2024-01-10, 08:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2014
|
Är det okej att ligga på latsidan under vintern?
Har tränat i många år, jag vill ha beachkroppen men samtidigt tycker jag det är så jävla skönt att bara komma hem efter en hård arbetsdag, ta en kopp kaffe och kanske en bit mat och sätta sig och kolla tv eller spela på konsolen.
Visst jag tänker inte sluta helt med träningen och kosten tänker jag iallafall sköta men tycker det är så jävla jobbigt att gå till gymmet när det är såhär kallt och dessutom mörkt när man kommer hem. Det är så kort tid man får chansen att mysa framför tv:n efter jobbet för sen på sommaren vill jag bara vara ute hela tiden, annars får jag dåligt samvete.
Planen är väl som sådan att jag ser till att sköta kosten, jag går till gymmet kanske 3 gånger i veckan och sen kör jag typ hemmaträning några gånger i veckan, kan det räcka? Så kör jag hårt sen framåt vårkanten när allt snöslask är borta och det inte är såhär fruktansvärt kallt.
Ska tilläggas att jag inte är en pussy i normalfall, har under åren alltid varit en sån som gått till gymmet och presterat i med och motgångar. Är inte heller deprimerad eller så men livet är kort och jag känner just nu att jag vill njuta mer av livets goda.
Hursomhelst, är detta okej? Finns det nån chans att jag kommer få den ideala beachkroppen ändå eller måste man vara en i med och motgångar kind of guy år ut och år in?
|
|
|
2024-01-10, 09:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Det går utmärkt att få bra resultat genom att sköta kosten, gå till gymmet kanske 3 gånger i veckan och sen köra hemmaträning några gånger i veckan.
Jag skulle t.om säga att det är ett väldigt bra upplägg
|
|
|
2024-01-10, 12:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelhunken
Hursomhelst, är detta okej? Finns det nån chans att jag kommer få den ideala beachkroppen ändå eller måste man vara en i med och motgångar kind of guy år ut och år in?
|
Beror helt och hållet på dina förutsättningar idag och vad du har för mål, men 3 gånger i veckan är inte så lite, håller man koll på kosten och styrketränar 3 gånger i veckan så kommer man inte få en direkt sämre form än man har idag, det räcker gott och väl för att underhålla och motverka att man tappar muskelmassa.
|
2024-01-10, 22:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Beror på vad man gör de gånger man tränar.
|
|
|
|
2024-01-11, 14:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2023
|
Nej, inte okay att ligga på latsidan på vintern. Då är man en loser. Var inte en loser.
Go to the fucking gym.
|
|
|
2024-01-14, 11:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2015
|
Inte varit på gymmet en månad nu, men ska börja igen, tror inte jag förlorat särskilt mkt muskler.
|
|
|
2024-01-14, 17:26
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Jul med julbord, överätning och allt animaliskt protein, den perioden tycker jag man skall ta tillvara på och låta sammanfalla med en kortare hårdträningsperiod men den är ju slut nu tyvärr
|
2024-01-14, 17:28
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Jul med julbord, överätning och allt animaliskt protein, den perioden tycker jag man skall ta tillvara på och låta sammanfalla med en kortare hårdträningsperiod men den är ju slut nu tyvärr 
|
Jepp samt stämma i bäcken med en liten tilltajtning tidigare på senhösten i förebyggande syfte.
|
|
2024-01-15, 13:02
|
|
Nope! Chuck Testa
Reg.datum: Sep 2011
|
Nej, det är inte okej.
|
|
|
2024-01-15, 19:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
3 pass i veckan räcker hur bra som helst om de är rejäla. Hade inte kallat det för att ligga på latsidan alls. Men det är klart, 3 pass med 3x10 i bänk och lite curls är såklart inte tillräckligt.
|
2024-01-19, 05:16
|
|
Registered User
|
Nu har det gått så långt att jag bara tränar på helgen. Finns det något hopp om beachkroppen? Mitt upplägg har sett ut såhär:
Lördag: Bröst och axlar
Söndag: Rygg och armar
Brukar även köra ben hemma på måndagar alternativt på söndagkvällen om jag får feeling. Till vardags gör jag 50 armhävningar om dagen. Har ett fysiskt krävande jobb också så är ingen kontorsråtta.
Kan det här räcka även om det låter som väldigt lite? Kommer köra oftare sen om bara den här vintern försvinner. Jag hatar minusgrader
|
|
|
2024-01-19, 09:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2019
|
Nej det finns inget hopp för dig, du har en svag karaktär och behöver gå till botten med dig själv och vad du håller på med.
|
|
|
2024-01-19, 09:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2015
|
Tror det viktigaste är att upprätthålla sin rutin. Finns en bok som heter atomic habits som kan vara värd att läsa.
Gäller att göra träningen så enkel som möjlig. Är det mörkt en vintermorgon sover man gärna vidare, men är väskan redan förberedd och allt annat blir det ett moment mindre.
Jag själv tränar 3 gånger i veckan men helkropps med basövningar. På det sättet har jag fått upp en rutin som jag senare kanske gör till 4-5 dagar när jag har kommit till en mer avancerad nivå.
Tror därför att ligga på latsidan är en dålig ide, alternativt köra 3 pass med helkroppen som kanske är lite längre. Och även ta hand om dieten så klart.
|
|
|
2024-01-21, 11:58
|
|
Registered User
|
Nåväl. Nästa vecka blir det ju varmare och nu är de ju ljust något längre så kanske kan få in 5-6 pass nästa vecka ändå. Fast sen släpps ju Tekken 8 på fredag så kanske sitter och no life:ar det hela helgen. Nåja, det har aldrig hindrat mig förut.
|
|
|
2024-01-22, 12:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2016
|
Nej. Hitta en lagom nivå som håller året om och som du mår bra av. Riktigt waste of life att hetsträna inför en beach-säsong som är jättekort eller som till och med uteblir vissa år
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:06.
|

|