Citat:
Ursprungligen postat av Karl
Du menar att jag ska juxtaposera 5:an & 6:an ?
Eller Ändra dom helt och hållet?
I övrigt tackar jag hjärtligt för tipsen!
|
Tonfisk,keso och äpplen är bra, men du kan inte basera ditt kostupplägg på det.
Dom passar utmärkt som mellanmål t.ex.
Jag antar att du har läst Deff - guiden som King Grub har skrivit, där står egentligen allt man behöver veta för att lyckas med en deff.
Här är ett utdrag om kosten:
"Bra kolhydratkällor är pasta (särskilt fullkornsvarianterna), parboiledris och fullkornsris, kokt potatis, havregrynsgröt, rågflingegröt, All-Bran Plusflingor, grahamsgrynsgröt, müsli, korngryn, kornris, mjukt och grovt flerkornsbröd, matvete, bönor, linser och frukt.
I alla måltider bör du ha en proteinkälla. Du kan inte lagra protein för framtida behov på samma sätt som du kan med kolhydrater och fett, utan var tredje till var fjärde timme behöver du påfyllning. Det är proteinet som ger dina muskler byggstenar.
Bra protein hittar du i rent, magert kött som fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, kassler, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, kalkon, höns, kycklingbröst, keso, kesella, grynost, bland många andra källor.
Fettintaget är inte heller att underskatta. Drar du ner på fettintaget sjunker din fettförbränning och dina hormonnivåer, och du riskerar att minska upptaget av de fettlösliga vitaminerna. Dessutom har fettet fördelen att det ger kolhydraterna ett lägre GI och förlänger proteinets aminosyreutsöndring, vilket är en fördel inte minst inför nattens långa fasta. Det är dock en fördel om större delen av ditt fettintag består av omättade fetter istället för mättade, vilka lättare lagras som kroppsfett och sänker insulinkänsligheten, medan de omättade förbättrar den.
Sen kan du kolla i
Recept delen av forumet för inspiration.
Sen så tycker jag personligen att morgonpromenader 7 gånger i veckan är lite för mycket, jag skulle nöja mig med kanske 5 st så får du sova ut ordentligt 2 gånger.