Kan jag bli av med min putmage trots att jag sover dåligt?
Jag sover dåligt, särskilt nu när det är varmt, jag går och lägger mig vid nio varje kväll eftersom jag måste upp fem varje morgon och gör allt jag kan för att få de där berömda 8 timmarna. Men så blir jag väckt. Oftast är det på grund av ljud runtomkring mig, en bra natt kanske jag sover 6 timmar i sträck, ibland blir det inte mer än 4-5 timmar och ibland kan jag få de där 8 timmarna, dock inte sammanhängande.
Jag har öronproppar, jag har en fläkt på som gör det svalt och som dämpar alla externa oljud ändå vaknar jag!
Sen brukar jag bli som en zombie på dagarna men det har nog mer att göra med att jag hatar arbete. Jag kan leva med det dock, till saken hör att jag vill fixa beachkroppen. Har genom åren lyckats lägga på mig en ansenlig muskelmassa och det har tagit en jävla tid eftersom jag inte tar steroider. Aldrig ens prövat.
Emellertid har jag en liten kagge som jag aldrig tycks kunna bli av med. Jag tränar hårt i snitt fem dagar i veckan, jag äter bra saker, mycket protein, går mina 10k steg och använder konditionsträning som ett verktyg, ändå ser jag ut som skit pga kaggen.
Och om och om igen får jag höra hur viktigt det är att prioritera sin sömn och jag försöker verkligen! Men jag blir väckt, räcker med att jag hör en dörr som öppnas så blir jag väckt mitt i en dröm och kan inte somna om.
Sammanfattningsvis; kan jag få beachkroppen trots denna avsaknad av söm? Då jag trots allt tränar hårt, sköter kosten, äter knappt nåt godis och dricker ingen alkohol mer än en trefemma nån gång i kvartalet. Sen vill jag även veta om det ens går i min ålder (närmare 40 än 20) eller är det bättre att jag säger upp gymkortet och lägger mig platt? Eller måste jag ta steroider?
|