag, försöker ofta äta nån macka innan träningen. Jag brukar oftast träna ganska långa och ganska intensiva pass, ofta 1,5 timmar långa. Jag tar mig sedan hem och där äter jag direkt när jag är hemma, ca kl 17-18.00 och jag har försökt börja äta bättre, ris, pasta och tonfisk, kyckling eller liknande. Sedan så är jag med någon eller sitter vid datorn och håller på med något där. På kvällen äter jag några mackor eller sådant när jag blir hungrig.

Jag vet att jag inte riktigt äter som jag skall. Jag kan i alla fall säga att det blir bättre och bättre, förut var det en riktig katastrof.

Alltså, jag undrar hur mycket jag skall äta ungefär för att gå ner några kilon. Jag har även tänkt att börja gå på morgonen före frukost, ca 30 minuter och sedan cykla 20 minuter eller så på gymmet. Även ibland jogga hem eller till gymmet (tar cirka 10 minuter).

Jag håller alltså endast på med styrketräning och tänkte börja med att gå och det. Jag vet inte, kanske ni vet ungefär på vilket kaloriintag jag skall ligga på för att gå ner nått kilo i månaden?

Tacksam för svar!

*edit* ni ser ju på bilden ungefär hur jag ser ut
Bifogade bilder
Filtyp: jpg DB fram color.JPG (18.5 KB, 130 visningar)
Oatmeal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-15, 18:45   #2
mvda
Registered User

Reg.datum: Jan 2005
Jag skulle rekommendera att du läser tråden "Deff- en guide" av King Grub, tror du hittar svaren på dina frågor där! Lycka till
mvda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-15, 19:56   #3
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
Försök se över "dina mackor" och gör om dem till mer lämpliga mål, om de nu inte är nytta dvs För många främst i den yngre årskullen som kör med "några mackor"
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:13.