Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-03-30, 22:19   #1
Deffmax
Registered User

Reg.datum: May 2019
Alkohol under deff

Tjena! Tänkte supa i helgen men går på deff just nu och då det är så otroligt mycket kalorier i alkohol så undrar jag om det ärmhålen som har nåt tips på vad man kan köpa för alkohol som är lite lägre i kalorier o med finns någon låg kalori cider eller typ av alkohol osv skulle uppskatta de väldigt mycket! Mvh Max
Deffmax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-30, 23:17   #2
wick08
Registered User

Reg.datum: Oct 2019
Citat:
Ursprungligen postat av Deffmax Visa inlägg
Tjena! Tänkte supa i helgen men går på deff just nu och då det är så otroligt mycket kalorier i alkohol så undrar jag om det ärmhålen som har nåt tips på vad man kan köpa för alkohol som är lite lägre i kalorier o med finns någon låg kalori cider eller typ av alkohol osv skulle uppskatta de väldigt mycket! Mvh Max

Tjena!

Alltså det finns ingen sådan typ av alkohol vad ja vet för all alkohol är ju tomma kalorier. Jag skulle aldrig ens våga dricka under min deff jag har nu. Blev faktiskt bjuden på fest nu i helgen men sa nej. Käkar hellre en bar gymmar o spelar dator spel med gott samvete hehe.

Cider innehåller ju mycket socker. Så hade jag varit dig så hade jag nog varit nykter :p Men sen vet jag inte hur liksom långt du kommit i deffen med och vad du har för mål. Men tyvärr finns det inte vad jag vet någon kalori snål alkohol.
wick08 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-30, 23:19   #3
Deffmax
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av wick08 Visa inlägg
Tjena!

Alltså det finns ingen sådan typ av alkohol vad ja vet för all alkohol är ju tomma kalorier. Jag skulle aldrig ens våga dricka under min deff jag har nu. Blev faktiskt bjuden på fest nu i helgen men sa nej. Käkar hellre en bar gymmar o spelar dator spel med gott samvete hehe.

Cider innehåller ju mycket socker. Så hade jag varit dig så hade jag nog varit nykter :p Men sen vet jag inte hur liksom långt du kommit i deffen med och vad du har för mål. Men tyvärr finns det inte vad jag vet någon kalori snål alkohol.
Yes tack för ditt svar försöker hålla mig undan från alkohol men min polare fyller 18 så vi ska fira han lite min plan för den dagen är att äta mindre mat men mestadels protein för att inte hamna på för stort kalori överskott
Gammal 2021-03-31, 00:11   #4
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
https://www.systembolaget.se/produkt...-negro-756401/

You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 00:19   #5
Deffmax
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Tack för tipset har faktiskt aldrig druckit vin förut hur full bor man på en såndär om man dricker hela ? Räcker de med en sån eller bör man ha mer
Gammal 2021-03-31, 04:19   #6
Cykelcykel
Registered User

Reg.datum: Jul 2013
Om du ska dricka under deff
Så får du låta bli att käka
Cykelcykel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 07:15   #7
Anomali
Registered User

Anomalis avatar

Reg.datum: Jan 2019
Jag deffar just nu och kör cheatday 1 gång per månad och då får jag även dricka men räknar inte kalorier den dagen.

Skulle jag räkna kalorier och dricka så "billigt" som möjligt så skulle jag satsa på rom och cola zero eller öl med färre kalorier.
Anomali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 07:23   #8
40plus
Registered User

40pluss avatar

Reg.datum: Mar 2019
Är det en fylla som skall uppnås så får du minst kalorier i förhållande till etonalmängd med ett så rent brännvin som möjligt. Tex någon välfiltrerad vodka. Skall den blandas så använd sockerfritt blannevann.

Öl, vin etc innehåller mer kalorier per mängd alkohol. Öl är bröd i flytande form.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 07:43   #9
Pongu
Registered User

Reg.datum: Jan 2021
En flaska Stolichnaya vodka. Kall så att glaset immar. Hel saltgurka till. Eller om det är en preppy fest, en liten kaviartoast med citron.
Pongu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 07:45   #10
Pongu
Registered User

Reg.datum: Jan 2021
Absolut vodka och liknande har ingen karaktär och bränner i halsen. Något slags överprisad industrisprit.
Pongu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 08:02   #11
Anomali
Registered User

Anomalis avatar

Reg.datum: Jan 2019
Skinny Bitch

4 cl Vodka
2 cl Limejuice
12 cl Sodavatten

För variation - olika smak på Loka
Anomali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 09:33   #12
Ladugårdsdörr
Registered User

Ladugårdsdörrs avatar

Reg.datum: Oct 2011
Citat:
Tack för tipset har faktiskt aldrig druckit vin förut hur full bor man på en såndär om man dricker hela ? Räcker de med en sån eller bör man ha mer
Köp 3-4 stycken och vill det sig väl så spyr du som en gris och förlorar fler kalorier än du stoppat i dig.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 11:46   #13
Deffmax
Registered User

Tack så mycket för alla svar tror nästan de får bli en stolichnaya vodka med schweppes sockerfri då blir de runt 1,6 tusen kalorier om jag förstått rätt om jag dricker hela
Gammal 2021-03-31, 12:39   #14
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Tack så mycket för alla svar tror nästan de får bli en stolichnaya vodka med schweppes sockerfri då blir de runt 1,6 tusen kalorier om jag förstått rätt om jag dricker hela

Mer antioxidanter i tort rött vin tho.
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 14:49   #15
Papa Pepe
Registered User

Reg.datum: Mar 2017
Här kommer en liten drickguide från en som varit under 10% kroppsfett flera gånger och "festat" regelbundet under deff. Att tacka nej till festen för att sitta hemma och spela datorspel med en proteinbar som någon skrev låter oerhört tråkigt. Vad är det för liv?

Vad dricka?
Öl – I princip bara att glömma. Oerhört mycket kalorier, cirka 200 per öl. Självklart helt ok att dricka en eller två beroende på hur mycket kalorier du har kvar i din dagsbudget men personligen tycker jag inte det är värt det. Dom flesta killar skulle nog lätt kunna dricka 6-7 öl på en kväll, minst, vilket landar på drygt 1200 kalorier.

Vin – mycket bättre alternativ. 1 flaska har cirka 500 kalorier. Visst, det är mer än en öl, men samtidigt dricker du inte lika mycket vin. Vin är dessutom väldigt gott för de flesta när de vuxit upp och inser vilken fantastiskt mångfacetterad dryck vin är.

Sprit (vodka, rom, gin, whiskey osv, alltså all sprit som är runt 40%) – Blanda detta med sockerfri läsk, ex rom och cola zero, och du har det mest kalorisnåla alternativet. Precis som i fallet med vin är det mer kalorier i sprit jämfört med öl, men då man dricker oerhört mycket mindre sprit än öl så blir det faktiska kaloriintaget lägre. Nackdelen med sprit är att drickandet kan vara lite oberäkneligt för många. Man blir helt enkelt väldigt lätt kalasfull. Personligen föredrar jag därmed vin eftersom man kan dricka en större mängd utan att bli lika full.

Hur ska du äta?
Om du ligger på ett underskott på cirka 500 kalorier per dag, kan du 1-2 dagar innan den tänkta festen lägga dig på 700 kalorier i underskott för att skapa en liten ”buffert” för festdagen. Två dagar med 700 kaloriers underskott ger dig 400 extra kalorier att leka med vilket nästan är en flaska vin. På själva festdagen ser du till att äta mycket protein, men du drar ner på fett och kolhydrater. På så vis har du ännu lite mer utrymme för att skoja till det på kvällen. Självklart skippar du all form av snacks och/eller fyllemat typ kebab, goes without saying.

Slutsats
Följer du denna guide kan du ha en mycket trevlig kväll med rejält drag OCH ändå gå ner i vikt utan några som helst problem.
Papa Pepe är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:52.