Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-19, 13:56   #1
Zipic
Registered User

Zipics avatar

Reg.datum: Jul 2004
Deffning

Hejsan!
Undrar hur pass mycket muskelmassa man kan mista ifall man skippar träningen under en deff. Eller iaf drar ner på den så man kanske tränar 2 dagar i veckan och springer 2 eller dylikt.

Mvh / Jocke
Zipic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-19, 14:36   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Deff utan styrketräning är inte en deff, det är en helt vanlig banta med Allers. Du kan tappa väldigt mycket muskelmassa på energiunderskott utan belastningsträning.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-19, 14:42   #3
Zipic
Registered User

Zipics avatar

Okej..
Då får man ligga i hårt på gymmet också
Men om man vill gå ner i vikt utan att vara extrem med kosten. Hur kan man då gå till väga?
Är det effektivt att springa säg tre gånger i veckan, 40min.
Och gå morgonpromenader 5 dagar i veckan, 40min.
Sen hålla på kosten och äta lite mer fettsnålt och nyttigt.

Mvh
Gammal 2004-12-19, 14:48   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Zipic
Okej..
Då får man ligga i hårt på gymmet också
Men om man vill gå ner i vikt utan att vara extrem med kosten. Hur kan man då gå till väga?
Är det effektivt att springa säg tre gånger i veckan, 40min.
Och gå morgonpromenader 5 dagar i veckan, 40min.
Sen hålla på kosten och äta lite mer fettsnålt och nyttigt.

Mvh
Helt omöjligt att svara på så generellt. Innebär de nämnda åtgärderna att du hamnar på energiunderskott går du ner... annars gör du det inte. Det beror också på vad du gör i dag, men ponera att din vikt står still i dag och du inte tränar någon speciell kardiovaskulär träning, för att därefter övergå till ovanstående upplägg - ja, då borde du se utmärkta resultat. "Fettsnålt" behöver det dock inte vara, förutsatt att det är bra fetter det handlar om.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-19, 15:10   #5
Zipic
Registered User

Zipics avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Helt omöjligt att svara på så generellt. Innebär de nämnda åtgärderna att du hamnar på energiunderskott går du ner... annars gör du det inte. Det beror också på vad du gör i dag, men ponera att din vikt står still i dag och du inte tränar någon speciell kardiovaskulär träning, för att därefter övergå till ovanstående upplägg - ja, då borde du se utmärkta resultat. "Fettsnålt" behöver det dock inte vara, förutsatt att det är bra fetter det handlar om.

Okej, det låter bra
Idag står min vikt på samma ställe. Någon kardiovaskulär träning håller jag inte på med utan enbart styrketräning. Så därför täntke jag också att det borde ge resultat ifall jag börja motionera så som jag beskrev ovan.
Det jag menar med fettsnålt är att undvika saker som; Chips, choklad, riktigt fet mat osv.
Anledningen till att jag drar mig för en riktig deff är att jag bor hemma och går i skolan. Blir väldigt mycket klödd för mig att fixa med all maten själv. Plus att morsan inte vill att jag ska stå och göra annan mat ovanpå den hon gör.

Tack för svaren

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:24.