En av de senaste virala internetsensationerna är en snubbe som har fått smeknamnet (öknamnet?)
Ibiza Final Boss, ett epitet han förlänats eftersom han ser ut som urtypen för en douchig charterresabesökare. Inte nog med att han har alla nödvändiga accessoarer, från armmuskler och tatueringar till spännislinne och halsband — hans frisyr är som något från en annan värld. Mer info:
https://www.glamourmagazine.co.uk/ar...inal-boss-meme
En bild på killen:
Det enda han har gjort är att stå och dansa lite i något videoklipp. Nu är han alltså världskändis, och ska dessutom ha börjat tjäna pengar på sin berömmelse.
Jag älskar sånt här. Jag tycker det är skitkul när någon blir berömd (och helst rik) bara genom att vara sig själv och vara på rätt plats på rätt tidpunkt. Oavsett om det handlar om Hawk Tuah Girl, Ola-Conny eller den här mannen. Mer berömda kufar åt folket.
Visst, jag kan tycka att det hade varit bättre om pengarna gick till undersköterskor eller något. Men vi lever inte i en planekonomi och ingen undersköterska kommer bli rikare av att vi ignorerat en tönt på internet. Så jag säger lev och låt leva.
Sen ligger kanske Ibiza Final Boss mig lite extra varmt om hjärtat för att han representerar en svunnen era i mitt liv. När jag var typ 16-25 så var supa och ragga de mest högprioriterade aktiviteterna i livet. Nattklubben var livets centrum; chartterresan var en nattklubb på steroider. En livsstil sprungen ur testosteron och osunda värderingar, uppmuntrad av tidningar som Slitz och Café. Det här var inte en lycklig tid, jag hade bara kul de stunder jag lyckades supa bort min ångest, men jag är sentimentalt lagt, och Ibiza-bossen väcker en ådra av nostalgi i mig.
Vad tycker ni om Ibiza Final Boss och liknande virala sensationer? Kul underhållning, ointressant trams, eller rentav ett symptom på civilisationens fall?